Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki pozyskiwania kluczowych klientów
ISBN: |
83-[zasłonięte]-0114-7 |
EAN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]46011 |
oprawa: |
miękka |
ilość stron: |
160 |
wymiary: |
A5 |
rok wydania: |
2006 |
stan: |
nowa |
cena: |
30,55 |
Co daje zarządzanie kluczowymi klientami?
Będąc blisko klienta, możesz przewidzieć jego potrzeby, zanim jeszcze się skrystalizują. Wiedząc o jego planach, możesz składać lepsze oferty. Kiedy zdobędziesz jego zaufanie i staniesz się kluczowym dostawcą, cena sprzedaży nie będzie już najważniejszym punktem rozmów handlowych, a okazjonalne konflikty nie doprowadzą do zakończenia współpracy. W zarządzaniu kluczowymi klientami chodzi o to, aby interesy dostawcy i klienta przestały być przeciwstawne -- aby klient nie szukał korzyści kosztem dostawcy. Dlatego warto wiedzieć, kim są kluczowi klienci, i inwestować w nich.
Jak doprowadzić do korzystnej współpracy z kluczowymi klientami?
Penetrowanie firmy klienta otwiera przed Tobą wielkie możliwości, lecz nie oczekuj, że wszystkim zajmie się jeden dobry sprzedawca. Zarządzanie kluczowymi klientami to gra zespołowa i wielkie wyzwanie. Zacznij od zidentyfikowania kluczowych klientów, a potem stopniowo zacieśniaj relacje z nimi.
Przejdź 10-etapowy proces wyboru kluczowych klientów i dowiedz się, jak:
- stworzyć organizację przyjazną dla kluczowych klientów,
- przygotować plan zarządzania kluczowymi klientami,
- zebrać zespół selekcjonerów,
- oceniać atrakcyjność klientów oraz podzielić ich na kluczowych i pozostałych,
- powiększać zespół współpracujący z kluczowym klientem,
- zacieśniać relacje z kluczowymi klientami i wspólnie z nimi tworzyć wizję przyszłości.