OFERTA SKŁADA SIĘ Z 4. przedmiotów:
AUTOR: Jagoda Cieszyńska
Spis treści
Drogi Czytelniku!
Wstęp
I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu
1. Diagnoza – refleksje teoretyczne
2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,
CHAT CARS)
2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10
2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV
2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT
2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS
3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty
3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające
3.2. Niechęć do zmian
4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?
5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania
5.1. Historia Marcinka
II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem
1. Zagrożenia współczesności
1.1. Karmienie
1.2. Zdobywanie przestrzeni
1.3. Rozwijanie mowy
1.4. Stymulacja obrazem
1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci
1.6. Trening czystości
1.7. Problem szczepionek skumulowanych
1.8. Późna diagnoza – konsekwencje
1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu
1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia
1.9.2. Dzieci w drugim roku życia
1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia
2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu
2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia
2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe
2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia
2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych
2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N.
2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa
Skala Leitera
2.3. Diagnoza dominacji stronnej
2.4. Zabawa
2.5. Naśladownictwo
2.6. Język i komunikacja
2.7. Spostrzeganie wzrokowe
2.8. Spostrzeganie słuchowe
2.9. Zachowania społeczne
2.10. Funkcje motoryczne
3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej
3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu
3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią
4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka
III. Terapia psychologiczna
1. Problemy psychologiczne
1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia
1.2. Terapia rodziny
1.3. Zadania terapeutyczne dla matki
1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca
1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców
1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii
1.6.1. Starsza siostra i starszy brat
1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat
1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem
1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami
1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka
1.10. Etapy uczenia się
IV. Terapia neurobiologiczna
1. Terapia słuchowa
1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne
1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,
wyrażenia dźwiękonaśladowcze)
1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne
1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania)
1.5. Echolalie
2. Terapia funkcji wzrokowych
2.1. Kontakt wzrokowy
2.2. Rozszerzanie pola widzenia
2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności
2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym
2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków
3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych
i dotykowych
4. Stymulacja rozwoju zabawy
4.1. Zabawy imitujące jedną czynność
4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami
4.3. Zabawy z regułami
4.4. Zabawy tematyczne
4.5. Zabawy językowe
5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu
5.1. Szeregowanie
5.2. Sekwencje
5.3. Relacje
6. Terapia zachowań społecznych
6.1. Rodzina jako grupa społeczna
6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej
7. Stymulacja funkcji motorycznych
8. Ćwiczenia pamięci
8.1. Pamięć symultaniczna
8.2. Pamięć sekwencyjna
9. Ćwiczenia myślenia
9.1. Kategoryzowanie
9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego
9.3. Kodowanie
10. Kształtowanie systemu językowego
10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi
10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej
10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)
10.3.1. Etapy nauki czytania
10.3.2. Gesty artykulacyjne
10.4. Metoda komunikacyjna
10.5. Metoda kognitywna
10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej
10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka
V. Historie prawdziwe
1. Jaś
1.1. Diagnoza
1.2. Po pierwszym tygodniu terapii
1.3. Po dwóch tygodniach terapii
1.4. Po czterech tygodniach terapii
1.5. Po 15 tygodniach terapii
1.6. Po 17 tygodniach terapii
1.7. Po 22 tygodniach terapii
1.8. Po 24 tygodniach terapii
2. Pawełek
2.1. Diagnoza
2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii
3. Dawid
Zakończenie
UCZĘ SIĘ ROZUMIEĆ INNYCH – Patrzenie i wskazywanie
Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska
„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego.
Publikacja zawiera zestaw zdjęć przedstawiających osoby dorosłe oraz dzieci w różnych sytuacjach społecznych. Pokazują oni i patrzą na różne obiekty. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie. Konstrukcja pytań i poleceń umożliwia pracę zarówno z dzieckiem mówiącym, jak i niemówiącym lub mającym problemy z adekwatnym wysławianiem się.
wydawnictwo: Harmonia
Autorzy: Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska
„Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie.
Pytania i polecenia są pomocą w nauce rozpoznawania, nazywania oraz wskazywania przyczyn pojawienia się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
„Mówienie i myślenie” jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa.
Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
Regulamin aukcji na stronie O MNIE kupujesz-akceptujesz
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72