Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Barchacz: Moja cyfrówka i ja. Książka dla każdego.

12-02-2014, 21:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 39 zł     
Użytkownik Well__done
numer aukcji: 3941399672
Miejscowość Kraków
Licytowało: 1    Wyświetleń: 24   
Koniec: 12-02-2014 20:39:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.60 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Nowość! Nie tylko dla początkujących

...w trakcie kursu [prowadzonego przez Justynę Komar],
po raz pierwszy spotkałem się
z tego typu niesamowitą, uduchowioną formą
postrzegania treści i formy zdjęć...
Świetna książka, naprawdę warta swojej ceny!

biebrzanin
Włodzimierz Barchacz, Justyna Komar - Moja cyfrówka i ja


Nie odwołuję ofert!

Nie wysyłam za pobraniem!

Wysyłka Pocztą Polską, koszt zgodnie z cennikiem.

Hit wydawniczy!
Książka jest nowa, bezpośrednio z Wydawnictwa!
Wysyłam zapakowaną w specjalne, kartonowe pudełko!

Doskonała książka, nie tylko dla początkujących;
przeczytaj ją
nie bój się swojej lustrzanki
nie pozwól, by Twój aparat był mądrzejszy od Ciebie!
książka polecana przez:





Polskie Wydawnictwo Fotograficzne
Format: B5
Ilość stron:
- część tekstowa: 144
- część zdjęciowa: 96
ISBN: 978-83-[zasłonięte]694-2-1
Patronat medialny: Fotopolis.pl

Spis treści:
Wstępu nie ma, bo i po co?
Część I: Cyfry "cyfr" czyli nie dajmy się omamić
Rozdział 1
Wybieramy cyfrę
Czym właściwie jest aparat cyfrowy?
Na co zwracać uwagę przy zakupie?
Kompakty cyfrowe
Cyfrówki hybrydowe
Cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe
Pozostałe urządzenia fotografujące
Obiektyw
Bokeh
Rozdzielczość matrycy
Wielkość matrycy
Czułość
Tryby pomiaru światła
Histogram
Tryb zapisu zdjęć
Wyświetlacz LCD
Tryby ustawiania ostrości
Priorytet migawki i priorytet przysłony
Stabilizacja obrazu
Ręczny zoom
Opóźnienie migawki, czyli Lag Time
Czas zapisu na karcie pamięci
Zdjęcia seryjne
Autobracketing
Zasilanie
Małe rzeczy, a cieszą
Konstrukcja
Ergonomia
Moduł fotografujący
Aha, jeszcze jedna uwaga
I raz jeszcze, na spokojnie
Rozdział 2
Nieco o osprzęcie i akcesoriach
Głębia ostrości
Obiektywy standardowe
Obiektywy szerokokątne
Rybie oko
Długa ogniskowa czyli teleobiektywy
Obiektywy ze zmienną ogniskową (zoomy)
Dwa słowa generalnie o jakości obiektywów
Nasadki i konwertery
Karty pamięci
Osłona przeciwsłoneczna
Filtry
Światłomierz
Lampa błyskowa (flesz)
Statyw
Wężyk spustowy lub pilot
Torba i plecak fotograficzny
Część II: Dorwałem cyfrę... i co dalej?
Rozdział 3
Kompozycja i estetyka obrazu fotograficznego
Reguła złotego podziału
Inne, ważne elementy kompozycji
Nieco o kompozycji barwnej
Życie, życie!
Rozdział 4
Tematy fotograficzne
Jaki aparat do zdjęć reportażowych?
Fotografia uliczna - street photography
Rodzina, ach rodzina...
Jak zachowywać się w trakcie ślubu, chrzcin etc.
Pamiątkowe zdjęcie grupy
Portrety, portrety...
Akt, pornografia, fotografia erotyczna?
Pejzaż, przyroda i fotografia ojczysta
Wschody i zachody
Niebo
Miasto
Przyroda
Cuda w zasięgu ręki - martwa natura i makro
Architektura - nie tylko zabytkowa!
Rozdział 5
Odbitki!!!
Formaty zapisu zdjęć
Rozdzielczość wydruku
Formaty zdjęć
Zdjęcia w komputerze i w Internecie
A więc jeszcze o passe-partout, ramach, antyramach
Dwa słowa na koniec
Część III: Masz świetny aparat. A teraz pokaż mi swoje zdjęcia!

Włodzimierz Barchacz



Dziennikarz i fotograf. Z wykształcenia ekonomista (SGPiS). Zajmuje się pisaniem o fotografii i jej popularyzowaniem. Obecnie publikuje teksty o fotografii oraz opracowuje książki-poradniki sztuki fotografowania. Od 1979 r. należy do Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Przez wiele lat pracował w czasopismach prestiżowej oficyny "Nasza Księgarnia". W tygodniku "Na przełaj" oraz gazecie "Świat Młodych" prowadził rubryki reporterskie, w których zamieszczał i oceniał przysyłane przez czytelników prace. Był także instruktorem fotografii, w środowiskach robotników budowlanych.

Przez kilkanaście lat publikował swoje prace w "Kobiecie i Życiu". Był to tygodnik, który zamieszczał fotoreportaże, będące w stylistyce kontynuacją cykli zdjęć legendarnego tygodnika "Świat", zlikwidowanego w 1969 roku.

W 1981 roku wykonał obszerną dokumentację ulotek politycznych na murach i słupach w Warszawie oraz dramatycznych sytuacji w sklepach.

Opublikował kilkadziesiąt fotoreportaży, obrazujących życie szkolne. Wspólnie z prof. dr. Julianem Radziewiczem opracował fotograficzno-tekstowy album "Szkoła pełna ludzi", przedstawiający szkołę, jako pełnokrwiste środowisko ludzkie oraz jako miejsce spotkania i dialogu. Ze znakomitym popularyzatorem psychologii, anglistą, pisarzem i publicystą, Stefanem Garczyńskim, przygotował "Album radości". Oba albumy nie zostały opublikowane z przyczyn politycznych.

Wielokrotnie otrzymywał nagrody i wyróżnienia w konkursach fotograficznych i dziennikarskich - za zdjęcia oraz teksty. W 1997 r. przekazał resortowi kultury około półtora tysiąca, mających dużą wartość historyczną i naukową, zdjęć wybitnych Polaków, głównie znakomitości polskiej książki.

Opublikował książki: "Fotoamator reporter" (WNT 1987, nakład 50 000 egz.) oraz "ABC (sensownego!) fotografowania" (OW WKB 1994, nakład 10 000 egz.). Pierwsza, była dwukrotnie odnotowana na liście bestsellerów internetowego Antykwariatu Literackiego i, pomimo upływu lat, nadal jest poszukiwana i ceniona. W roku 2005 wydał książkę "Fotografujemy. Jak się ustrzec błędów!", która cieszy się dużym powodzeniem, ma znakomite recenzje oraz pochlebne opinie Czytelników.
Justyna Komar



Z wykształcenia filozof-etyk, po Akademii Teologii Katolickiej (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego), oraz grafik, po studiach podyplomowych, z zakresu grafiki komputerowej 2D w Instytucie Sztuki na Uniwersytecie Śląskim, filia w Cieszynie.

Z wyboru i zamiłowania fotograf oraz krytyk i analityk fotografii. Od 2005 roku współpracuje z pierwszą w Polsce Internetową Szkołą Fotografii, gdzie zajmuje się estetyką i kompozycją obrazu.

Fotografia, to dla niej sztuka kompozycji; wzajemne oddziaływanie między elementami płaszczyzny obrazu, współbrzmienie punktów, linii i kolorów. Jest wielbicielką sztuki Bauhausu, a przede wszystkim dokonań artystycznych i przemyśleń Kandyńskiego.

W swojej twórczości jest zafascynowana formą. Jako filozof z wykształcenia, odróżnia physis od morphe, rozumie ich wzajemne zależności. Tropi tę formę. Oglądając jej prace czuje się wyraźnie, że weszła na wyższy etap rozwoju świadomości wizualnej, na którym odchodzi od figuratywności, dokumentowania rzeczywistości, odwzorowywania świata. Zafascynowała się formą, jako etapem przejściowym na drodze do abstrakcji. Ukochaną formę odkryła także w typografii, co zaowocowało ukończeniem Akademickiego Kursu Typografii, na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Fotografuje, bo ma taką wewnętrzną potrzebę. Nie interesuje jej świadome naśladownictwo czy podążanie za powszechnymi trendami. Inspiracji szuka wewnątrz siebie i w najbliższym otoczeniu. Ciągle szuka własnego języka. Bierze udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych. Wybrane elementy swojej twórczości prezentuje na stronie internetowej:

http://justynakomar.art.pl

W wolnych chwilach zajmuje się tworzeniem strony internetowej

http://fotografiaotworkowa.pl

(http://pinhole.com.pl), na której popularyzuje fotografię otworkową oraz publikuje zdjęcia wykonane aparatami otworkowymi przez autorów z całego świata, m.in. z Argentyny, Australii, Cypru, Japonii, Kanady itd.

Opis niniejszej aukcji, a także zamieszczone w niej zdjęcia
są utworem w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
i podlegają ochronie prawnej.
Jakiekolwiek ich wykorzystanie wymaga mojej pisemnej zgody.