BATMAN ARKHAM CITY ARMORED EDITION WII U
GRA NOWA W FOLII
Batman: Arkham City Armored Edition to jedna z pierwszych gier jakie ukazały się na konsolę WiiU w chwili jej debiutu w 2012 roku. Na tytuł składa się gra Batman: Arkham City wraz ze wszystkimi dodatkami DLC i wyjątkowymi funkcjami specjalnymi.
Za stworzenie konwersji znakomicie przyjętej drugiej części przygód Człowieka Nietoperza na konsolę firmy Nintendo odpowiada studio WB Games Montréal. Blisko współpracowało ono z firmą Rocksteady Studios, czyli twórcami pierwowzoru tytułu na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
Akcja gry nie odbiega więc od tej zaprezentowanej w oryginalnym Batman: Arkham City. Główny bohater musi rozwiązać problem przemocy w dzielnicy slumsów w Gotham, która została opanowana przez gangi bezwzględnych przestępców pod przywództwem tajemniczego szaleńca znanego jako Hugo Strange. W przeciwieństwie do swojego pierwowzoru przeznaczonego na inne platformy, Armored Edition od początku umożliwi graczom wybranie czy chcą przejść całą grę Batmanem czy też Kobietą-Kotem.
Duże zmiany wprowadzono w mechanice rozgrywki. Z jednej strony, nie zmieniły się jej główne założenia, znane już od czasów Batman: Arkham Asylum. Z drugiej zaś, dzięki wykorzystaniu możliwości wyposażonego w ekran kontrolera GamePad twórcy mogli przenieść niektóre elementy interfejsu właśnie na to urządzenie. Gwarantuje ono przede wszystkim wygodnijszy dostęp do zamontowanego na przedramieniu bohatera Batkomputera, a przez to umożliwia szybszy wybór elementów ekwipunku, sterowanie różnego rodzaju wyposażeniem oraz aktywowanie wybranych umiejętności specjalnych. Z jego pomocą, możliwe jest na przykład precyzyjne sterowanie rzutkami lub wpływanie na moment eksplozji żelu wybuchowego, z którego korzysta Człowiek Nietoperz. Ponadto, w walce bezpośredniej nasz bohater ładuje specjalny rodzaj energii, która pozwala na aktywację Battle Armored Tech (B.A.T.), czyli specjalnej funkcji wzmacniającej na jakiś czas siłę ciosów herosa.
Grafika w Batman: Arkham City Armored Edition nie odbiega znacząco od tej zaprezentowanej w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3. To samo można powiedzieć o muzyce, która jest identyczna z tą, która umilała nam zabawę w oryginalnym Batman: Arkham City.