Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Autodesk Inventor 2014 Oficjalny podręcznik

14-02-2015, 16:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 51.75 zł     
Użytkownik ksiazka_z_pasja
numer aukcji: 4996980274
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 14-02-2015 15:48:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik

Thom Tremblay

wydawnictwo: Helion S.A.
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46856
Kod/EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46856
rok wydania: 2014
oprawa: miękka
format: 170 x 230 mm
stron: 400
Poznaj program Autodesk Inventor i przygotuj się do egzaminu!

Autodesk Inventor 2014 to unikalny program komputerowy, służący do modelowania zaawansowanych urządzeń i mechanizmów oraz do projektowania ich wizualizacji 3D. Przygotowany w ten sposób model ułatwia projektantowi wykonanie rysunków wykonawczych, złożeniowych i poglądowych. Ponadto Autodesk Inventor pozwala na animowanie tworzonego rozwiązania oraz zawiera liczne generatory, w znaczący sposób wpływające na tempo prac.

Trzymasz właśnie w rękach najlepszy podręcznik wprowadzający w świat tego programu, przygotowujący także do egzaminu certyfikacyjnego. W trakcie lektury poznasz dogłębnie interfejs Autodesk Inventora i techniki efektywnej pracy. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć szkice parametryczne, modelować części oraz tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D. Następnie zaczniesz modelować zespoły oraz narzędzia montażowe i inżynieryjne. Nauczysz się także tworzyć konstrukcje blachowe oraz korzystać z generatora ram. Książka ta jest oficjalnym podręcznikiem do nauki programu, obowiązkową lekturą dla wszystkich użytkowników Autodesk Inventora oraz osób przygotowujących się do egzaminu certyfikacyjnego.

Dzięki tej książce:

* poznasz interfejs Autodesk Inventora oraz narzędzia dostępne w programie
* nauczysz się tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D
* opanujesz zaawansowane techniki tworzenia modeli części i zespołów
* zbudujesz wizualizację dowolnego mechanizmu
* zdasz egzamin certyfikacyjny

Obowiązkowa lektura każdego użytkownika Autodesk Inventora!


SPIS TREŚCI:

Wstęp (15)

ROZDZIAŁ 1. Pierwszy kontakt z interfejsem programu (21)

Zapoznanie z graficznym interfejsem programu (21)
Otwieranie pliku (25)
Omówienie wstążki (26)
Zmiana kolejności paneli (28)
Obsługa przeglądarki (29)
Omówienie zakładek plików (32)
Podświetlanie i uaktywnianie komponentów (33)
Praca w oknie graficznym (34)
Zastosowanie paska stanu (36)
Rejestracja w serwisie Autodesk 360 (37)
Obsługa znakowego menu (37)
Konfigurowanie ustawień aplikacji (38)
Obsługa przycisków importowania i eksportowania (38)
Omówienie zakładki General (Ogólne) (38)
Omówienie zakładki Colors (Kolory) (39)
Omówienie zakładki Display (Wyświetlanie) (40)
Omówienie zakładki Hardware (Sprzęt) (41)
Omówienie zakładki Assembly (Zespół) (42)
Omówienie zakładki Drawing (Rysunek) (42)
Omówienie zakładki Sketch (Szkic) (42)
Omówienie zakładki Part (Część) (43)
Zastosowanie narzędzi do wizualizacji (43)
Omówienie stylów wizualnych (44)
Zastosowanie cieni (45)
Odbicia na podłożu (46)
Zastosowanie płaszczyzny podstawy (47)
Praktyczne zastosowanie stylów wizualnych (47)
Konfigurowanie stylu oświetlenia (49)
Zmiana koloru modelu (51)
Praca z plikami projektów (52)
Tworzenie pliku projektu (53)
Modyfikowanie pliku projektu (53)

ROZDZIAŁ 2. Wstęp do szkicowania parametrycznego (57)

Omówienie najważniejszych właściwości szkiców 2D (57)
Ujednoznacznianie szkicu (58)
Wiązanie zgodności (58)
Często używane wiązania (60)
Inne rodzaje punktów odniesienia (60)
Kolejne przykłady zastosowania wiązań geometrycznych (62)
Zastosowanie wiązań wymiarowych (64)
Wstęp do wymiarowania szkiców (64)
Zmiana struktury powiązań szkicu (66)
Tworzenie i rozmieszczanie szkiców (69)
Tworzenie szkicu (69)
Tworzenie szkicu na płaszczyźnie roboczej (72)
Omówienie narzędzia Dimension (Wymiar) (73)
Nie tylko linie proste (76)
Przekształcanie elementów szkicu w celu nadania im dodatkowych właściwości (79)
Porządkowanie wstępnego szkicu (82)
Oszczędzanie czasu przy szkicowaniu (87)
Tworzenie splajnów (90)
Tworzenie szkiców koncepcyjnych (92)

ROZDZIAŁ 3. Wstęp do modelowania części (95)

Tworzenie geometrii 3D - parametryczny model bryły (95)
Modelowanie obiektu bazowego (96)
Obsługa narzędzia Extrude (Wyciągnięcie proste) (97)
Różne podejścia do tworzenia części (98)
Określanie materiału i koloru (101)
Wielokrotne wykorzystywanie szkiców (102)
Odwoływanie się do innych szkiców (105)
Projektowanie brył obrotowych (107)
Tworzenie bryły obrotowej (107)
Projektowanie brył o skomplikowanych kształtach (109)
Tworzenie brył za pomocą przeciągnięcia (109)
Zastosowanie brył prostych (111)
Modelowanie dodatkowych elementów (113)
Zaokrąglanie krawędzi (113)
Tworzenie zaokrągleń o zróżnicowanych promieniach (114)
Fazowanie (115)
Otwory (117)
Położenie otworów prostych (117)
Tworzenie otworów koncentrycznych (119)
Tworzenie szyku kołowego (120)
Rozmieszczanie szkicowanych otworów (121)
Umieszczanie otworu w punkcie (122)

ROZDZIAŁ 4. Tworzenie rysunków na podstawie modeli 3D (125)

Rysowanie widoków części (125)
Rodzaje widoków (126)
Rozpoczynanie nowego rysunku (126)
Wstawianie widoku bazowego oraz rzutów (127)
Wstawianie przekroju (129)
Tworzenie widoku pomocniczego (131)
Tworzenie widoku szczegółu (133)
Edytowanie widoków (133)
Wyrównywanie widoków (134)
Zmiana wyrównania (135)
Wygląd widoków (136)
Dodawanie pomocniczych informacji do widoków (138)
Znaczniki środka i linie środkowe (138)
Zmiana położenia widoków szczegółowych oraz ich etykiet (142)
Wymiarowanie (143)
Narzędzie General Dimension (Wymiar ogólny) (143)
Narzędzia Baseline (Linia bazowa) i Baseline Set (Zestaw linii bazowych) (146)
Narzędzia Chain (Łańcuch) i Chain Set Dimension (Zestaw łańcucha wymiarów) (147)
Narzędzia Ordinate (Współrzędne) i Ordinate Set (Zestaw współrzędnych) (148)
Narzędzie Hole and Thread (Otwór i gwint) (150)
Wykorzystywanie wymiarów modelu (151)
Korelacja (152)
Zmiana modelu odniesienia (153)

ROZDZIAŁ 5. Wstęp do modelowania zespołów (157)

Tworzenie zespołu (157)
Podzespoły unieruchomione (159)
Zastosowanie wiązań w zespołach (159)
Wiązanie typu Mate (Zestawiające) (160)
Wiązanie typu Insert (Wstawiające) (163)
Wiązanie typu Angular (Kątowe) (164)
Wiązanie typu Tangent (Styczne) (165)
Wiązanie typu Transitional (Przejściowe) (166)
Obsługa biblioteki Content Center (167)
Zastosowanie generatora połączeń śrubowych (170)
Połączenia - alternatywa dla wiązań (173)

ROZDZIAŁ 6. Metody modelowania części (177)

Modelowanie przy użyciu brył prostych (177)
Bryły... nie takie proste? (177)
Prosimy do walca (178)
Tworzenie kul toczy się gładko (180)
Kilka pomysłów na torus (181)
Omówienie elementów konstrukcyjnych (183)
Płaszczyzny symetrii (185)
Płaszczyzna normalna do osi albo do krzywej, przechodząca przez punkt (186)
Łączenie elementów (187)
Elementy konstrukcyjne bazujące na szkicu (190)
Łączenie różnych elementów konstrukcyjnych (192)
Kończenie konstrukcji (195)
Zastosowanie opcji decydujących o zakończeniu elementów (196)
Zastosowanie opcji To (Do) i To Next (Do następnego) (196)
Tworzenie elementów między ściankami (197)
Tworzenie elementów w kilku kierunkach jednocześnie (198)
Edytowanie i ponowne definiowanie elementów konstrukcyjnych (201)
Modyfikowanie płaszczyzny w celu zmiany elementu (201)

ROZDZIAŁ 7. Zaawansowane techniki modelowania części (205)

Tworzenie szkiców 3D (205)
Rzutowanie szkicu 3D (206)
Tworzenie toru wyciągnięcia na podstawie szkicu 3D (207)
Tworzenie elementów przy użyciu narzędzia Loft (Wyciągnięcie złożone) (208)
Notatnik inżyniera (210)
Tworzenie przeciągnięcia z użyciem toru prowadnicy (212)
Tworzenie przeciągnięcia z użyciem powierzchni prowadnicy (214)
Tworzenie skorupy (216)
Tworzenie sekwencji otworów (218)
Tworzenie prostokątnego szyku otworów (219)
Więcej informacji na temat szyku prostokątnego (221)
Modelowanie z użyciem zaawansowanych opcji zwiększających wydajność pracy (223)
Łączenie różnych rodzajów zaokrągleń (223)
Pochylanie ścianek (226)
Zamiana ścianek (227)
Radzenie sobie z błędami zaokrąglania (228)
Lustrzane odbicie (230)
Zamykanie szczeliny przy użyciu zaokrąglenia (230)
Tworzenie gwintu (232)
Zastosowanie profilów otwartych (233)
Wyświetlanie różnych wariantów modelu (235)

ROZDZIAŁ 8. Tworzenie zaawansowanych rysunków i adnotacji (237)

Tworzenie zaawansowanych widoków rysunkowych (237)
Rzutowanie widoków na podstawie przekroju (237)
Tworzenie szkicu na arkuszu rysunku (238)
Tworzenie wyrwania (240)
Zmiana sposobu kreślenia (240)
Ukrywanie wybranych części (242)
Wyłączanie widoków (244)
Wyłączanie wizualizacji elementów (244)
Zastosowanie widoków z przerwaniem (245)
Tworzenie widoku płata (245)
Tworzenie widoku niestandardowego (247)
Zastosowanie zaawansowanych narzędzi do tworzenia adnotacji (249)
Automatyczne wstawianie opisów tekstowych (249)
Wstawianie opisów z linią odniesienia (250)
Wstawianie symboli specjalnych (251)
Numerowanie pozycji (252)
Zastosowanie narzędzia Auto Balloon (Autonumerowanie pozycji) (254)
Tworzenie listy części (255)
Edytowanie wymiarów (258)
Wstawianie współrzędnych i automatyczne tworzenie linii środkowych (258)
Tabelaryczne zestawienia otworów (261)

ROZDZIAŁ 9. Zaawansowane narzędzia montażowe i inżynieryjne (265)

Zarządzanie środowiskiem zespołów (265)
Tworzenie reprezentacji wizualnych (266)
Reprezentacje o zmienionym poziomie szczegółowości (267)
Zastosowanie narzędzi z grupy Design Accelerator (269)
Zastosowanie kreatora łożysk (269)
Zastosowanie funkcji adaptacji w zespole (271)
Zastosowanie kreatora wałów (273)
Obliczanie i wizualizowanie właściwości wału (275)
Zastosowanie kreatora przekładni walcowych (277)
Zastosowanie kreatora wpustów (280)
Zastosowanie pomocniczych narzędzi do edycji zespołów (283)
Lustrzane odbicie elementów (284)
Tworzenie komponentów pochodnych (286)
Animowanie zespołów i wprowadzanie ograniczeń w ruchu komponentów (288)

ROZDZIAŁ 10. Projektowanie części "rzeźbionych" i wielobryłowych (291)

Tworzenie elementów charakterystycznych dla wyrobów z tworzyw sztucznych (291)
Tworzenie powierzchni na podstawie szkicu (292)
Formowanie bryły na podstawie powierzchni (293)
Łączenie powierzchni (294)
Rozdzielanie brył (295)
Dodawanie występów (296)
Tworzenie elementów połączeniowych (298)
Tworzenie półki (300)
Zastosowanie narzędzia Rule Fillet (Reguła zaokrąglania) (301)
Tworzenie kratek (302)
Uwypuklenia i wytłoczenia (304)
Narzędzie Snap Fit (Połączenie zatrzaskowe) (305)
Tworzenie użebrowań (306)
Tworzenie "kalkomanii" (307)
Tworzenie zespołu na podstawie modelu wielobryłowego w celu zachowania jednolitej formy (308)
Przekształcanie brył na komponenty (308)
Analiza pochylenia (309)

ROZDZIAŁ 11. Praca z konstrukcjami blaszanymi (313)

Definiowanie stylów materiałowych dla konstrukcji blaszanych (313)
Projektowanie komponentów z blach arkuszowych (316)
Tworzenie powierzchni płaskiej (317)
Dodawanie boków (318)
Tworzenie elementów "od końca" (321)
Aktualizowanie części przy użyciu stylów (323)
Zastosowanie profilów otwartych (325)
Łączenie elementów gotowych z zagięciami (326)
Tworzenie wycięć w poprzek zagięć (328)
Narzędzie do tworzenia elementów na bazie złożonych profilów otwartych (330)
Tworzenie przejść w konstrukcjach blaszanych (331)
Wykorzystanie istniejących projektów (333)
Prace wykończeniowe (334)
Przygotowanie części do produkcji (336)
Tworzenie rozwinięcia (336)
Tworzenie dokumentacji dla części z blach arkuszowych (339)
Precyzowanie procesu produkcyjnego (339)
Dokumentowanie procesu (340)

ROZDZIAŁ 12. Zastosowanie generatora ram (343)

Rozpoczynanie konstruowania ramy (343)
Wstawianie elementów ramy na krawędziach (345)
Wstawianie elementów między punktami (346)
Wstawianie elementów na krzywych (348)

Tworzenie spoin za pomocą narzędzia Miter (Narożnikowe) (349)
Modyfikowanie poprawek i narzędzie Trim To Frame (Utnij do ramy) (350)
Narzędzie Trim/Extend (Przytnij/Wydłuż) (352)
Przycinanie (353)
Narzędzie Lengthen/Shorten (Wydłuż/Skróć) (354)
Narzędzie Change (Zmień) (355)

Dokumentowanie konstrukcji ramowych (357)

Zastosowanie zestawienia materiałów i listy części (357)
Zmiana szkieletu ramy (363)

ROZDZIAŁ 13. Praca z konstrukcjami spawanymi (367)

Przekształcanie zespołu (368)
Obliczanie parametrów spoin pachwinowych (368)
Przygotowanie do tworzenia spawów (370)
Tworzenie spawów (372)
Tworzenie spoin pachwinowych oraz narzędzie End Fill (Przekrój spoiny) (372)
Tworzenie spoin czołowych (374)
Tworzenie spoin kosmetycznych i symboli dotyczących spawania (375)
Tworzenie przerywanej spoiny pachwinowej (376)
Uwzględnianie obróbki mechanicznej w konstrukcjach spawanych (377)
Dokumentacja spawów i konstrukcji spawanych (378)
Pobieranie fizycznych właściwości spawów (379)
Tworzenie rysunków technicznych konstrukcji spawanych (380)

DODATEK. Certyfikat Autodesk Inventor (383)
SKOROWIDZ (391)

Połącz zakupy z 3 kont!

Od lat sprzedajemy na kontach ksiazka_z_pasja,

ksiazka_gliwice oraz MercuriusGliwice

 

Łącząc zakupy z naszych kont, za przesyłkę płacisz tylko raz!