Opis: | O serii
Opowieść „Les Compagnons de Crepuscule” zadebiutowała w 1983 roku w czasopiśmie "A suivre". Autor komiksu stworzył dzieło, które przyczyniło się do popularyzacji gatunku komiksu historycznego w Europie. Jego bibliografię znaleźć można choćby na tej stronie - nie należy ona co prawda do najobszerniejszych, ale Bourgeon wyraźnie przedkłada jakość nad ilość.
Fabuła czyli o czym to jest…
Trwa Wojna Stuletnia (dla przypomnienia: chodzi o okres wojen toczonych między Anglią i Francją) - obie strony zostały są osłabione i wyniszczone... Główni bohaterowie to piękna Mariotte - młoda dziewczyna nazywana przez rówieśników z swojej wioski czarownicą, Rycerz Bez Twarzy oraz Anicet, tchórzliwy chłopak, który zostaje jego giermkiem i kompanem w zamian za uratowanie życia. Połączeni niesamowitym splotem zdarzeń przeżywają swoje przygody.
W "Towarzyszach Zmierzchu" znajdziemy oprócz historii średniowiecza także elementy przygody, fantastyki i dokumentu tamtych czasów. Pierwszoplanową postacią jest tu buntownicza i niezależna Mariotte - to wokół niej jest prowadzona jest nić intrygi.
Skrótem album po albumie…
Opowieść w każdym kolejnym tomie rożni sie znacznie od siebie. Poszczególne etapy przejścia z jednego albumu do drugiego są niezachwiane, łagodne i zachowane bez jakichkolwiek zakłamań i dziur w scenariuszu (a warto wspomnieć iż album numer trzy tworzony był przez pięć lat!)
„Le sortilège du bois des brumes” to typowy komiks historyczno-przygodowy z pięknymi rysunkami, z często występującymi elementami fantastycznymi. To komiks płaszcza i szpady, z ciągłymi zwrotami akcji.
„Les yeux d'étain de la ville glauque” jest historią w której baśń, i rzeczywistość przeplata się ze snem, pełna i metafor, symboli, bez akcji. Tajemnicza i ciekawa.
„Le dernier chant des Malaterre” to już typowy komiks historyczny. W Francji uważany za legendarny. W tym albumie aż czuć realizm średniowiecza. Perfekcyjnie rzeczywisty rysunek potęguje to uczucie. Miasto wręcz żyje, charakterystyczny dla epoki brud, choroby i smród wychodzą z komiksu. Cała średniowieczna architektura i stroje zostały zachowane i przedstawione z niesamowitą dokładnością.
Koniec opowieści jest również symboliczny, zwiastuje nadejście nowej epoki. [Kojot]
Epicka opowieść fantasy, rozgrywająca się we Francji podczas wojny stuletniej. Tajemniczy i okrutny rycerz-najemnik bierze pod swoją opiekę dwójkę młodych ludzi, którzy jako jedyni przeżyli rzeź swojej wioski. Razem z nimi dociera do wielu tajemniczych, magicznych miejsc, których istnienia nie spodziewalibyśmy się we Francji. Jaka misja pcha wędrownego rycerza do pokonywania wciąż kolejnych przeszkód w świecie, który zwariował na punkcie wojny? Jeden z najsławniejszych komiksów francuskich, stworzony przez rysownika, który uznawany jest za klasyka gatunku.
[Egmont]
Zbiorcze wydanie trylogii historyczno-fantastycznej Françoisa Bourgeona, autora uznanego za najwybitniejszego współczesnego twórcę francuskiego komiksu historycznego. Przez cały XIV wiek we Francji szalała wojna stuletnia. Wojska królewskie, burgundzkie, angielskie rabowały kraj na równi z samowolnymi grasantami, zwykłymi zbójami czy najemnikami na służbie możnych i biskupów. Spokoju nie mogły być pewne nawet duże, umocnione miasta. Jedna z takich band dokonuje rzezi ludności w wiosce położonej gdzieś na południu Francji. Z zagłady ratuje się jedynie wnuczka czarownicy, Mariotte, i tchórzliwy pachołek, Anicet. Pozbawieni domu, trafiają na służbę u błędnego rycerza. Posępny wojownik szuka rozwiązania ponurej tajemnicy, w którą zamieszani są nie tylko ludzie, ale też pradawne siły, niegdyś władające ziemią. Podróżnicy będą musieli przebyć zamieszkany przez chochliki Las Mgieł, wedrzeć się do Posępnego Miasta straszliwych Dhuardów, zapolować na wilkołaka, a wreszcie dotrzeć do potężnej twierdzy, gdzie wyjaśnią się wszystkie tajemnice związane z błędnym rycerzem i trzema siostrami-czarownicami… Równolegle z przygodami bohaterów, Bourgeon przedstawia czytelnikowi skomplikowany świat wierzeń i czarów, których korzenie sięgają odległej starożytności, a przetworzone przez wczesne chrześcijaństwo w średniowieczu dotrwały do naszych czasów w formie niemal niezrozumiałych wierzeń ludowych.
[Egmont] |