Utwory: |
CD1:
1. Magdalena Kuta, Joanna Ładyńska, Wanda Łuczycka, Jan Matyjaszkiewicz, Zygmunt Sierakowski, Maciej Szary - O wróblowym weselu
2. Krzysztof Gosztyła, Zygmunt Kęstowicz, Mirosław Konarowski, Ignacy Machowski, Eugeniusz Robaczewski, Piotr Skarga - Najwspanialszy dar
3. Marek Kondrat, Jolanta Nowak, Danuta Szaflarska - Baśń o ziemnych ludkach
4. Anna Seniuk, Anna Skaros, Jerzy Rogowski, Joanna Sobieska, Marcin Ruziński, Marian Kociniak, Wiktor Zborowski - Szczęśliwa lokomotywa
CD2:
1. Andrzej Zaorski - Słowik
2. Magdalena Kuta, Joanna Ładyńska, Wanda Łuczycka, Jan Matyjaszkiewicz, Zygmunt Sierakowski, Maciej Szary - O niedźwiedzim tańcu
3. Marian Kociniak, Andrzej Zaorski - Mądra poduszka
4. Włodzimierz Press - Leniwy Tusi i jego poddani
5. Wieńczysław Gliński - Świniopas
CD3:
1. Henryk Borowski, Wanda Łuczycka, Jamn Matyjaszkiewicz, Barbara Szyszko - Bajka o rybaku i rybce
2. Anna Ciepielewska, Barbara Drapińska, Wieńczysław Gliński, Joanna Jędryka, Dorota Kawęcka - Wróżki
3. Irena Kwiatkowska, Piotr Fronczewski - Fernando
4. Wanda Łuczycka, Barbara Szyszko, Henryk Borowski, Cezary Julski, Krzysztof Majchrzak, Jan Matyjaszkiewicz - Bajka o popie i jego parobku jołopie
5. Wiesław Drzewicz, Tadeusz Włudarski, Krystyna Borowicz, Andrzej Gawroński, Krystyna Sienkiewicz, Ewa Złotowska - O Maciusiu, który marzy, by w pożarnej służyć straży
|
Bajka muzyczna to materiał odbierany za pomocą słuchu, który pobudza do rozwoju funkcje słuchowo-językowe.
Słuchanie tego typu bajek przede wszystkim usprawnia uwagę, spostrzeganie dźwięków i pamięć słuchową, a więc uczy skupiać uwagę na informacjach dźwiękowych, zapamiętywać je i przetwarzać.
Pozwala to na odbieranie mowy ze zrozumieniem, służy wzbogaceniu słownika. Słuchanie (a nie oglądanie) bajek ma też wielkie znaczenie dla pobudzania wyobraźni.
Śledzenie przebiegu wydarzeń, dokonywanie porównań, skojarzeń, przewidywanie, wyciąganie wniosków i wykonywanie podobnej pracy umysłowej kształtuje myślenie pojęciowo-słowne.