Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

AUTYZM ZESPÓŁ ASPERGERA dziecko autystyczne nauka

03-07-2015, 15:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 422.56 zł     
Użytkownik ksiegarz-pl
numer aukcji: 5418725946
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 3   
Koniec: 03-07-2015 15:52:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

AUTYZM - ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

ZESTAW - NAUKA - ZABAWA - POMOCE - PORADNIKI

 

 

 

NIE-ZGRANE DZIECKO
diagnoza i postępowanie

 

Zaburzenia przetwarzania sensorycznego 

 

Carol S. Kranowitz


Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Liczba stron: 274
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]74401

 

 

 

NIE-ZGRANE DZIECKO W ŚWIECIE GIER I ZABAW

 

Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego

 


Carol S. Kranowitz

 

Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw – zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Liczba stron: 343
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]74401
Dotrzeć do dziecka z autyzmem
Jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć
Greenspan Stanley I., Wieder Serena...
PSYCHIATRIA I PSYCHOTERAPIA
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami.

Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby.

Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie.

To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma innowacyjny charakter i jest nadzwyczaj skuteczny.
Dr n. med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School
Oprawa: Miękka
Format: 15.5x23.0cm
Liczba stron: 448
ISBN:978-83-[zasłonięte]-3777-5
Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem ESDM
Jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć
Rogers Sally J., Dawson Geraldine...
PSYCHIATRIA I PSYCHOTERAPIA
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci – również te z ASD – mają niezwykłą zdolność uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start – dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
Oprawa: Miękka
Format: 15.5x23.0cm
Liczba stron: 420

ISBN:978-83-[zasłonięte]-3783-6
Kocham mówić Powiedz mi co odczuwasz
Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych
Kocham mówić - Powiedz mi, co odczuwasz... przeznaczone jest do uczenia się niewerbalnych zachowań komunikacyjnych i języka. Kształtowanie prewerbalnej komunikacji jest istotnym elementem budowania w przyszłości porozumiewania się językowego, poznawania i akceptowania reguł społecznych oraz budowania własnej tożsamości.
Format: 15.5x21.0cm
Liczba stron: 48 TECZKA
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]10098

 

Ja i mój świat
PIOSENKI i ZABAWY - PŁYTA AUDIO-CD + PŁYTA DVD
Piosenki, prezentacje i zabawy dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

(płyta CD + płyta DVD)

 

Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.

Do podręcznika „Ja i mój świat” przygotowano prezentacje multimedialne, zabawy i piosenki dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.


W pudełku znajdują się 2 płyty:


  • płyta CD z nagraniami piosenek, których tematyka jest ściśle związana z treścią podręcznika, każda z 24 piosenek została nagrana w wersji wokalnej i instrumentalnej;
  • płyta DVD, na której znajdują się 23 prezentacje multimedialne, które stanowią atrakcyjną, innowacyjną dla uczniów pomoc dydaktyczną, utrwalającą zdobytą wiedzę, oraz opisy zabaw i gier rozwijających kompetencje społeczne oraz pomocnych do ich przeprowadzenia zdjęć, a także teksty i zapisy nutowe piosenek z płyty CD oraz opracowane do nich zabawy.

 


Prezentacje multimedialne to innowacyjna, atrakcyjna dla uczniów pomoc dydaktyczna, utrwalająca zdobytą wiedzę. Do każdego tematu przygoto wano jedną prezentację. Jej interaktywność przyciąga uwagę dziecka, pozwala mu w ciekawy sposób poszerzyć swoją wiedzę, jest bodźcem do rozpoczęcia dialogu z drugą osobą.

Proponowane zabawy i gry rozwijają kompetencje społeczne: komunikację, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, szczególnie istotne w nauczaniu dzieci z autyzmem. Na płycie znajdują się propozycje zabaw, które w najbardziej naturalny sposób pomogą dziecku utrwalać wiedzę zdobytą w czasie pracy z podręcznikiem „Ja i mój świat”. Celem zabaw jest nauczenie czerpania radości z kontaktu z drugą osobą i kształtowanie emocjonalnej wzajemności. W zabawie doskonalimy kompetencje społeczne ucznia jako partnera dla innych w grupie, budujemy jego autorytet i poczucie przynależności. Wartości te są niezwykle ważne w integracji z rówieśnikami. W ten sposób kształtujemy teorię umysłu u dziecka, zawierającą się w umiejętności odczytywania stanów emocjonalnych innych osób i empatii.

Oprawa: Plastikowa
Format: 13.5x19.0cm
EAN:590[zasłonięte][zasłonięte]74305

NOWE HISTORYJKI SPOŁECZNE 

Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników (z płytą CD)

 

Carol Gray

Dane techniczne

format A4
objętość 320
oprawa miękka
płyty 1 CD
ISBN [zasłonięte]978-8344-062-9

 

 

Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.
Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda


W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:
• Historyjki uczą
• Zmiana
• Błędy
• Ja i moje uczucia
• Święta i prezenty
• Umiejętności interpersonalne i przyjaźń
• Dręczenie
• Zrozumieć dorosłych
• Dom i otoczenie
• Szkoła
• Planeta Ziemia


Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.

 

 

 

ZABAWY DLA DZIECI Z AUTYZMEM

 


Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk

 

Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem.

 

Książka podzielona jest na rozdziały zgodnie z charakterem proponowanych zabaw. Znajdują się tu gry i zabawy: ruchowe, manipulacyjne i konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczno-rytmiczne, tematyczne i edukacyjne.

 

Przy każdej zabawie znajdują się informacje o potrzebnych rekwizytach oraz sposobie przeprowadzenia aktywności. Dodatkowo zamieszczono wskazówki, o jakie jej elementy należy szczególnie zadbać, aby zabawa miała charakter terapeutyczny, a także propozycje modyfikacji zabawy, aby była ona dostosowana do możliwości dziecka i cały czas dla niego ciekawa.

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 14.5x20.5cm
Liczba stron: 120
ISBN:[zasłonięte]978-8334-622-4

 

ZABAWKI I PROPOZYCJE ZABAW


dla dzieci o prawidłowym i zaburzonym rozwoju


Elżbieta Maria Minczakiewicz

 

W książce zostały przedstawione zabawki przeznaczone przede wszystkim dla dzieci niepełnosprawnych, a także dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo. Nie są to zwykłe zabawki – lecz zabawki, z którymi dziecko obcuje w sposób polisensoryczny. Maja one do spełnienia wiele zadań i są nie tylko przedmiotami do zabawy, ale pomagają dziecku także w nauce i ćwiczeniu zaburzonych funkcji oraz w jego kontaktach z otoczeniem. Można więc je nazwać zabawkami rehabilitacyjnymi. Większość z nich została wykonana przez bliskich lub terapeutów dzieci, którzy najlepiej znają potrzeby swoich podopiecznych.

 

Autorka zebrała w książce zabawki, po które sięgają dzieci, młodzież, a także dorośli z różnymi deficytami, np. mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, autyzmem, z dysfunkcją narządu ruchu, mowy, wzroku, z nowotworami, chorobą Parkinsona lub Alzheimera. Oprócz propozycji zabaw podała także sposób wykonania oraz kształcone podczas zabawy umiejętności.

 

Podzieliła zabawki na następujące grupy:

  • Zabawki i instrumenty muzyczne wykonane z materiałów znalezionych w najbliższym otoczeniu

  • Zabawy i zabawki do ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych

  • Dialogowe zabawy

  • Zabawki oraz zabawy rodzinne

  • Zabawki i zabawy wielofunkcyjne

  • Zabawki manipulacyjno-badawcze

  • Zabawki manipulacyjno-zręcznościowe.

 

Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Liczba stron: 212

ISBN:[zasłonięte]978-8334-525-8 HARMONIA

 

 

 

WIEM, JAK SIĘ ZACHOWAĆ

 

 

 

Pomoce do nauki zasad odpowiedniego zachowania

w niebezpiecznych i trudnych sytuacjach

 

Dlaczego dzieciom nie wolno bawić się lekarstwami? Czy wypada grymasić przy posiłkach? O czym należy pamiętać w towarzystwie? Publikacja Wiem, jak się zachować w przystępny i atrakcyjny sposób przedstawia zasady dobrego i bezpiecznego zachowania, o których każdy powinien pamiętać.

 

Na kolejnych stronach publikacji znajdują się zdjęcia, na których przedstawione są niewłaściwe zachowania. Dzięki pytaniom, znajdującym się pod fotografiami, dzieciom łatwiej będzie nazwać ukazaną sytuację, określić, czy jest ona zła czy dobra i dlaczego oraz jak należałoby się poprawnie zachować.

 

Książka przeznaczona jest do ćwiczenia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także z osobami o zaburzonym rozwoju, na przykład z autyzmem czy zespołem Aspergera, które mają duże problemy z opanowaniem pewnych nawyków oraz zasad bezpieczeństwa i dobrego zachowania.

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 20.5x29.5cm
Liczba stron: 60
ISBN:[zasłonięte]978-8334-688-0
HARMONIA

MUZYKA OTWIERA NAM ŚWIAT 

 

Maria Raszewska, Waldemar Kuleczka


Program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem

Jest to program zajęć muzycznych dla dzieci niepełnosprawnych. W książce opisano cele i budowę spotkań, formy i metody pracy, treści programowe. Podano przykłady zabaw i piosenek oraz 15 scenariuszy zajęć. Zamieszczono również 3 arkusze obserwacji dziecka, które ułatwią ocenę jego postępów.

Książka powstała w wyniku kilkunastu lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, o dużej rozpiętości możliwości psychomotorycznych. Autorzy, znając terapeutyczne oddziaływanie muzyki, stworzyli własną koncepcję zajęć, którą nieustannie korygowali i wzbogacali o elementy poznawanych metod, np. Metody Dobrego Startu, Integracji Sensorycznej, Kinezjologii Edukacyjnej.

Spis treści:

I. Założenia ogólne
Cele programu
Metody i formy pracy
Organizacja działań
Nietypowe instrumenty
Nietypowe pomoce dydaktyczne
Diagnozowanie i ocena postępów dziecka
Współpraca z rodzicami

II. Treści programowe
Układ treści
Budowa zajęć
Uwagi organizacyjne

III. Przykłady zabaw i ćwiczeń
Zabawy i ćwiczenia przy akompaniamencie pianina, realizujące poszczególne cele zajęć
Ruch w przestrzeni (z zastosowaniem elementów Integracji Sensorycznej)
Zabawy i ćwiczenia oddechowe i logopedyczne
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne
Zabawy i ćwiczenia korekcyjne
Zabawy i ćwiczenia koordynujące współpracę półkul mózgowych; przekraczanie linii środka ciała

IV. Suplement praktyczny
Arkusze diagnostyczne
Przykładowe scenariusze zajęć
Piosenki własne
Wyniki prowadzonych obserwacji
Wykaz piosenek wykorzystanych w scenariuszach

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 16.4x23.5cm
Liczba stron: 135

ISBN:[zasłonięte]978-8334-303-2

 

 

GRY I ZABAWY WE WCZESNEJ INTERWENCJI 

 

Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego


Barbara Sher

 

 

Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.

 

 

Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.0cm
Liczba stron: 208

ISBN:[zasłonięte]978-8344-038-4

 


 

 

masz pytanie zadzwoń:

32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72

 

REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE

kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności

 

DANE DO PRZELEWU:

P.P.H.U Najbar Mirosław

ul.Batorego 24

43-100 Tychy

ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368