Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Automatyzacja statków automatyka Okrętownictwo

27-04-2014, 9:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 70 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 4161359494
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 3   
Koniec: 27-04-2014, 9:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1974

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

biblioteka okrętownictwa
Wolfgang Weller
Automatyzacja Statków

WM 1974 , str 340  stan db (lekko podniszczona okładka, nieaktualne pieczatki, brak grzbietu)
ISBN
 



Autor książki, doktor inżynier Wolfgang Weller, profesor cybernetyki technicznej Uniwersytetu Humboldta w Berlinie, podaje nie tylko główne zarysy obecnego stanu automatyzacji statków, lecz również wytycza kierunki dalszego rozwoju tej dziedziny wiedzy. Początkowe rozdziały poświęca podstawom techniki systemów i najistotniejszym podsystemom na statku. W sposób zbiorczy rozpatruje ogólne problemy urządzeń automatyki, porusza m.in. problemy psychologiczne, socjologiczne i ekonomiczne. W pozostałych rozdziałach opisuje podsystemy kierowania statkiem, stabilizacji kołysań statku, napędu, wytworzenie pary, wytwarzania i rozdziału energii elektrycznej, klimatyzacji i chłodzenia oraz przeładunku. Książkę cechuje logiczna konstrukcja i systemowy sposób przedstawienia materiału. Autorowi udało się stworzyć płaszczyznę porozumienia pomiędzy przemysłem okrętowym a przemysłem automatyki.
Książka przeznaczona jest dla studentów specjalizujących się w dziedzinie budowy okrętów, urządzeń okrętowych i automatyki okrętowej. Mogą z niej również korzystać projektanci i konstruktorzy statków i układów automatyki dla statków, a także osoby zajmujące się instalacją, odbiorem i eksploatacją zautomatyzowanych urządzeń okrętowych.


SPIS TRESC
PRZEDMOWA
ROZDZIAŁ  1.  PODSTAWY
1.1.  System
1.2.  Proces
1.3.  Informacja  a sygnał
1.4.  Obiekt a operator
1.5.  Mechanizacja a automatyzacja
1.6.  Człowiek   a   automatyzacja
1.7.  System automatyki  statku Literatura
ROZDZIAŁ 2. NIEKTÓRE ASPEKTY AUTOMATYKI OKRĘTOWEJ
2.1.  Uwagi  o  rozwoju  automatyki  okrętowej
2.2.  Zakres automatyzacji statku .
2.2.1.  Stopień automatyzacji
2.2.2.  Konieczne aspekty przy ustalaniu zakresu automatyzacji
2.3.  Konieczność automatyzacji statku
2.4.  Względy gospodarcze w automatyzacji statku
2.4.1.  Koszty automatyzacji  statku
2.4.2.  Korzyści gospodarcze wynikające z zastosowania  automatyzacji
2.4.3.  Uwagi o rachunku gospodarczym
2.5.  Psychologiczny i socjologiczny punkt widzenia na automatyzację statku .
2.5.1.   Automatyzacja   statku   jako   środek   poprawy   warunków   pracy i  warunków bytu
2.5.2.   Wpływ automatyzacji statku na człowieka
2.5.3.   Dostosowanie się człowieka do układu automatyki na zautomatyzowanym  statku
Literatura
ROZDZIAŁ   3.   URZĄDZENIA   AUTOMATYKI
3.1.  Wymagania stawiane urządzeniom automatyki
3.1.1.   Funkcje  przejścia
3.1.2.   Niezawodność
3.1.3.   Warunki pracy
3.1.4.   Inne  wymagania
3.2.  Możliwości wykonania  urządzeń automatyki
3.2.1. Elektryczne  urządzenia automatyki
3.2.2.   Pneumatyczne   urządzenia   automatyki
3.2.3.   Hydrauliczne urządzenia automatyki
3.3.  Podział urządzeń automatyki ze względu na spełniane funkcje
3.3.1.   Urządzenia   do  uzyskiwania  informacji
3.3.2.   Urządzenia do przetwarzania informacji
3.3.3.   Urządzenia do wykorzystywania informacji
3.3.4.   Urządzenia do przesyłania informacji
3.4.  Przemysłowe systemy aparatury
3.4.1.   Konwencjonalnie rozwiązania techniczne aparatury
3.4.2.   Rozwiązania   systemowe
3.5.  Urządzenia rejestracji danych i maszyny cyfrowe
3.5.1.   Pojęcia  podstawowe
3.5.2.   Rodzaje pracy maszyn cyfrowych do sterowania procesami
3.6.  Zadania układów przetwarzania danych pomiarowych i maszyn cyfrowych    do    sterowania   procesami
3.6.1.   Pierwszy poziom
3.6.2.   Drugi  poziom
3.7.  Struktura układów  przetwarzania   danych  pomiarowych  i  komputerowych   systemów   sterowania
3.7.1.   Struktura  ogólna
3.7.2.   Jednostka   centralna
3.7.3.   Urządzenia rejestracji danych
3.7.4.   Urządzenia  do  wyprowadzania  sygnałów  sterujących
3.8.  Programowanie maszyn   cyfrowych
3.8.1.   Ogólna  struktura  programu
3.8.2.   Podprogramy
3.8.3.  Programowanie w czasie rzeczywistym (uwarunkowane czasowo)
3.8.4.   Wieloprogramowość
3.8.5.   Języki programowania
3.8.6.   Schemat  blokowy  programu
3.8.7.   Przykład programu Literatura
ROZDZIAŁ 4. AUTOMATYZACJA SYSTEMÓW PROWADZENIA STATKU .
4.1.  Przegląd  ogólny
4.2.  Automatyczny pomiar i częściowe przetwarzanie wielkości nawigacyjnych
4.2.1.   Analiza  informacji
4.2.2.   Pomiar kąta kursu
4.2.3.   Pomiar  prędkości statku
4.2.4.   Wyznaczanie pozycji i  drogi  statku
4.2.5.   Zapobieganie kolizjom
4.2.6.   Pomiar   wielkości   hydrometeorologicznych
4.3.  Automatyczna  optymalizacja drogi prowadzenia statku
4.3.1.   Analiza optymalizacji
4.3.2.   Optymalizacja   drogi  prowadzenia  statku   jako   problem  programowania   dynamicznego
4.3.3.   Rzeczywisty   problem   optymalizacji
4.4.  Automatyczne   sterowanie  kursem  statku
4.4.1.  Zadania automatyzacji
4.4.2.  Opis matematyczny ruchu statku
4.4.3.   Zestawienie podstawowych równań dynamicznych
4.4.4.   Wyznaczanie   transmitancji
4.4.5.   Schemat blokowy przepływu  sygnałów
4.4.6.   Uwzględnianie wpływu prędkości
4.4.7.   Określanie ilościowe parametrów
4.4.8.   Określanie zachowania się statku w stanach statycznych
4.4.9.   Określanie zachowania się statku w stanach dynamicznych
4.4.10. Analiza  wielkości   zakłócających
4.4.11. Konwencjonalna regulacja kursu
4.4.12. Adaptacyjna regulacja kursu Literatura
ROZDZIAŁ   5.   AUTOMATYZACJA  UKŁADÓW   STABILIZACJI
5.1.  Zadania  automatyzacji
5.2.  Zachowanie się statku w stanach przejściowych
5.2.1.   Zachowanie się statku przy kołysaniach poprzecznych
5.2.2.   Zachowanie, się wielkości zakłócających
5.3.  Sposoby   tłumienia   kołysań  poprzecznych
5.3.1.   Przegląd ogólny
5.3.2.   Zastosowanie  stabilizacji płynowej
5.3.3.   Zachowanie   się   stabilizacji   płetwowej
5.4.  Regulacja układów tłumienia  przechyłów poprzecznych
5.4.1.   Pomiar sygnałów informacji wejściowej
5.4.2.   Regulacja   układów   stabilizacji   przepływowej   .
5.4.3.   Regulacja układów stabilizacji płetwowej Literatura
ROZDZIAŁ 6. AUTOMATYZACJA SYSTEMU NAPĘDOWEGO
6.1.  Przegląd    ogólny
6.2.  Zadania     automatyzacji
6.3.  Własności systemu napędowego
6.3.1.   Własności statku napędzanego śrubą
6.3.2.   Własności spalinowego silnika wysokoprężnego .
6.3.3.   Cechy charakterystyczne napędu turbiną  parową
6.4.  Zdalne  sterowanie  układów  napędowych
6.4.1.   Prosty układ zdalnego sterowania spalinowym silnikiem wysokoprężnym
6.4.2.   Układ zdalnego sterowania spalinowym silnikiem wysokoprężnym i  śrubą  nastawną
6.4.3.   Układ   zdalnego   sterowania  instalacją   dwusilnikową
6.5.  Kompleksowa automatyzacja systemów napędowych
6.5.1.   Ogólna  charakterystyka  programu   sterowania
6.5.2.   Programy    kompleksowego    układu    automatycznego    sterowania zdalnego   spalinowym  silnikiem  wysokoprężnym
6.5.3.   Programy    kompleksowego    układu    automatycznego    sterowania zdalnego turbinami parowymi
6.6.  Automatyczna kontrola pracy i  dokumentacja  eksploatacyjna  systemu napędowego
6.6.1.  Automatyczna kontrola pracy  systemu
I
6.6.2.  Automatyczne   przygotowanie   dokumentacji   procesu
Literatura
ROZDZIAŁ  7.  AUTOMATYZACJA  UKŁADU  WYTWARZANIA  PARY
7.1.  Rozwój  konstrukcji  kotłów  okrętowych
7.2.  Zadania   automatyzacji
7.3.  Regulacja  ciśnienia  pary
7.3.1.   Wybór    wielkości    regulowanej
7.3.2.   Własności obiektu regulacji
7.3.3.   Automatyczna regulacja  ciśnienia pary
7.4.  Regulacja temperatury pary
7.4.1.   Wybór wielkości regulowanej
7.4.2.   Oddziaływania    regulacyjne
7.4.3.   Własności obiektu regulacji
7.4.4.   Automatyczna regulacja temperatury pary
7.5 Regulacja poziomu wody w walczaku kotła
7.5.1.   Własności   obiektu  regulacji
7.5.2.   Automatyczna regulacja poziomu wody  w walczaku
7.6.  Regulacja  spalania
7.6.1.   Wybór wielkości regulowanej
7.6.2.   Konwencjonalna  regulacja  spalania
7.6.3.   Spalanie jako problem ekstremalny
7.6.4.   Ekstremalna regulacja spalania
7.7.   Regulacja lepkości i ciśnienia paliwa
7.8.  Automatyzacja uruchamiania i zatrzymywania kotłów oraz ich kontroli Literatura
ROZDZIAŁ    8.    AUTOMATYZACJA    UKŁADÓW    ZASILANIA    ENERGIĄ
ELEKTRYCZNĄ
8.1.  Przegląd  ogólny
8.2.  Zadania  automatyzacji  energoelektrycznych układów  okrętowych
8.3.  Koncepcja   funkcjonalna   automatyzacji   elektroenergetycznego   układu okrętowego
8.3.1.   Ogólna  struktura   programu
8.3.2.   Program sterowania procesem (PLP)
8.3.3.   Podprogramy funkcjonalne bloków (FGP)
8.3.4.   Uruchamianie silnika spalinowego
8.3.5.   Synchronizacja i praca równoległa
8.3.6.   Regulacja częstotliwości i przejmowania mocy  czynnej
8.3.7.   Kontrola i rejestracja zakłóceń
8.3.8.   Programy   pomocnicze
8.4.  Realizacja techniczna automatyzacji układów elektroenergetycznych rozdziału energii elektrycznej na statku
Literatura
ROZDZIAŁ   9.   AUTOMATYZACJA   INSTALACJI   KLIMATYZACYJNYCH I  UKŁADÓW  CHŁODNICZYCH
9.1. Ogólny  przegląd
9.2. Własności dynamiczne ważniejszych elementów obiektu
9.2.1. Własności kanału powietrza jako obiektu regulacji temperatury .
9.2.2.   Własności dynamiczne pomieszczenia jako obiektu regulacji temperatury
9.2.3.   Własności dynamiczne pomieszczenia jako obiektu regulacji wil-
gotności
9.2.4.   Zależność pomiędzy temperaturą a wilgotnością w pomieszczeniu
9.3.  Automatyczna regulacja klimatu w pomieszczeniach
9.3.1.   Zadania  automatyzacji
9.3.2.   Wybór wielkości regulowanych
9.3.3.   Oddziaływania  regulacyjne
9.3.4.   Struktura instalacji klimatyzacyjnej
9.3.5.   Własności  dynamiczne obiektu
9.3.6.   Koncepcja regulacji klimatu w pomieszczeniu
9.3.7.   Realizacja  układów
9.4.  Automatyzacja  instalacji  chłodniczych
9.4.1.   Zadania automatyzacji  .
9.4.2.   Struktura  instalacji   chłodniczej
9.4.3.   Pomiar   wielkości   regulowanych
9.4.4.   Oddziaływania regulacyjne
9.4.5.   Sposoby  regulacji
9.4.6.   Struktura układu automatyki
9.5.  Kontrola automatyczna instalacji klimatyzacyjnych i chłodniczych Literatura
ROZDZIAŁ 10. AUTOMATYZACJA UKŁADÓW PRZEŁADOWCjZYCH
10.1.  Przegląd   ogólny
10.2.  Automatyzacja układów ładowania ropy i balastowania
10.2.1.   Zadania   automatyzacji
10.2.2.   Budowa układów ładowania ropy i balastowania
10.2.3.   Koncepcja  częściowej  automatyzacji  układów   ładowania   ropy oraz balastowania
10.2.4.   Koncepcja  rozwiniętej   albo  pełnej  automatyzacji   układów  ładunków płynnych lub balastowych
10.3.   Automatyzacja  układów przeładowczych drobnicy
10.3.1.   Budowa układu przeładowczego drobnicy
10.3.2.   Zadania automatyzacji
10.3.3.   Automatyzacja  układów  napędowych   z  trójfazowym   silnikiem prądu  przemiennego  o  przełączalnej  liczbie  biegunów
10.3.4.   Automatyzacja    tyrystorowych    układów    napędowych    prądu przemiennego
10.3.5.   Automatyzacja   układów   napędowych  Leonarda
10.3.6.   Rozwiązanie techniczne regulacji układów napędowych wciągarek ładunkowych
10.3.7.   Czasowo-optymalne sterowanie przeładunkiem za pomocą urządzeń dźwigowych
10.3.8.   Automatyzacja   przeładunku   za   pomocą   taśmociągów
10.4.  Automatyzacja wciągarek cumowniczych i kotwicznych
Literatura








Zapraszam na inne moje aukcje

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59