|
Barwy
świata Rymowanki i zabawy wspomagające naukę kolorów Baj
Marta Redakcja: Gromuł Renata
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:
[zasłonięte]978-8334-494-7 Format: 20.5x29.5cm Liczba
stron: 76 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2011
r.
Jest to pozycja ułatwiająca
dzieciom naukę kolorów: zielonego, czarnego, białego,
czerwonego, różowego, żółtego, brązowego, fioletowego,
pomarańczowego, niebieskiego, złotego i srebrnego. W
książce znajdują się: - wierszyki - ćwiczenia -
zabawy grupowe - karty pracy.
Rymowane
opisywanki Przez rymowanki i rysunki do poznania nowych
słów i wrażeń Szwajkowska Elżbieta, Szwajkowski Witold
Wydawnictwo: Harmonia ISBN:
[zasłonięte]978-8334-574-6 Format: 16.5x23.5cm Liczba
stron: 60 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2012
r.
Każda rymowanka znajdująca się w tym
zbiorze i zamieszczona obok niej ilustracja stanowią całość i
mają na celu wzbogacenie słownictwa dziecka. Krótkie,
nienużące dziecka utwory zostały celowo tak napisane, żeby
znalazło się w nich jak najwięcej sformułowań i określeń,
których znaczenie trudne jest do wyjaśnienia za pomocą słowa.
Znacznie łatwiej je wytłumaczyć, wskazując odpowiedni element
lub szczegół na rysunku wykonanym na podstawie tekstu. Taki
sposób powiązania krótkich rymowanek z obrazkami – skłaniający
dziecko do uważnego przyglądania się ilustracji w celu
odnalezienia na niej opisanych cech czy szczegółów – stanowi
raczej rzadkość w wydawnictwach edukacyjnych dla dzieci.
Każdy zestaw – rymowanka i ilustracja –
uzupełniony jest uwagami skierowanymi do rodzica, które pomogą
wzbogacić kontekst poznawania przez dziecko nowych słów i
wyrażeń. Oprócz słuchania rymowanek i oglądania obrazków
dziecko wykonuje także proste zadania, na przykład odszukuje i
wskazuje na ilustracjach określone elementy, robi miny,
wykonuje gesty i proste zabawy ruchowe, wydaje dźwięki
naśladujące opisany przedmiot, czynność lub cechę. W
niektórych przypadkach aby lepiej zrozumieć znaczenie nowego
wyrazu, wraz z rodzicem szuka w najbliższym otoczeniu
przykładów rzeczy i sytuacji podobnych do opisanych w
rymowankach. Gdy dziecko zrozumie zastosowaną konwencję, w
czasie słuchania rymowanki będzie uważniej i wnikliwiej
analizować rysunek, próbując znaleźć wyjaśnienie dla
nieznanych jeszcze określeń.
|