Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Automatyka napędu elektrycznego

06-02-2014, 22:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 57.50 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 3924960684
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 16   
Koniec: 06-02-2014 22:25:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

   

Automatyka napędu elektrycznego

Krzysztof Zawirski, Jan Deskur, Tadeusz Kaczmarek



rok wydania: 2012
stron: 238
oprawa: miękka
format: B5
wydawnictwo: Politechnika Poznańska
 

Książka jest poświęcona zagadnieniom automatyki układów napędowych. Jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków automatyka i robotyka oraz elektrotechnika, ale może być także przydatna dla studentów innych kierunków, np. mechatroniki. W opisie zautomatyzowanych układów napędowych (ZUN) wyróżniono dwie podstawowe części: mechaniczną i elektryczną. Na początku omówiono wspólną dla wszystkich ZUN część mechaniczną, zagadnienia regulacji położenia i prędkości kątowej, metodę wstępnego doboru regulatorów, w której obiekt regulacji jest upraszczany do członu całkującego z opóźnieniem. Uwzględniono tylko proste algorytmy typu proporcjonalno-całkującego, ale z cechami regulatora o dwóch stopniach swobody. Następnie zaprezentowano szczegółowe rozwiązania ZUN, specyficzne dla stosowanego silnika. Opisano takie typy ZUN, jak tyrystorowe i tranzystorowe prądu stałego; regulowane częstotliwościowo z silnikiem indukcyjnym klatkowym i układy łagodnego rozruchu; z silnikiem indukcyjnym pierścieniowym o podwójnym zasilaniu i układy kaskadowe; regulowane częstotliwościowo z silnikiem synchronicznym o magnesach trwałych; z silnikiem synchronicznym o wzbudzeniu elektromagnetycznym z bezpośrednim przemiennikiem częstotliwości oraz z silnikiem przekształtnikowym; z bezszczotkowym silnikiem prądu stałego; z silnikiem reluktancyjnym przełączalnym. W bardzo syntetycznej formie przedstawiono wybrane układy sterowania bezczujnikowego i odtwarzanie zmiennych stanu dla niektórych wcześniej opisanych układów napędowych.