opis książki:
Zaczynając czytać książkę Hanny Jaklewicz uświadamiamy sobie, że w dalszym ciągu stoimy u progu tajemnicy, pomimo wielu lat badań nad autyzmem. Odkrycie jej jest istotne w niesieniu ulgi cierpiącym i osamotnionym dzieciom, które zaledwie pojawiły się na tym świecie, a już szybko odwróciły się od niego, nie mogąc się w nim odnaleźć.
Dzieci autystyczne, zanim zostały opisane przez Leo Kannera w 1943 r., a ich zaburzenia ujęte w kategorie zespołu, były obiektem fantastycznych opowieści, bohaterami baśni.
Prezentowana książka została podzielona na sześć rozdziałów. Dwa pierwsze rysują tło teoretyczne autyzmu wczesnodziecięcego. Poznajemy w nich genezę, kryteria diagnozy, klasyfikację autyzmu. Czytelnik poznaje w nich równieź rozwój różnych teorii genezy autyzmu.
Rozdział trzeci i czwarty to prezentacja badań własnych Autorki, jak również, istota rozpoznania i różnicowania autyzmu wczesnodziecięcego z innymi zaburzeniami rozwojowymi u dzieci.
W rozdziale piątym poznajemy różne koncepcje terapeutyczne, a w szczególności metodę "holding", która została omówiona dokładniej.
Hanna Jaklewicz, w swojej pracy, odwołuje się do własnego doświadczenia klinicznego i własnych badań, dlatego też, w ostatnim rozdziale został zawarty opis przypadków rozwoju dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym. Rozdział ten jest ilustracją części teoretycznej.
Do treści książki zostało dołączone 16 rysunków wykonanych przez dzieci autystyczne.