Ewa Pisula, Dorota Danielewicz (red. nauk.)
Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych.
W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracy z osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. „czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia).
W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem.
Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych.
Spis treści
Wstęp
CZĘŚĆ I
EFEKTY TERAPII OSÓB Z AUTYZMEM
Efektywność działań terapeutycznych podejmowanychwobec dzieci z autyzmem
Analiza porównawcza zmian w rozwoju psychoruchowymi funkcjonowaniu społecznym dzieci z autyzmem w przebiegu rocznego procesu terapeutycznego
Efekty terapii dziecka z autyzmem – studium przypadku
CZĘŚĆ II ZASTOSOWANIE METOD BEHAWIORALNYCH W PRACY Z OSOBAMI Z AUTYZMEM
Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych – dwa uzupełniające się podejścia
Rozwijanie umiejętności niezbędnych w nabywaniu mowy
Zachowania trudne u osób z zaburzeniami rozwojowymi: behawioralny model diagnozy, terapii i profilaktyki
CZĘŚĆ III
UZUPEŁNIAJĄCE I ALTERNATYWNE METODY TERAPII
„Czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem
Metoda Opcji: filozofia, terapia, sposób na życie – refleksje wolontariusza
Miejsce biblioterapii w procesie rewalidacyjnym dziecka z autyzmem
Dogoterapia w terapii autyzmu
Wykorzystanie hipoterapii w terapii dzieci z autyzmem
Kontrowersje wokół ułatwionej komunikacji
CZĘŚĆ IV
WSPIERANIE ROZWOJU OSÓB DOROSŁYCH Z AUTYZMEM
Doświadczenia Dziennego Centrum Aktywności dla DorosłychOsób z Autyzmem w Gdyni przy Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku
Formuła warsztatu terapii zajęciowej
Format B5, Objętość 270 OPRAWA MIĘKKA IMPULS
autorzy: Randall Parker
"Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk. Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin". Prof. Hanna Jaklewicz, autorka książki "Autyzm wczesnodziecięcy"
Dziecko autystyczne
Prawdziwa opowieść o Maciusiu
autor: Beata Zawiślak
Książka „Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu” porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.
Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.
W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii. Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy.
Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem.
Wstęp 7 CZĘŚĆ 1 Rozdział 1. Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie 11 1.1. Niepełnosprawność dziecka 11 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 12 Rozdział 2. Objawy autyzmu 15 2.1. Kontakty społeczne 18 2.2. Język emocji 20 2.3. Rozwój komunikacji 22 2.4. Rozwój poznawczy 23 2.5. Napięcie mięśniowe 24 2.6. Energia i zachowanie 26 Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością 29 3.1. Wczesne wspomaganie dzieci z autyzmem 29 3.2. Metody stymulacji rozwoju psychoruchowego i społecznego dziecka autystycznego 30 3.3. Środowisko rodzinne dzieci z autyzmem 40 CZĘŚĆ 2 Rozdział 4. Charakterystyka przypadku 47 4.1. Metody wczesnego wspomagania rozwoju dziecka autystycznego 48 4.2. Dylematy przeżywane przez matkę w procesie pełnej, bezwarunkowej akceptacji niepełnosprawności dziecka 59 Zakończenie 61 Bibliografia 63 Aneks 65
Format B5, Objętość 68oprawa miękka IMPULS
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
koszty wysyłki przy zakupie większej ilości przedmiotów, lub zakupu na kilku aukcjach są naliczane zależnie od wagi paczki wg cennika POCZTY POLSKIEJ - więcej informacji na stronie "o mnie"