Zbigniew Bauer
Dziennikarstwo wobec nowych mediów.
Historia, teoria, praktyka
- Wydawnictwo: Universitas![](http://www.universitas.com.pl/images/books/2567/thumb100/124<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>2786_bauer_nowemedia.JPG)
- Rok wydania: 2009
- Format: B5
- Stan: NOWA
- Okładka: miękka
- Ilość stron: 448
cena detaliczna: 44,00 PLN
Nasza cena: 34,00 PLN
OPIS:
Publikacja przedstawia główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych), a także roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty typu informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów.
W coraz większym stopniu media stają się elementem kreacji rzeczywistości, regulowanej warunkami nie tylko rozwoju kultury, ale i gospodarki (konkurencja i komercja) oraz technologii. Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem wywoływanym przez sondaże publikowane w mediach. Uświadomienie i analiza tego narastającego problemu jest właśnie tematem tej publikacji.
SPIS TREŚCI (w skrócie):
Przedmowa
Część pierwsza
1. Zrozumieć media - ale kogo, ale co?
2. Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar
3. Prawda czy obraz prawdy?
Część druga
1. Wobec Nowego - problemy z tożsamością?
2. Jak możemy myśleć
3. Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni
4. Cyfrowość i inne kłopoty
Część trzecia
1. Interaktywność - co to właściwie znaczy?
2. Interaktywność w telewizji
Część czwarta
1. "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa?
2. Prawie jak dziennikarz
3. Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i...
Część piąta
1. Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi
2. "Kultura mediów mieszanych"
3. Interfejs konwergencji: blog
4. Dygresja o gatunkach
5. Interfejs konwergencji: hipertekst
6. Kłopoty z prawdą
Bibliografia prac cytowanych i przywoływanych