Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BALCERZAN - POEZJA POLSKA w latach 1[zasłonięte]939-19

12-12-2014, 18:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4859972246
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 12-12-2014 17:51:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1982
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"POEZJA POLSKA w latach 1[zasłonięte]939-19", cz.1 : "STRATEGIE LIRYCZNE", cz.2 : "IDEOLOGIE ARTYSTYCZNE" ,E.BALCERZAN ;WSiP 1982 ; stan : db : pieczątki i słabo widoczne zabrudzenie w górnej części kartek w cz.1 , zabrudzenie wewnętrznej części okładki w tomie 2;  ; przesyłka polecona : 9,30 zł.


SPIS TREŚCI :

CZĘŚĆ I :

Od autora......................................................       3
Wstęp: O potrzebie poezji.........................................       6

„Poezja chlebem powszednim" .................................      6
Mechanizmy poezjowania......................................      7
Poezja jako ocalenie indywidualności............................     10
Zakresy doświadczenia poetyckiego.............................     18
Strategie i style...............................................     20
Życie literackie: Wojna...........................................     24
Poezja wobec wojny: Strategia uczestnika...........................     35
Redukcja tekstu..............................................     40
Redukcja poetyki.............................................     48
Redukcja kultury.............................................     57
Elementy antystrategii.........................................    66
Poezja wobec wojny: Strategia świadka.............................    70
Poezja cywilna w czasie wojny: Kraj a emigracja..................    72
Koniec wojny: Czas zeznań lirycznych...........................    79
Między strategią a antystrategią................................    88
Życie literackie: Pokój............................................    92
Strategia korespondenta..........................................   107
Sztuka słowa w systemie komunikacji czasopiśmienniczej...........   110
„Posadę przecież mam w tej firmie".............................   112
„Strefa zerowa" strategii korespondenta.........................   117
Strefa komplikacji............................................   124
Pożegnanie strategii...........................................   137
Strategia agitatora...............................................   139
Strategia agitatora wobec strategii świadka.......................   143
Motywy tyrtejskie............................................   162
Agitator a korespondent.......................................   178
Epizod rozrachunkowy........................................   179
Strategia pacjenta ...........................................   190
Ciało jako azyl: Miejsce wolne od gwałtu........................   194
Strategia pacjenta w twórczości Andrzeja Bursy...................   196
Rozdroża turpizmu...........................................  209
Tymoteusz Karpowicz: Magiczne znaki równania.................  216
Miron Bialoszewski: Gdzie są granice „ja"? ......................  219
Podsumowanie...............................................  222
Strategia arcypoety..............................................  224
Rozumowanie „antypoety" ....................................  226
Julian Przyboś: Wszystko......................................  232
Białoszewski: Nie ma gwiazd głupszych..........................  235
Radość pisania...............................................  242
Zakończenie: Strategie i czytelnicy.................................   246


CZĘŚĆ II :

Wstęp: O pojęciu ideologii artystycznej .............................. 3

I. Ideologie artystyczne-sformułowane w wystąpieniach programowych poetów i krytyków ... 14
„Już nie potrzebujemy"..................................... 15
„Pół-prywatny" klasycyzm Miłosza............................... 24
Bez awangardy......................................... 31
Realizm socjalistyczny-dywersje i odchylenia......................... 37
Odchylenie pierwsze: klasycyzm „Kuźnicy"........................... 42
Odchylenie drugie: „majakowszczyzna"............................ 44
Szansa ludowości........................................ 47
Zarysy realizmu......................................... 47
Wizjonerzy, konstruktorzy wyobraźni i............................... 52
Wizja-tak, równanie-nie................................... 56
Turpizm albo (jeszcze raz) realizm............................... 67
Poezja „słowiarska"- poezja lingwistyczna........................... 77
Poezja „Wnucząt". Formulizm.................................. 96
Dlaczego 1965?......................................... 102

II. Horyzonty słowa poetyckiego ................................. 106
Horyzont lingwistyczny: poezja wobec języka......................... 109
Horyzont historycznoliteracki: poezja wobecpoezji...................... 130
Oferta tradycjonalistyczna................................... 132
Tradycjonalizm wojenny.................................... 133
Oferta stylizatorska....................................... 148
Poetyka stylizacji: KwiatypoisJcieTuwima............................ 152
Oferta kontynuacyjna..................................... 166
Poezja kontynuacji: Krzysztof Kamil Baczyński ....................... 16g
Oferta konfrontacyjna .................................... 184
Horyzont estetyczny: poezja wobec innych sztuk........................ 195
Dramat estetyzmu: Tadeusz Gajcy............................... 209

III. Poeta wśród ideologii artystycznych współczesności (Zbigniew Herbert) ........... 220
„Pół-prywatny" klasycyzm Herberta.............................. 222
Kunszt nieprostej prostoty (przeciw „dwujęzyczności")..................... 229
Między horyzontami poezji (lingwistycznym i historycznoliterackim).............. 232
W gramatyce kultury...................................... 235
„Wyobraźniowiec" czy „suchy moralista"?........................... 240
Między wiernością a zdradą................................... 242
Tezy i antytezy......................................... 246
„Możemy na tym poprzestać"?................................. 250
Jeszcze raz-w sprawie wyobraźni................................ 254

Zakończenie: Horyzont etyczny.................................. 255

Indeks osób ............................... ......... 257