Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Bałtyk - czarter jachtu Carter 30

23-01-2012, 2:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 230 zł     
Użytkownik odlewnik_pl
numer aukcji: 2039652333
Miejscowość Śrem
Wyświetleń: 111   
Koniec: 19-01-2012 17:04:06
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt

 

 

KLUB ŻEGLARSKI "ODLEWNIK"
W ŚREMIE

 63-100 ŚREM, ul. JEZIORNA 6

 [zasłonięte]@odlewnik.pl

Paweł Szymenderski
tel. 0 609 [zasłonięte] 53 63

 

KLUB ŻEGLARSKI "ODLEWNIK" W ŚREMIE
63-100 ŚREM, ul. JEZIORNA 6

[zasłonięte]@odlewnik.pl
 

zaprasza do udziału w aukcji:

Przedmiotem aukcji jest czarter jachtu s/y HIPOLIT po Bałtyku.

Koszt czarteru to 230,00 zł za dobę
(dla czarteru min. 7 dobowego w okresie 29.09 - 27.10.2012)

ZE WZGLĘDU NA SPECYFIKĘ AUKCJI
PROSIMY O KONTAKT PRZED KLIKNIĘCIEM KUP TERAZ !!!
OFERTY NIE POPRZEDZONE KONTAKTEM ZOSTANĄ ANULOWANE !!!

informację nt. aktualnych terminów i wszelkich szczegółów czarteru:
Paweł Szymenderski
tel. 0 609 [zasłonięte] 53 63

Przykładowe terminy czarteru:
Carter 30

OPIS JACHTU

 


Carter 30

Opis. s/y HIPOLIT to morski jacht typu carter 30. Laminatowy kadłub jachtu powstał w Morskiej Stoczni Jachtowej im. Leonida Teligi w Szczecinie w 1984 roku. Mocowanie balastu do kadłuba jest wzmocnione elementami metalowymi tzw. pająkiem. Płetwa sterowa - zgodnie z konstrukcją - oparta jest na specjalnej ostrodze. Typ ożaglowania, to slup bermudzki z klasycznym ożaglowaniem topowym, ze zwijanym za pomocą rollera fokiem i grotem nawijanym na bomie. Drzewce na jachcie wykonane są z profilów duraluminiowych, jedynie flagsztok zrobiono z tradycyjnego materiału. Sztywny sztag umożliwia nie tylko zmniejszanie lub zwiększanie powierzchni sztaksla, ale również jego zmianę w zależności od potrzeb, np. na sztormowy. Jacht posiada również spinaker rozpinany na kursach pełnych przy użyciu spinakerbomu i kompletu brasów. Kabestany umieszczone na maszcie oraz w kokpicie ułatwiają pracę załogi. Sterowanie odbywa sie przy pomocy rumpla, sternik ma do dyspozycji dwa kompasy sterowe na każdej z burt.

 

Silnik stacjonarny BUKH DIESEL DV24 SME o mocy 24 KM (17,6kW) stanowi napęd pomocniczy. Zarówno podświetlany panel sterowania silnikiem (zawierający możliwość rozruchu oraz podgląd wskaźników, m.in.temperatury, obrotów), jak i manetka znajdują się w kokpicie w dogodnym miejscu dla prowadzącego jacht. Dwupłatowa, składana śruba pozwala przy optymalnych obrotach (1[zasłonięte]500-17) osiągać predkość około 4 węzłów przy zużyciu ropy grubo poniżej 2 litrów na godzinę. Przy wyższych obrotach prędkości przybywa nie wiele natomiast zużycie paliwa znacznie.


Carter 30

Wnętrze jachtu składa się z mesy z dwoma kojami oraz składanego stołu, przy którym może wygodnie zasiąść 6 osób. Stół nawigacyjny wraz z wyposażeniem znajduje się przy zejściówce na prawej burcie. Tam też znajuje się hundekoja. Na lewej burcie jest kambuz wyposażony w kuchenkę gazową dwupalnikową na kardanie, zlewozmywak z instalacją wody słodkiej i zaburtowej. Szafki i schowki pozwalają na swobodne pomieszczenie wszystkich przyborów kuchennych a nawet części zapasów. Za grodzią z drzwiami, w części dziobowej znajduje się odrębne, zamykane pomieszczenie sanitarne z kingstonem i umywalką oraz duża koja dla 2-3 osób. Sprzęty i odzież można przechowywać w szafkach i na półkach oraz w obszernych bakistach. Wszystkie pomieszczenia posiadają szczelne luki oraz nawiewy pokładowe.


Instalacje:

  • Jacht posiada 12 V instalację elektryczną. Wszystkie punkty świetlne i elektronika jachtowa zasilane są z akumulatora o pojemności 180Ah. Ładowanie akumulatora następuje po uruchomieniu silnika lub podczas postoju w porcie.

  • Z wody słodkiej korzystamy przy pomocy pomp nożnych znajdujących się w kambuzie i przy umywalce. Wlew wody słodkiej umieszczono na pokładzie na prawej burcie, a 90-cio litrowy zbiornik pod prawą koją w mesie.

  • Kuchenka gazowa zawieszona na kardanie zasilana jest z butli umieszczonej w bakiście obok.

  • Jacht wyposażony jest w dwie ręczne pompy zenzowe; jedna łatwo dostępna w bakiście w kokpicie, druga we wnętrzu jachtu.


Znaki rozpoznawcze:

  • PZ 1559 - na żaglu

  • SPS 2233 - sygnał wywoławczy

  • 261[zasłonięte]530 - MMSI

  • HIPOLIT SZCZECIN - na rufie - nazwa i port macierzysty


Wyposażenie nawigacyjne:

  • kompas główny,

  • dwa kompasy sterowe,

  • log,

  • sonda,

  • ploter GPS NORD STAR Explorer 567,

  • NAVTEX Cliper,

  • mapy, locje, spisy świateł,

  • inne wydawnictwa,

  • stoper, trójkąty nawigacyjne, kroczek, ołówki, gumka - wszystko co nawigatorowi niezbędne.

  • Prognozy pogody odsłuchiwane mogą być przez radioodbiornik lub radiotelefon VHF. 


Wyposażenie ratunkowe:

  • 6 osobowa Pneumatyczna Tratwa Ratunkowa VIKING,

  • radiopława SAILOR EPIRB 406 MHZ,

  • radiotelefon VHF SAILOR A1 DSC,

  • koła i pasy ratunkowe,

  • kamizelki i szelki asekuracyjne,

  • środki pirotechniczne,

  • pławki świetlne i dymne,

  • rzutki i tyka.


Podstawowe dane techniczne:

  • długość 9.1 m

  • szerokość 3,05 m

  • zanurzenie 1,6 m

  • powierzchnia ożaglowania 36 m2

  • silnik Bukh 24DV o mocy 24kM (śruba składana)

  • załoga min./max.: 2/6

  • zbiornik wody o pojemności 90 l

  • zbiornik paliwa o pojemności 40 l

 

A oto kilka zdjęć z rejsów HIPOLITA