Autor: Peter ChevertonTłumaczenie: Wojciech SztukowskiISBN: 83-[zasłonięte]-0114-7Tytuł oryginału: If Youre So Brilliant... How Come You Cant Identify Your Key Customers?: The Essential Guide to Key Account SelectionFormat: A5, stron: 160Data wydania: 03/2006
Co daje zarządzanie kluczowymi klientami? Będąc blisko klienta, możesz przewidzieć jego potrzeby, zanim jeszcze się skrystalizują. Wiedząc o jego planach, możesz składać lepsze oferty. Kiedy zdobędziesz jego zaufanie i staniesz się kluczowym dostawcą, cena sprzedaży nie będzie już najważniejszym punktem rozmów handlowych, a okazjonalne konflikty nie doprowadzą do zakończenia współpracy. W zarządzaniu kluczowymi klientami chodzi o to, aby interesy dostawcy i klienta przestały być przeciwstawne -- aby klient nie szukał korzyści kosztem dostawcy. Dlatego warto wiedzieć, kim są kluczowi klienci, i inwestować w nich.
Jak doprowadzić do korzystnej współpracy z kluczowymi klientami? Penetrowanie firmy klienta otwiera przed Tobą wielkie możliwości, lecz nie oczekuj, że wszystkim zajmie się jeden dobry sprzedawca. Zarządzanie kluczowymi klientami to gra zespołowa i wielkie wyzwanie. Zacznij od zidentyfikowania kluczowych klientów, a potem stopniowo zacieśniaj relacje z nimi.
Przejdź 10-etapowy proces wyboru kluczowych klientów i dowiedz się, jak: