Opis książki: Poznaj sposoby programowania mikrokontrolerów -- nigdy nie wiadomo, kiedy życie zmusi Cię do skonstruowania robota
- Jak efektywnie nauczyć się programowania mikrokontrolerów?
- Jak skonstruować programator lub zdobyć go w inny sposób?
- Jak obsługiwać wyświetlacz LED w czterech językach?
Jeżli nie masz pojęcia o programowaniu mikrokontrolerów, a chcesz się tego nauczyć, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Nie musisz wcześniej mieć wiedzy z zakresu elektroniki, ponieważ wszystkie potrzebne pojęcia zostały tu wyjaśnione od podstaw. Niepotrzebna Ci także znajomość programowania w jakimkolwiek języku -- te informacje, podane w możliwie najbardziej przystępny sposób, też znajdziesz w podręczniku. Wobec tego wszystko, czego potrzebujesz, to chęć nauki. I jeszcze jedno: może zastanawiasz się, co począć z takim mikrokontrolerem? Otóż możesz zastosować go do konstruowania efektów świetlnych z diod, sterowania modelami samolotów, a nawet sterowania robotami.
Jeżeli wiesz już co nieco na temat programowania mikrokontrolerów, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę -- do tego również przyda się ta książka. Dzięki niej dowiesz się, na czym polega programowanie mikrokontrolerów dwóch rodzin: AVR (na przykładzie układu ATmega8) i ARM7 (na przykładzie układu LPC2106). Nauczysz się programowania układów w czterech językach programowania: asemblerze (środowisko AVR Studio 4), języku C (środowisko WinAVR), języku bascom (środowisko Bascom) oraz Pascalu (środowisko mikroPascal). Z łatwością zdobędziesz, a potem -- wykonując poszczególne ćwiczenia -- sprawdzisz nowe, niesamowite umiejętności, ponieważ cała wiedza podana jest tu przejrzyście i w dodatku z humorem.
- Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR oraz ARM7
- Obsługa diod i wyświetlaczy LED
- Obsługa przycisków i klawiatur
- Wyświetlacze alfanumeryczne
- Obsługa przerwań
- Komunikacja między mikrokontrolerami (USART)
- Obsługa wyświetlaczy graficznych z telefonu komórkowego Siemens S65
- Serwomechanizmy
- Kompilatory
- Programowanie z użyciem systemów czasu rzeczywistego na przykładzie FreeRTOS
Cała wiedza potrzebna, aby zostać ekspertem od programowania mikrokontrolerów!
Wstęp (7)
Poszukiwacze zaginionych portów, czyli jak zacząć przygodę z mikrokontrolerami (9)
Część I: Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR (13)
Lekcja 1. Instalacja oprogramowania (15)
- 1.1. Kompilatory (15)
- 1.1.1. AVR Studio (15)
- 1.1.2. WinAVR (17)
- 1.1.3. Bascom (18)
- 1.1.4. MikroPascal for AVR (20)
- 1.2. Programy ładujące (21)
- 1.2.1. PonyProg2000 (21)
- 1.2.2. AVRdude (23)
Lekcja 2. Cztery i pół metody zdobycia programatora (27)
- 2.1. Sample Electronics cable programmer - programator podłączany do portu LPT (27)
- 2.2. SI Prog - programator podłączany do portu COM (28)
- 2.2.1. Montaż programatora (28)
- 2.2.2. Montaż adaptera (34)
- 2.2.3. Konfiguracja PonyProg2000 (37)
- 2.3. USBasp - programator podłączany do portu USB (37)
- 2.3.1. Montaż programatora (37)
- 2.3.2. Podłączanie USBasp do komputera (system Windows) (44)
- 2.3.3. Praca USBasp z AVRdude (46)
- 2.3.4. Praca USBasp z AVR Studio (46)
- 2.3.5. Praca USBasp ze środowiskiem Bascom (47)
- 2.3.6. Praca USBasp z pakietem WinAVR (48)
- 2.4. USBasp - zakup kontrolowany (49)
- 2.5. Pół metody zdobycia programatora (50)
- 2.6. Jak zaprogramować pozostałe układy AVR? (50)
Lekcja 3. Zaświecenie diody LED (53)
- 3.1. Asembler (55)
- 3.2. Język C (62)
- 3.3. Bascom (65)
- 3.4. Pascal (68)
- 3.5. Ćwiczenia (71)
Lekcja 4. Mruganie diody LED (73)
- 4.1. Asembler (73)
- 4.2. Język C (79)
- 4.3. Bascom (83)
- 4.4. Pascal (85)
- 4.5. Ćwiczenia (86)
Lekcja 5. Obsługa wyświetlacza LED (89)
- 5.1. Asembler (91)
- 5.2. Język C (106)
- 5.3. Bascom (111)
- 5.4. Pascal (114)
- 5.5. Ćwiczenia (118)
Lekcja 6. Obsługa przycisku (119)
- 6.1. Asembler (127)
- 6.2. Język C (132)
- 6.3. Bascom (135)
- 6.4. Pascal (138)
- 6.5. Ćwiczenia (141)
Lekcja 7. Obsługa klawiatury (143)
- 7.1. Asembler (146)
- 7.2. Język C (159)
- 7.3. Bascom (165)
- 7.4. Pascal (170)
- 7.5. Ćwiczenia (176)
Lekcja 8. Obsługa przerwań, a przy tym o bitach konfiguracyjnych i śpiochach słów parę (179)
- 8.1. Asembler (191)
- 8.2. Język C (204)
- 8.3. Bascom (210)
- 8.4. Pascal (217)
- 8.5. Ćwiczenia (223)
Lekcja 9. Obsługa wyświetlacza alfanumerycznego LCD (225)
- 9.1. Asembler (229)
- 9.2. Język C (251)
- 9.3. Bascom (264)
- 9.4. Pascal (269)
- 9.5. Ćwiczenia (275)
Lekcja 10. ...a zakończą część pierwszą dwa słowa: USART, EEPROM... (277)
- 10.1. Asembler (279)
- 10.2. Język C (293)
- 10.3. Bascom (298)
- 10.4. Pascal (304)
- 10.5. Ćwiczenia (309)
Część II: Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM7 (311)
Lekcja 11. Instalacja oprogramowania, przygotowanie oprzyrządowania (313)
- 11.1. Instalacja środowisk programistycznych Keil uVision3 i WinARM oraz programu ładującego Flash Magic (314)
- 11.2. Opis zestawu uruchomieniowego ARE0068 (317)
Lekcja 12. Igraszki z diodami LED (321)
- 12.1. Język C (324)
- 12.2. Asembler (337)
- 12.3. Ćwiczenia (358)
Lekcja 13. Obsługa przycisków (359)
- 13.1. Język C (361)
- 13.2. Asembler (369)
- 13.3. Ćwiczenia (385)
Lekcja 14. Przerwania sprzętowe (387)
- 14.1. Język C (392)
- 14.2. Asembler (398)
- 14.3. Ćwiczenia (408)
Lekcja 15. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 1. (411)
- 15.1. Język C (415)
- 15.2. Asembler (431)
- 15.3. Ćwiczenia (439)
Lekcja 16. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 2. (441)
- 16.1. Język C (443)
- 16.2. Asembler (457)
- 16.3. Ćwiczenia (464)
Lekcja 17. Serwomechanizmy w lewo zwrot, czyli jak zaprogramować ruch robota (467)
- 17.1. Język C (471)
- 17.2. Asembler (482)
- 17.3. Ćwiczenia (488)
Lekcja 18. Mały krok w kierunku systemów czasu rzeczywistego - FreeRTOS (491)
Skorowidz (513)
|