BANKOWCY I DOBRE OBYCZAJE
KULTURA
ETYKA
ETYKIETA
Edward Pietkiewicz
Stanisław Kałużny
Wydawnictwo: Centrum Kreowania Liderów, 1993
Oprawa: miękka
Stron: 252
Stan: NOWA - posiada nieaktualne pieczątki
W ostatnich latach w bankowości polskiej zostało zatrudnionych ponad sto tysięcy osób. „Szlify" bankowe przyszło im zdobywać „w marszu". Tym osobom książka daje odpowiedź na pytanie: Jak skutecznie funkcjonować w banku?
Natomiast pracowników z dłuższym stażem bankowym przekonuje, jak z dawnego urzędnika bankowego stawać się nowoczesnym bankowcem. Ponadto można się z niej dowiedzieć: Jak z petenta dawnego banku stawać się klientem - partnerem w interesach?
Jednym słowem - autorzy przedstawiają model sylwetki polskiego bankowca, wchodzącego w orbitę bankowości zachodniej.
„Człowiek w banku", humanizm, kultura, etyka, etykieta - to wątki, jakie przewijają się przez wszystkie rozdziały tej pożytecznej publikacji. Pod tym wzgledem recenzowana książka nie ma równej sobie w literaturze, nie tylko polskiej. Jest to podręcznik na jaki bankowcy czekali od dawna.
Egzamin ze znajomości treści tej książki zdają na co dzień szczególnie ci bankowcy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem bankowym.
Książka może stanowić na przykład cenny prezent dla adeptów w zawodzie, z okazji ukończenia aplikacji bankowej.
Z powodzeniem można ją polecić także młodzieży, która sposobi się do pracy w banku, począwszy od klas bankowych w liceach ekonomicznych do studiów podyplomowych w zakresie finansów i bankowości.
SPIS TREŚCI: Od autorów
Część pierwsza BANKOWCY I ICH KLIENCI Rozdział I Bank Bank dawniej, dziś, jutro Nowy sposób myślenia „Image" banku Rozdział II Być bankowcem Tradycja
Bankowiec współcześnie
Kwalifikacje
Wartość praktyki
Nie tylko pieniądze
Autorytet
Rozdział III Kierownicy bankowi Funkcje kierownicze Kierownik z licencją Zarządca czy przywódca Twórcza postawa
Rozdział IV Samokontrola i kontrola — metody pracy bankowca Samokontrola i motywowanie do niej Formy samokontroli Kontrola i nadzór Funkcje kontroli
Rozdział V Kultura i etyka w banku Kultura i natura Kultura i etyka pracy Kultura osobista i organizacyjna Humanizacja pracy Wychowanie potrzebą czasu
Rozdział VI Stresy w banku Sytuacje stresowe Przyczyny i skutki stresów Rozdział VII Klient banku Segmentacja klientów Kredytobiorcy i kredytodawcy Problem ryzyka bankowego Klient partnerem Pokochać klienta Ochrona klientów
Rozdział VIII Uczestnictwo w spotkaniach roboczych Planowanie i realizacja Sztuka rozmawiania Umiejętność słuchania Tytułowanie
Dyskusje konferencyjne Zasady „małego parlamentaryzmu"
Rozdział IX Negocjowanie z partnerami Sztuka negocjowania Coś dać — coś wziąć Plan zajęć negocjacyjnych Porady dla negocjatora
Rozdział X Kodeks etyczny bankowca Normy i zasady Twórcza rola etyki
Tradycja i przyszłość etyki zawodowej
Część druga DOBRE OBYCZAJE W BANKU Rozdział XI Dobre obyczaje Rola i treść dobrych obyczajów Co kraj to obyczaj Uścisk dłoni Nasza osobliwość Uprzejmy ukłon Przedstawianie
Rozdział XII Telefon Rozmowa bezpośrednia a rozmowa telefoniczna
Rozmowa telefoniczna a porozumienie się listowne
Etapy rozmowy telefonicznej
Uprzejmość przez telefon
Rozmowa urzędowa
Rozmowa prywatna
Rozdział XIII Bilety wizytowe Rodzaje biletów wizytowych i ich wykonanie Funkcje biletów wizytowych Jak się pisze na biletach?
Rozdział XIV Ubiór Ogólne zasady ubierania się Dobrze ubrany mężczyzna Dodatki dla mężczyzny Dobrze ubrana kobieta Najczęstsze uchybienia w ubiorze
Rozdział XV Wizyty Powitanie
Przebieg wizyty i zakończenie Goście dyrektora
Rozdział XVI Zasada pierwszeństwa Kto przed kim ? Miejsce honorowe Prawa strona, lewa strona
Rozdział XVII Delegacje zagraniczne Goście z obcego państwa Przygotowanie programu Powitanie W samochodzie Tłumacz
Rozdział XVIII Sekretariat banku Rola sekretariatu Kwalifikacje zawodowe sekretarki Wygląd zewnętrzny sekretarki Interesant w sekretariacie Sekretarka organizuje poczęstunek Sekretarka przy telefonie Korespondencja
Rozdział XIX Spotkania towarzyskie Rola i formy spotkań
Zaproszenie gości
Rozsadzenie gości
Śniadanie, obiad
Aperitif
Menu
Sztućce
Jak co się je?
Dobór napojów
Trochę etykiety Toasty
Śniadanie robocze /business lunch/ Cocktail party Lampka wina Przyjęcie bufetowe
Rozdział XX Spotkania robocze i towarzyskie z Japończykami i Arabami Negocjowanie z Japończykami Negocjacje z Arabami
Osobliwości kulturowe Japończyków i Arabów
Literatura pomocnicza