Na sprzedaż!!!
Barka wodna zarejestrowana jako kawiarnia pływająca.
Powierzchnia użytkowa 320m2.
Doskonale nadaje się na restaurację, pub itp.
Dopuszczalna ilość osób 107!
Wspaniała historia! Barka została wybudowana w 1894r. - jest starsza od TITANICA i do tego w nienagannym technicznie stanie.
Barka początkowo została budowana w Hamburgu (1894r), dokończono ją w TORUNIU. Nie posiada żadnych urządzeń wyciągowych, ponieważ w tamtych czasach budowano barki na łące, które następnie wodowano za pomocą okrągłych bali drewnianych. Ukończoną barkę nazwano "Martha". Jej armatorem był Wilhelm Huhn z Torunia.
Barke zbudowano ze stali, połączono ją nitami, dno było drewniane.
W 1920 roku barkę nabył Bernard Drążkowski i zmienił nazwę barki na "Elżbieta".
W 1939 roku 8 września pływając we Włocławku szczęśliwie przetrwała nalot niemieckiej Luftwaffe. W czasie okupacji barka została przejęta przez Niemców. Nazwę barki zmieniono na "Elizabeth". W 1943 w Solcu Kujawskim barkę przebudowano, otrzymało ono dno żelazne.
Wojna dość szczęśliwie obeszła się z barką i w 1945 roku powróciła ona do dawnego właściciela i dawnej nazwy "Elżbieta". Ale już trzy lata później barka przechodzi pod przymusowy zarząd Państwa i zostaje przekazana w użytkowanie Państwowej Żegludze na Wiśle Oddz. Bydgoszcz. Tam otrzymuje zamiast nazwy nr
"Z-3004". W 1952 roku barka przechodzi kolejną przebudowę, zamiast drewnianych ferdeków otrzymuje stalowe. W 1955 roku barka zostaje całkowicie przejęta na Skarb Państwa.
Od 1956 roku właścicielem barki jest Polska Żegluga na Wiśle Ekspozytura Rejonowa w Bydgoszczy która eksploatuje barkę do Noteci.
Około 1970 roku barkę wycofano z ruchu i przebudowano na przystań pasażerską w Ciechocinku.
Role przystani pełniła do 1983 roku,po czym przeznaczono ją jako zaplecze do dźwigu pływającego wydobywającego żwir w okolicach Białej Góry.
W 1991 roku barkę odkupił W. Szloch z Malborka i przebudował ją na pływającą kawiarnię.
Wtedy otrzymała obecną nazwę "Boss"
DANE TECHNICZNE:
-długość - 46,02m
-szerokość - 6,50m
- zanurzenie bez ładunku - 0,36m
Materiał z którego wybudowano statek:
- dno statku - stal
- kadłub - stal
- pokład główny - stal
Posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty tj. Świadectwo Klasy, Badania Techniczne itp.
Jesteśmy firmą, która zajmuje się kompleksowo generalnym remontem statków, łodzi, holowników barek oraz wykończeniem wnętrz statków.
www.spawkon.pl
Poniżej przedstawiamy link do barki, która świetnie funkcjonuje jako kawiarnia/restauracja pływająca.
http://www.alrina.pl/?q=node/9
Barka do obejrzenia w Gorzowie Wlkp. na ul.Owczej w firmie Spawkon.
TEL.606 [zasłonięte] 589