ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]24180 |
Wymiar: |
13.5x19.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
556 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,65 kg |
Indeks: |
600[zasłonięte]02894KS |
Rok wydania: |
2011 |
Wydawca: |
Fundacja Bęc Zmiana |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Podtytuł: Antologia tekstów
Jaki jest status obrazu w badaniach społecznych? Publikacja wypełnia lukę w naukowych opracowaniach dotyczących metodologii badań wizualnych oraz strategii ich wykorzystywania w analizach i zmianie współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
Nie jest to jedna z wielu książek o kulturze wizualnej „w ogóle”, lecz zbiór tekstów, w którym przykłady konkretnych badań ilustrują, po co i w jaki sposób wykorzystywać obraz w analizach życia społecznego, zarówno jego uniwersalnych, jak i współczesnych problemów – nowych mediów, nierówności, zmiany społecznej, wiedzy, zdrowia i choroby, miasta, tożsamości. Wspólnym mianownikiem jest tu badanie społeczeństwa za pomocą tego, co wizualne, naoczne i zapośredniczone przez różnorodne technologie rejestracji i emisji obrazów. (ze wstępu)
Publikacja zawiera teksty dotychczas niepublikowane w Polsce, między innymi:
John Berger, Zrozumieć fotografię;
Marisol Clark Ibánez, Kadrowanie świata społecznego przy użyciu wywiadu fotograficzego;
Elizabeth Edwards, Janice Hart, Fotografie jako przedmioty;
John Grady, Obrazy reklamowe jako wskaźniki;
Hubert Knoblauch, Performans wiedzy: wskazywanie i wiedza w prezentacjach powerpoint;
Sarah Pink, Uruchamiając etnografię wizualną;
Michael Rich, Richard Chalfen, Astma w słowach i obrazach. Narracje wizualne jako środek diagnozy, prewencji i terapii chorób przewlekłych;
Dirk Vom Lehn, Christian Heath, Odkrywanie wystaw: wideoanaliza interakcji w muzeach i centrach nauki.