Zręcznościowa pierwszoosobowa strzelanka, w której sterując supernowoczesną i niszczycielską maszyną bojową przeciwstawiamy się setkom różnych wrogich jednostek.
Battle Engine Aquila to zręcznościowa pierwszoosobowa strzelanka, którą jej twórcy zdecydowali się wydać na komputery klasy PC, dopiero po ogromnym sukcesie jaki odniosła na konsolach PS2 i Xbox. Akcja gry osadzona została w przyszłości na planecie Allium (podobnej do naszej Ziemi), położonej w systemie Porrum. Mieszkańcy tej planety przez setki lat negatywnie wpływali na jej klimat, aż w końcu, w wyniku globalnego ocieplenia poziom mórz i oceanów drastycznie się podniósł zalewając lwią część lądu. W wyniku tej katastry ekologicznej najcenniejszą rzeczą na Allium stała się ziemia, a spory i napięcia związane z dostępem do nie zatopionych terenów spowodowały wybuch wojny pomiędzy dwoma nacjami zamieszkującymi planetę, tj. Forseti oraz Muspell.
Gracz wciela się w Hawka Wintera – kierowcę transportowca za dnia, nocą stającego się jednym z najlepszych uczestników nielegalnych wyścigów. Bohater nieoczekiwanie aresztowany i skazany dostaje szansę naprawienia swoich występków jako pilot prototypowej maszyny bojowej zwanej Aquilą. W efekcie gracz, jako żołnierz Forseti, wkracza w sam środek konfliktu zbrojnego, którego stawką jest cała planeta, a raczej to co z niej zostało.
Battle Engine Aquila to nic innego jak czysta, dynamiczna akcja typowa dla gier konsolowych, dlatego też fani tego typu produktów znajdą tu istny raj dla siebie, tj. supernowoczesną i niszczycielską maszynę, uzbrojoną w cały arsenał broni, w tym: wyrzutnie rakiet i działa pulsacyjne, która zmierzy się w walce z setkami różnego rodzaju jednostek przeciwnika, m.in. z piechotą, czołgami, samolotami, artylerią, okrętami wojennymi, itd. Twórcy zaznaczają, że kluczowym elementem Battle Engine Aquila jest pole bitwy, fabuła zaś została odsunięta na dalszy plan i stanowi jedynie tło wyjaśniające powagę wojny i jej wpływu na głównego bohatera. Całość zmagań prezentowana jest w bardzo efektownej trójwymiarowej grafice.