Wstęp
Pomyślne efekty dydaktyczne każdej uczelni są bezpośrednio zależne między innymi od ilości i jakości źródeł dostępnych słuchaczom.
Realizując postanowienia I Krajowego Sympozjum Biomechaniki z 1973 roku Zespół Pracowników Zakładu Biomechaniki AWF w Krakowie przedstawia trzecie już źródło opracowane z wykorzystaniem dotychczasowych doświadczeń, zebranych w trakcie kilkudziestu-letnich działań dydaktycznych, obserwacji i eksperymentów. Starano się uwzględnić zarówno rozwój dydaktyki tej dziedziny nauki jak i nowe, możliwe do zastosowania w posiadanych warunkach spostrzeżenia badawcze.
Potrzeba wdrożenia studentów - przyszłych pracowników do samodzielnej pracy, podyktowała formę opracowania tematów programu nauczania, która w zamierzeniu autorów na służyć realizacji ćwiczeń przez słuchaczy w formie eksperymentalnej, przy schodzącym na dalszy plan udziale prowadzących zajęcia nauczycieli.
Stosunkowo obszerna część pierwsza dotycząca metrologii zezwoli, jak oczekujemy, nie tylko na poprawne metodycznie przeprowadzenie pomiarów, ale głównie na właściwą Interpretację genezy badanych zjawisk i prawidłowości stwierdzonych podczas realizacji celów ćwiczeń.
Składamy podziękowanie Ob. Krzysztofowi Jakóbczykowi za współpracę w przygotowaniu ilustracji do prezentowanego opracowania.
Wyrażamy również wdzięczność tym z użytkowników Trzewodni-kaN, którzy zechcą ustosunkować się do niego krytycznie.
Za Zespół Redaktor opracowania