Jedyny w swoim rodzaju Axis Fuzz
Przedmiotem aukcji jest przywieziony z USA, oryginalny Axis Fuzz Rogera Mayera. Profesjonalny elektronik użył dostępnej do budowy efektów bardzo solidnej, metalowej puszki, w której umieścił cały układ elektroniczny bez żadnej ingerencji w jego budowę. Dzięki temu fuzz idealnie mieści się w pedalboardzie nie zajmując cennej przestrzeni. Oryginalną, bardzo dużą puszkę (czerwoną rakietę) wraz z pudełkiem sprzedałem na allegro. Efekt wyposażony jest w TRUE BYPASS.
Efekt jest jak nowy, użyty 3 razy na koncercie.
Cena nowego Axis Fuzza w Polsce to ok. 1000zł !!!
Przykład brzmienia:
http://www.youtube.com/watch?v=H2Nn0h8IQRs
http://www.roger-mayer.co.uk/axis.htm
Axis Fuzz powstał na początku 1967 roku by rozszerzyć gamę brzmień Jimiego Hendrixa. Jego nazwa pochodzi od słynnego utworu, w którym został użyty - od tytułowego utworu z płyty "Axis Bold as Love". Mozna go także w dużych dawkach posłuchać na płycie "Band of Gypsies" oraz w wielu innych utworach nagranych po 1968 roku przez Hendrixa. Od kiedy na rynku pojawiła się reedycja tego efektu, od razu stała się ulubionym urządzeniem gitarzystów, którzy domagali się bogatego, pełnozakresowego efektu fuzz z głębokim dołem, ale także użytecznego w graniu akordów i riffów. Pozwolił on na uniezależnienie się od potencjometru głośności w gitarze i zachowanie szerokiego zakresu brzmienia. Dzięki temu gitara nie traci własnego brzmienia i charakteru, co doceniło wielu najlepszych muzyków do dziś używających tego efektu. Pod względem konstrukcyjnym Axis zbudowany jest na bazie układów dyskretnych, a jego konfiguracja jest całkowicie inna niż prosta, a wręcz surowa konfiguracja Fuzz Face. Niskoszumowe tranzystory krzemowe PNP i NPN zostały tu dobrane i skonfigurowane w sposób, który zapewnia im stabilność temperaturową, brak zakłóceń radiowych i zdolność generowania znacznie silniejszego i dłużej wybrzmiewającego sygnału niż w przypadku Classic Fuzz. W ten sposób powstaje dźwięk wyraźny i mocny, bardzo charakterystyczny i silnie się wyróżniający, co sprawia, że solo staje się bardzo dobrze słyszalne i przebija się ponad pozostałe instrumenty, ale zachowuje przy tym pełnię brzmienia i barwy, w przeciwieństwie do popularnych, tanich efektów tego typu. Efekt ten posiada wysoką oporność na wejściu, co pozwala zachować oryginalny charakter instrumentu, słyszalny nawet po przetworzeniu sygnału i wysoką jakość brzmienia wpływającą znacząco na sustain instrumentu. Fuzz jest dość dobrym określeniem na to urządzenie w przeciwieństwie do terminu "distortion", jednak pamiętać należy, ze brzmi ono równie świetnie w przypadku gry akordowej, nie tylko solowej.
Efektów RM Roger Mayer używali/używają: Jimi Hendrix, Jimmy Page, Eric Clapton, Jeff Beck, Bob Marley, Richie Sambora - Bon Jovi, Aerosmith - Joe Perry, Bryan Adams, Robin Trower, Stevie Ray Vaughan, Santana, Pink Floyd - Dave Gilmour, Gary Moore, U2 - Edge & Bono, Oasis - Noel Gallagher, Radiohead, REM - Peter Buck, Nickleback - Chad Kroeger, Primal Scream - Barrie Cadogan, Joe Satriani, Lenny Kravitz, Iggy Pop - Ron Asheton, Steve Stevens - Billy Idol, Peter Frampton, Michael Landau, Anthrax - Daniel Spitz, Kenny Wayne Shepherd, Pantera - Dime Bag Darrel, Eric Johnson, P.J.Harvey, Skunk Anansie, Dee Dee James - Bootsy Collins Band, Manic Street Preachers, Michael Landau, The Meters - Leo Nocentelli, Jesus and Mary Chain, Sting - Dominic Miller, Scott Henderson, Joe Bonamassa, Michael Gales - George Clinton-All-Stars, Dave Stewart - Eurythmics, Peter Gabriel - David Rhodes, Babylon Zoo, Bobby Tench - Jeff Beck, Reef - Kenwyn House, Chad Taylor - Live, The Cars - Elliot Easton, Smashin Pumpkins, Average White Band, Cocteau Twins - Robin Guthrie, Dweezil Zappa, Screaming Trees, Eric Gale