Książka składa się z 20 wykładów, które tworzą logiczną całość. Każdy z nich poświęcony jest jednemu zagadnieniu z zakresu barwy w grafice komputerowej. Omówiono tu wybrane problemy percepcji wizualnej, barwy fałszywe i barwy prawdziwe, mieszanie barw:
2. Złudzenia w przedstawianiu obrazowym
3. Transformacja i iluzja
4. Percepcja ruchu
1. Schemat i oczekiwanie
2. Wpływ wiedzy na sposób patrzenia
3. I tao pi pu tao (domysł oszczędza pracy pędzlowi)
4. Synestezja
1. Barwy fałszywe, barwy prawdziwe
2. Definicja barw
3. Światło a percepcja barwy
4. Metameryzm
5. Indukcja barw
1. Progi barw
2. Prawo Webera-Fechnera
3. Prawo Bezolda-Bruckego
1. Mieszanie addytywne barw
2. Prawo Helmholtza
3. Prawa Grossmanna
1. Trójkąt barw Maxwella
2. Matematyczne modele barw
3. Komputerowe modele barw
4. Gamut
1. Mieszanie substraktywne barw
2. Empiryczne prawo mieszania substraktywnego
3. Barwy procesowe i barwy miejscowe
4. Systematyka barw
Test na percepcję barw
1. Oryginały do reprodukcji poligraficznej
2. Wybór oryginałów
Rozbicia na kolory, separacje
GCR czy UCR
Korygowanie architektury obrazów
1. Histogramy i krzywe tonalne
2. Rodzaje korekcji tonalnej
3. Korekcja barwna globalna i selektywna
1. Ostrość obrazów
2. Zarządzanie barwami
-
Wykład XV
1. Rastrowe odwzorowanie półtonów
2. Rastry
3. Przyrost punktu rastrowego (Dot Gain)
1. Budowa strony (zasady układu strony i projektu graficznego)
2. Pasowanie kolorów (podlewki i traping)
1. Teoria gęstości optycznej
2. Skanery
3. Spi, ppi, dpi, lpi
4. Odbitki kontrolne
1. Litera i znak ikoniczny
2. Architektura litery
1. Latający drukarze, czyli powtórka z historii
2. Techniki druku
Bo nie widziałaś Alicjo k(n)otów grafików komputerowych!