KLUB ŻEGLARSKI "ODLEWNIK" W ŚREMIE
63-100 ŚREM, ul. JEZIORNA 6
[zasłonięte]@odlewnik.pl
zaprasza do udziału w aukcji:
Przedmiotem aukcji jest czarter jachtu s/y HIPOLIT po Bałtyku.
Koszt czarteru to 230,00 zł za dobę
(dla czarteru min. 7 dobowego w okresie 29.09 - 27.10.2012)
ZE WZGLĘDU NA SPECYFIKĘ AUKCJI
PROSIMY O KONTAKT PRZED KLIKNIĘCIEM KUP TERAZ !!!
OFERTY NIE POPRZEDZONE KONTAKTEM ZOSTANĄ ANULOWANE !!!
informację nt. aktualnych terminów i wszelkich szczegółów czarteru:
Paweł Szymenderski tel. 0 609 [zasłonięte] 53 63
Przykładowe terminy czarteru:
OPIS JACHTU
Opis. s/y HIPOLIT to morski jacht typu carter 30. Laminatowy kadłub jachtu powstał w Morskiej Stoczni Jachtowej im. Leonida Teligi w Szczecinie w 1984 roku. Mocowanie balastu do kadłuba jest wzmocnione elementami metalowymi tzw. pająkiem. Płetwa sterowa - zgodnie z konstrukcją - oparta jest na specjalnej ostrodze. Typ ożaglowania, to slup bermudzki z klasycznym ożaglowaniem topowym, ze zwijanym za pomocą rollera fokiem i grotem nawijanym na bomie. Drzewce na jachcie wykonane są z profilów duraluminiowych, jedynie flagsztok zrobiono z tradycyjnego materiału. Sztywny sztag umożliwia nie tylko zmniejszanie lub zwiększanie powierzchni sztaksla, ale również jego zmianę w zależności od potrzeb, np. na sztormowy. Jacht posiada również spinaker rozpinany na kursach pełnych przy użyciu spinakerbomu i kompletu brasów. Kabestany umieszczone na maszcie oraz w kokpicie ułatwiają pracę załogi. Sterowanie odbywa sie przy pomocy rumpla, sternik ma do dyspozycji dwa kompasy sterowe na każdej z burt.
Silnik stacjonarny BUKH DIESEL DV24 SME o mocy 24 KM (17,6kW) stanowi napęd pomocniczy. Zarówno podświetlany panel sterowania silnikiem (zawierający możliwość rozruchu oraz podgląd wskaźników, m.in.temperatury, obrotów), jak i manetka znajdują się w kokpicie w dogodnym miejscu dla prowadzącego jacht. Dwupłatowa, składana śruba pozwala przy optymalnych obrotach (1[zasłonięte]500-17) osiągać predkość około 4 węzłów przy zużyciu ropy grubo poniżej 2 litrów na godzinę. Przy wyższych obrotach prędkości przybywa nie wiele natomiast zużycie paliwa znacznie.
Wnętrze jachtu składa się z mesy z dwoma kojami oraz składanego stołu, przy którym może wygodnie zasiąść 6 osób. Stół nawigacyjny wraz z wyposażeniem znajduje się przy zejściówce na prawej burcie. Tam też znajuje się hundekoja. Na lewej burcie jest kambuz wyposażony w kuchenkę gazową dwupalnikową na kardanie, zlewozmywak z instalacją wody słodkiej i zaburtowej. Szafki i schowki pozwalają na swobodne pomieszczenie wszystkich przyborów kuchennych a nawet części zapasów. Za grodzią z drzwiami, w części dziobowej znajduje się odrębne, zamykane pomieszczenie sanitarne z kingstonem i umywalką oraz duża koja dla 2-3 osób. Sprzęty i odzież można przechowywać w szafkach i na półkach oraz w obszernych bakistach. Wszystkie pomieszczenia posiadają szczelne luki oraz nawiewy pokładowe.
Instalacje:
-
Jacht posiada 12 V instalację elektryczną. Wszystkie punkty świetlne i elektronika jachtowa zasilane są z akumulatora o pojemności 180Ah. Ładowanie akumulatora następuje po uruchomieniu silnika lub podczas postoju w porcie.
-
Z wody słodkiej korzystamy przy pomocy pomp nożnych znajdujących się w kambuzie i przy umywalce. Wlew wody słodkiej umieszczono na pokładzie na prawej burcie, a 90-cio litrowy zbiornik pod prawą koją w mesie.
-
Kuchenka gazowa zawieszona na kardanie zasilana jest z butli umieszczonej w bakiście obok.
-
Jacht wyposażony jest w dwie ręczne pompy zenzowe; jedna łatwo dostępna w bakiście w kokpicie, druga we wnętrzu jachtu.
Znaki rozpoznawcze:
-
PZ 1559 - na żaglu
-
SPS 2233 - sygnał wywoławczy
-
261[zasłonięte]530 - MMSI
-
HIPOLIT SZCZECIN - na rufie - nazwa i port macierzysty
Wyposażenie nawigacyjne:
-
kompas główny,
-
dwa kompasy sterowe,
-
log,
-
sonda,
-
ploter GPS NORD STAR Explorer 567,
-
NAVTEX Cliper,
-
mapy, locje, spisy świateł,
-
inne wydawnictwa,
-
stoper, trójkąty nawigacyjne, kroczek, ołówki, gumka - wszystko co nawigatorowi niezbędne.
-
Prognozy pogody odsłuchiwane mogą być przez radioodbiornik lub radiotelefon VHF.
Wyposażenie ratunkowe:
-
6 osobowa Pneumatyczna Tratwa Ratunkowa VIKING,
-
radiopława SAILOR EPIRB 406 MHZ,
-
radiotelefon VHF SAILOR A1 DSC,
-
koła i pasy ratunkowe,
-
kamizelki i szelki asekuracyjne,
-
środki pirotechniczne,
-
pławki świetlne i dymne,
-
rzutki i tyka.
Podstawowe dane techniczne:
-
długość 9.1 m
-
szerokość 3,05 m
-
zanurzenie 1,6 m
-
powierzchnia ożaglowania 36 m2
-
silnik Bukh 24DV o mocy 24kM (śruba składana)
-
załoga min./max.: 2/6
-
zbiornik wody o pojemności 90 l
-
zbiornik paliwa o pojemności 40 l
A oto kilka zdjęć z rejsów HIPOLITA