AXEL Gra Rattus
W 1347 roku na Europę spadło wielkie nieszczęście. Na kontynencie pojawiła się „Czarna Śmierć”, szalejąca zaraza, która w ciągu kolejnych 4-5 lat zabiła połowę populacji.
Gracze osiedlają się w różnych regionach kontynentu, po którym rozprzestrzenia się śmiertelna plaga. W walce z zarazą wspierają ich różne stany średniowiecznej Europy. Chłopi zapewniają przyrost populacji, mądrzy Mnisi potrafi przegnać szczury, głównych sprawców plagi. Zamożni Kupcy uciekają z terenów zagrożonych zarazą – niestety, wraz z marszem toczącego wojny Rycerstwa plaga szybciej osiąga nowe regiony. Wiedźmy posługują się wiedzą tajemną, by przewidzieć rozmiar klęski i zagrożenia, sprowadzonego przez szczury. Królowie mogą zapewnić bezpieczne schronienie w zamkach i fortecach.
Gdy jednak wraz z plagą szczurów nadchodzi zaraza, nikt nie może czuć się bezpiecznie... Kiedy Czarna Śmierć zniknie wreszcie z Europy, zwycięży gracz, który ocali najwięcej swojej populacji.
Rattus to jedna z najciekawszych gier 2010 r. Jej pierwszy nakład rozszedł się błyskawicznie na początku roku i był niedostępny w Polsce.
Liczba graczy: | 2 - 4 osoby |
Wiek: | od 10 lat |
Czas gry: | ok. 45 minut |
|
| |
| |
| |
|
|
Wydawca: | Axel |
Projektant: | Henrik Berg |
|
Wydanie: | polskie |
Instrukcja: | polska |
Zawartość pudełka:
- plansza
- 6 kart stanów
- 49 żetonów szczurów
- 80 drewnianych kostek populacji
- pion Zarazy
- instrukcja