Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Błędy i doświadczenia w konstrukcji samolotow BSP

13-05-2014, 20:11
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 34.50 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 4238623465
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 1   
Koniec: 23-05-2014 19:53:59

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1986
Okładka: miękka
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT


TADEUSZ SOŁTYK
Błędy i doświadczenia w konstrukcji samolotów
 


WKiŁ 1986 str. 120  Stan db+  (podniszczona  okładka, nieaktualna pieczątka, podpis)
ISBN 
 


 zbiór notatek prowadzonych przez Autora  znanego, wybitnego konstrukto-i.i lotniczego dotyczących różnego rodzaju błędów popełnianych w konstrukcjach samolotów oraz wskazówek i zasad właściwego budowania poszczególnych elementów samolotów. Rysunki przedstawiają wykryte Wędy i sposoby ich uniknięcia.
Odbiorcy: Czytelnicy tyg. „Skrzydlata Polska", inżynierowie i technicy lotniczy oraz wszyscy interesujący się konstrukcjami lotniczymi.

Od redakcji
Od Autora .
1.                   Taktyka projektowania
1.1.                  Przypadek „Łosia" .
1.2.                  Samolot tre n i ngowy
2.                     Błędy koncepcji.
2.1.                  Samolot myśliwski 1-16.
2.2.                   „Jastrząb".
2.3.                  M-,15
3.                     Błędy koncepcji aerodynamiki
3.1.                  Błąd koncepcji aerodynamicznej „PouduCiel"
3.2.                  Ocieniane usterzenie w samolocie Lublin R-XVI .
3.3.                   „Żak"
3.4.                   „Sum", „Pelikan"
3.5.                  Zły opływ miedzy skrzydłem a kadłubem .
3.5.1.               „Karaś"
3.5.2.               „Sum"
3.6.                  Złe oprofilowanie.
3.6.1.               „Karaś", PZL-42, „Sum".
3.6.2.              „Wilga"
3.7.                   Zwichrzenie skrzydła
3.7.1.              UT-2
3.7.2.             „Żak", „Junak", „Bies", „Iskra"
3.8.                   Przysysanie strugi gazów wylotowych silnika odrzutowego
4.                     Brak widoczności
4.1.                   PWS-14i„Karas"
4.2.                  Górnopłaty.
4.3.                   Dolnopłaty .
5.                      Przekompensowanie sterów
5.1.                   Przypadek „Misia"
5.2.                   Przypadek „Junaka"
5.3.                   Drugi przypadek „Junaka"
5.4.                   Przekompensowanie steru kierunku „Łosia"
6.                     Sztywność samolotu.
6.1.                   Przypadek „Wilka"
6.2.                 Przypadek RWD-6
6.3.                   Przypadek „Iskry"
6.4.                 Przypadek Bewoitinc 500
6.5.                   Samolot z elastycznym skrzydłem.
7.                Odporność na obciążenia miejscowe
7.1.                  Przypadek lotki „Wilgi"
7.2.                  Paliwomierz Pipera
7.3.              Mechanizmsterowaniasilnikiem„Wilgi"
7.4.                   Baldachim skrzydła
7.5.                   Różne zdarzenia  .
8.                     Zjawisko flatter.
8.1.                Oderwanie lotek „P-7". .
H.2.                Oderwanie lotek „Junaka"
8.3.                  Lotki „Iskry" .
8.4.             Urwanie statecznika wysokości RWD „Czapli"
8.5.                  Usterzenie wysokości „MD-12".
8.6.                  Możliwość wystąpienia zjawiska flatter przy przeciążeniu w locie
9.                     Zależność wytrzymałości zmęczeniowej od typu samolotu
9.1.                  Przypadek „Wilgi"
9.2.                  Przypadek DH „Comet"
9.3.                  Przypadek samolotu wojskowego
9.4.                   Przypadek „Junaka"
9.5.                   Przypadek „Iskry"
10.                   Dostępy do poszczególnych części
10.1.                Nakrętka gaźnika
20.2.                Hamulec „Żaka"
10.3.                Samoloty myśliwskie PZL „P-7". „P-11" i inne, „Jastrząb".
10.4.                „Iskra"
10:5.               Keson wieloobwodowy
10.6.                Keson skrzydła „Łosia"
10.7.                „Mosuuito"
.10.8.               Keson skrzydła „Iskry"
11.                   Lądowanie w przygodnym terenie.
12.                   Błędy organizacji produkcji
12.1                Pomyłki wużyciumateriału.
12.1.1.             Ułamanie drążka sterowego
12.1.2.   .        Zlekceważenie zmiany wprowadzonej przez konstruktora
12.1.3.             Goleń przednia „Junaka 3"
12.2.                Wprowadzenie w błąd konstruktora
12.2.1.             ŁożyskawWN3   . .
12.2.2.             Pękanie śrub „Iskry"
12.2.3.             Widełki przedniej goleni CSS-12
12.3.                Błędy kontroli
12.3.1.             Przypadek widełek podwozia „Karasia"   .
12.3.2.             Złe malowanie
12.3.3.             Inny przypadek złego malowania
12.3.4.             Brak pręta w kratownicy kadłuba „Żaka".
12.3.5.             Nie doklejone żebro „Żaka"
12.3.6.   -        Nie sklejona sklejka „Misia"
12.3.7.             Skrzyżowanie linek PZL-17
12.3.8.             Zapętlenie chomątka linek steru wysokości.
12.3.9.             Nifcjasność: czy wady nie ma, czy jej tylko nie widać.
12.3.10.          Za surowa ocena kontroli
12.3.11.          Wybicie amortyzatora „Suma" .
12.3.12.           Podfrezowanie pasów Dźwigara,, Wilgi"
13.                  Błędy galwanizerni
13.1.                Porowatość chromowania
13.2.                Zawodorowanie
14.                  Błędy konstrukcji skrzydła
14.1.                Cienkie pokrycie .
14.2.                Pękanie noska skrzydła „Junaka".
14.3.                Pękanie nakładki na dźwigar i żebro „Biesa"
14.4.                Złamanie skrzydła „Biesa" na próbie statycznej
14.5.                Rozsypanie się skrzydła „Żubra"
14.6.                Przejście części dźwigarowej w kesonowaną „Suma"
14.7.                Rozsypanie się skrzydła „Łosia"
14.8.                Duralowe okucia PZL „Ł-2"
15.                  Błędy konstrukcji kadłuba
15.1.                „Żuraw"
15.2.                Za niski kadłub „Jastrzębia"
15.2.                Za niski kadłub „Jastrzębia"
15.3.                Kadłub PZL-4 .
15.4.                Odpryśnięcie węzła kadłuba PZL „P-7".
JL6.                 Błędy konstrukcji usterzeń
16.1.                Usterzenie „Suma"
16.2.                Usterzenie „Biesa"
16.3.                Mocowanie statecznika wysokości „Junaka" .
16.4.                Niedokładność wykonania
17.                   Błędy konstrukcji podwozia.
17.1.                Podwozie z małym ugięciem statycznym
17.2.                Błąd w obliczeniu goleni „Szpaka 2"
17.3.                Za mały rozstaw kół podwozia
17.4.                „Szpak 3"
17.5.                „Wilga"
17.6.                Eksperymentalne podwozie LWD „Miś"
17.7.                Eksperymenty mające na celu ograniczenie siły na podwoziu przy lądowaniu .
17.8.                Zawór ograniczający
17.9.                Zmienne tłumienie
17.10.              Stukanie amortyzatorów „Bjesa"
17.11.              Amortyzator nie ugina się
17.12.              Rozpuszczalność powietrza w oleju
17.13.              Niewidoczne blokowanie podwozia
17.14.              Wyrabianie się ucha dźwigni blokującej
17.15.              Za mała siła wciągania podwozia
17.16.              Za słabe hamowanie - pierwszy przypadek
17.17.              Za słabe hamowanie - drugi przypadek
17.18.              Za słabe hamowanie - drugi przypadek
17.18.             Podwójne kółko przednie „Misia"
18.                   Błędy konstrukcji silnika
18.1.                Silniki Gnome-Rhóne
18.2.                Zacieranie popychaczy zaworowych WN 6
18.3.                Silnik WN6 za gorący .
18.4.                Moment giroskopowy silnik  SO1
19.                   Błędy konstrukcji instalacji silnikowych.
19.1.                Chłodnica oleju „Suma".
19.2.           "    Chłodzenie oleju w „Biesie"
19.3.                Chłodzenie oleju w,,Żaku".
19.4.                Chłodnica oleju „Zucha"
19.5.                Spływanie oleju z przewodu ssącego
19.6.                Zbiornik paliwa silnika Gad.
19.7.                Pękanie rury wylotowej Poteza XXV
19.8.                Pękanie rury wylotowej „Karasia"
20.                   Przelewanie sit; paliwa
20:1.              Wylewanie siępaliwa w „Sumie"
20.2.                Przerywanie dopływu paliwa w „Żaku"
20.3.                Przelcwaniesiępaliwaw„Biesie". .  .
20.4.                Przelewanie się paliwa w zbiornikach „Wilgi"
20.5.                Chwytanie powietrza przez układ paliwowy „Wilgi"
20.6.                Zbiornik „Wilgi"
20.7.                Chwytanie powietrza przez układ paliwowy „Junaka"
20 8.              Przełączanie zbiorników
20.9.                Zbieranie się paliwa we wlocie gaźńika
20.10.              Zerwanie pierścienia NACA z „Biesa".
20.11.              Zerwanie pierścienia „P-11 "
21.                Błędy konstrukcji zbiorników.
21.1.              Zbiorniki PZL-P
21.2.                Zbiorniki późniejsze
21.3.                Uszczelnianie zbiorników integralnych
21.4.                Zbiornik integralny prototypu „Iskry"
22.                Zanieczyszczanie małych otworów nieczystościami    niesionymi przez ciecz
22.1.              Zatkanie dysz wtryskiwaczy silnika odrzutowego SO1
23.                   Błędy konstrukcji śmigła
23.1.                Za wiotkie śmigło „Żaka"
23.2.                Za małe luzy nastawnego śmigła „Biesa"
24.                   Błędy konstrukcji mechanizmów sterowania
24.1.                Wysunięcie się drążka pilota
24.2.                Ułamanie się dźwigni mechanizmu sterowego „Zucha"
24.3.                Złamanie się popychacza steru wysokości „Biesa" na skutek drgań rezonansowych
24.4.                Zablokowywanie się lotki w szybowcu
24.5.                Łamanie się linki na rolce
24.6.                Blokady sterów
25.                   Błędy konstrukcji oszklenia kabiny
25.1.                Pękanie od mrozu.
25.2.                Mocowanie szyb,.Iskry"
25.3.                Odblaski
25.4.                Zaparowywanie szyb
26.                   Błędy konstrukcji instalacji hydraulicznych
26.1.                Akumulator hydrauliczny „Iskry"
26.2.                Samoczynne otwieranie się klap „Misia"
26.3.                Złe działanie hydraulicznego wciągania wanny bombardiera „Suma"
27.                   Antena radiowa.
28.                  Zmiany i poprawki
Zakończenie





 


Zapraszam do odwiedzenia innych naszych aukcji, na których wiele pozycji dotyczących techniki lotniczej


 

 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59