Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BC - AARHUS I 1840-ERNE - RASMUS NIELSEN

19-06-2015, 13:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 6 zł     
Użytkownik catandmouse1
numer aukcji: 5284438818
Miejscowość Złotów
Wyświetleń: 4   
Koniec: 19-06-2015 13:06:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1959
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witaj na mojej aukcji!

 

 

 

book-collection.jpg





Tel.kom. 516-[zasłonięte]-700
Gadu-Gadu gg[zasłonięte]50028

Moje komentarze
Inne aukcje
Dodaj do ulubionych
Strona "O mnie"

List ekonomiczny - 7,30zł
Numer 54 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5200091 [zasłonięte] 049669
Bank

 

 

 

 



WITAM NA MOJEJ AUKCJI!


DZIŚ W OFERCIE:


AARHUS  I 1840-ERNE
  RASMUS NIELSEN

  

 

 język: duński

wydawca: Universitetsforlaget i Aarhus

rok wydania: 1959

stan książki: dobry

uwagi: podniszczona okładka na grzbiecie

okładka: twarda

ilość stron: 163




PRZY ZAKUPIE KILKU KSIĄŻEK KOSZT PRZESYŁKI USTALANY JEST INDYWIDUALNIE.

 

 

OPIS:

 

 

 

 

I det 19. århundrede kom fremgangen, efter at byen havde frigjort sig for hovedstadens, og efter de slesvigske krige for Hamburgs, dominans. Mens den i 1800 var Jyllands tredjestørste by, havde den i 1840 overhalet Randers og i 1850 også Aalborg. I 1840'erne nåede virkningerne af industrialiseringen ganske langsomt til Aarhus. De første industribygninger blev bygget i tilknytning til de gamle købmandsgårde i Vestergade-kvarteret og i Mejlgade. Lidt senere tog indvandringen fra land til by fart, og Sjællandsgadekvarteret blev skabt som byens første nye indflytterkvarter.

 

Derefter har den materielle fremgang været stadig voksende blandt andet ved udvidelsen af byens havn og det tiltagende jernbanenet. I 1840’erne bestemte man sig for at opgive byens gamle og utidssvarende å-havn og i stedet bygge en egentlig kysthavn ude i Aarhusbugten. Dette og indførelsen af den østjyske længdebane til byens centrum satte for alvor gang i udviklingen. En jernbaneforbindelse mellem Aarhus og Randers åbnede i 1862, hvor også den første banegård blev indviet. Senere kom flere forbindelsesmuligheder til, og den anden banegård blev bygget i 1884. Den nuværende banegård er den tredje og indviedes i 1929.


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZACHĘCAM DO ZAKUPU!






















Zobacz nasze pozostałe aukcje: Panelealle

Komentarze

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje