Utwory: |
CD1:
1. Lech Gwit, Barbara Marszałek, Małgorzata Rogacka-Wiśniewska, Bogusław Sochnacki, Maria Wawszczyk, Ewa Zdzieszyńska, studenci PWSFTv i T w Łodzi - Brzydkie kaczątko
2. Ewa Sobczak, Malwina Mielcarek, Grzegorz Młudzik, Tomasz Skuza, Marcin Szeremeta, Rafał Grzesiuk, Marek Kuśmierczak, Bartłomiej Orłowski - Królowa śniegu
CD2:
1. Elżbieta Bieda, Aneta Czaja, Elżbieta Bielińska, Hanna Kinder-Kiss, Henryka Korzycka, Andrzej Arciszewski, Piotr Michalski, Mikołaj Muller, Jan Plewako - Krzesiwo
2. Magdalena Dąbrowska, Andrzej Bocian - Mała syrenka
CD3:
1. Grażyna Korin, Marta Rybarczyk, Zbigniew Grochal, Michał Grudziński, Andrzej Lajborek - Dziewczynka z zapałkami
2. Ewa Sobczak, Malwina Mielcarek, Grzegorz Młudzik, Tomasz Skuza, Marcin Szeremeta, Rafał Grzesiuk, Marek Kuśmierczak, Ewelina Kowalska - Calineczka
|
Bajka muzyczna to materiał odbierany za pomocą słuchu, który pobudza do rozwoju funkcje słuchowo-językowe.
Słuchanie tego typu bajek przede wszystkim usprawnia uwagę, spostrzeganie dźwięków i pamięć słuchową, a więc uczy skupiać uwagę na informacjach dźwiękowych, zapamiętywać je i przetwarzać.
Pozwala to na odbieranie mowy ze zrozumieniem, służy wzbogaceniu słownika. Słuchanie (a nie oglądanie) bajek ma też wielkie znaczenie dla pobudzania wyobraźni.
Śledzenie przebiegu wydarzeń, dokonywanie porównań, skojarzeń, przewidywanie, wyciąganie wniosków i wykonywanie podobnej pracy umysłowej kształtuje myślenie pojęciowo-słowne.