Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.
Podręcznik „Ja i mój świat” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem, dla których korzystanie z podręczników dla szkół masowych jest zbyt trudne. Publikacja pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzanie treści edukacyjnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu książki uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Odbiorcą jest dziecko, które nie musi posiadać umiejętności czytania.
Duże, realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla ucznia do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do czytanek pomogą nauczycielowi oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym.
Do kompletu „Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka” należą także:
„Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. PODRĘCZNIK część 2”
„Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. KARTY PRACY”
„Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. ZADANIA DOMOWE”
„Ja i mój świat. PIOSENKI, PREZENTACJE I ZABAWY dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” [płyta DVD + płyta CD]
JA I MÓJ ŚWIAT
Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka
PODRĘCZNIK część 2
„Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. PODRĘCZNIK część 1”
MUZYKA OTWIERA NAM ŚWIAT – Program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmemJest to program zajęć muzycznych dla dzieci niepełnosprawnych. W książce opisano cele i budowę spotkań, formy i metody pracy, treści programowe. Podano przykłady zabaw i piosenek oraz 15 scenariuszy zajęć. Zamieszczono również 3 arkusze obserwacji dziecka, które ułatwią ocenę jego postępów. Książka powstała w wyniku kilkunastu lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, o dużej rozpiętości możliwości psychomotorycznych. Autorzy, znając terapeutyczne oddziaływanie muzyki, stworzyli własną koncepcję zajęć, którą nieustannie korygowali i wzbogacali o elementy poznawanych metod, np. Metody Dobrego Startu, Integracji Sensorycznej, Kinezjologii Edukacyjnej.Spis treści:
I. Założenia ogólne Cele programu Metody i formy pracy Organizacja działań Nietypowe instrumenty Nietypowe pomoce dydaktyczne Diagnozowanie i ocena postępów dziecka Współpraca z rodzicami
II. Treści programowe Układ treści Budowa zajęć Uwagi organizacyjne
III. Przykłady zabaw i ćwiczeń Zabawy i ćwiczenia przy akompaniamencie pianina, realizujące poszczególne cele zajęć Ruch w przestrzeni (z zastosowaniem elementów Integracji Sensorycznej) Zabawy i ćwiczenia oddechowe i logopedyczne Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne Zabawy i ćwiczenia korekcyjne Zabawy i ćwiczenia koordynujące współpracę półkul mózgowych; przekraczanie linii środka ciała
IV. Suplement praktyczny Arkusze diagnostyczne Przykładowe scenariusze zajęć Piosenki własne Wyniki prowadzonych obserwacji Wykaz piosenek wykorzystanych w scenariuszach
Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk
ZABAWY DLA DZIECI Z AUTYZMEM
Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem.
Książka podzielona jest na rozdziały zgodnie z charakterem proponowanych zabaw. Znajdują się tu gry i zabawy: ruchowe, manipulacyjne i konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczno-rytmiczne, tematyczne i edukacyjne.
Przy każdej zabawie znajdują się informacje o potrzebnych rekwizytach oraz sposobie przeprowadzenia aktywności. Dodatkowo zamieszczono wskazówki, o jakie jej elementy należy szczególnie zadbać, aby zabawa miała charakter terapeutyczny, a także propozycje modyfikacji zabawy, aby była ona dostosowana do możliwości dziecka i cały czas dla niego ciekawa.
Barbara Sher
GRY I ZABAWY WE WCZESNEJ INTERWENCJI – Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Gry i zabawy we wczesnej interwencji to kolejny tom serii Biblioteka SI.
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72