Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań
Wydawnictwo | Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu |
Rok wydania | 1996 |
Okładka | Miękka |
Stan | Średni |
Autor | Opracowanie zbiorowe |
Badania marketingowe dostarczają przedsiębiorstwom informacji użytecznych w procesie formułowania celów działania, wyboru rynków docelowych, planowania marketingowego, jego realizacji oraz kontroli efektywności marketingu. Autorzy - pracownicy naukowi Instytutu Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu - chcą zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na informację marketingową dostosowaną do charakteru podejmowanych decyzji. Struktura książki odznacza się oryginalnością ujęcia poruszonych zagadnień, gdyż wyodrębniono w niej, obok prezentacji procedur i technik badawczych, osobną część poświęconą omówieniu głównych obszarów zastosowań metod i technik badań marketingowych. Należą do nich:- określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju,- wyznaczanie segmentów rynku,- badania nowego produktu i produktów istniejących już na rynku,- badania cen w poszczególnych fazach cyklu życia produktu,- analiza dystrybucji towarów i ocena poziomu obsługi klientów,- badania skuteczności reklamy i środków promocji sprzedażyKsiążka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunków ekonomicznych w innych uczelniach, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, a także menedżerów i pracowników firm, które w swych działaniach stosują zasady marketingu.