Wersja 2012 w języku polskim
Podstawowe źródło danych regulacyjnych dla warsztatów diagnostycznych zajmujących się kontrolą i regulacją ustawienia kół w samochodach osobowych i dostawczych.
Program w języku polskim
Katalog zawiera następujące dane
Prezentowany katalog Autodata pt. Geometria kół samochodowych 2012 zawiera dane geometrii kół przednich i tylnych, regulacji, pomiaru, samochodów wyprodukowanych w latach 1[zasłonięte]996-20 z nowym, bardziej przejrzystym układem parametrów, tabel i ilustracji. Opracowanie zawiera dane dla następujących marek samochodów: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Daimler, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, LDV, Lexus, Lotus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Proton, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart (MMC), Ssangyong, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Vauxhall, Volkswagen i Volvo.Katalog Autodata to podstawowe źródło danych regulacyjnych dla warsztatów diagnostycznych zajmujących się kontrolą i regulacją ustawienia kół w samochodach osobowych i dostawczych. Od ponad 25 lat podręcznik AUTODATA stanowi nieodzowne źródło informacji w codziennej pracy każdego warsztatu.Zasadnicze grupy danych zgromadzonych w książce:dane regulacyjne dla kół przednich;warunki regulacji;wymiary koła i ogumienia;tabele ciśnienia w ogumieniuWażne wskazówki:1. Wartości pomiarowe i regulacyjne - Wartości pomiarowe podawane są wraz z zakresem tolerancji, w których łącznik rozdziela górny i dolny zakres. Wartości regulacyjne podawane są nominalnie wraz z tolerancją w plusie i minusie. Szersze zakresy wartości pomiarowych różnią się najczęściej od wąskich tolerancji wartości regulacyjnych. Wszystkie wartości bez znaku przedwstępnego są dodatnie. Wartości ujemne występują zawsze wraz z „N” jako oznaczenie dodatkowe. Wartości dodatnie posiadają oznaczenie dodatkowe tylko wtedy, gdy podana wcześniej wartość pomiarowa albo regulacyjna przechodzi z zakresu ujemnego do dodatniego np. 3 N - 5 P. Wartości dotyczące zbieżności z oznaczeniem dodatkowym "N" oznaczają rozbieżność. Zbieżność podawana jest jako wartość zbieżności całkowitej i mierzona jest przy obrzeżu obręczy koła.2. Rozłożenie ciężaru do pomiaru - Dane dotyczące geometrii kół ustalane są przez niektórych producentów pojazdów wraz z określonym obciążeniem zawieszenia. Wartość podana w wierszu 19 wskazuje na numer ilustracji rozłożenia obciążenia do pomiaru podanego na ostatniej stronie zbioru. Obciążenie do pomiaru rozdzielane jest w zależności od producenta i modelu pojazdu na siedzenia przednie, tylne oraz bagażnik albo jako kombinacja tych trzech wariantów.3. Wysokość zawieszenia - Wielu producentów przewiduje pomiar i regulacje geometrii kół wyłącznie przy określonej wysokości zawieszenia pojazdu. Wartości podane w wierszu 21 wskazują na odpowiednio numerowane rysunki na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu. Te rysunki wskazują zalecenia wysokości zawieszenia i ich punkty pomiarowe. Niektórzy producenci podają do różnych wysokości zawieszenia odpowiednie wartości regulacyjne. Zakreślony numer wskazówki w wierszu z danymi fabrycznymi wskazuje na tabele z odpowiednimi wartościami znajdującymi się na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu.4. Punkty regulacyjne - Regulowane kąty ustawienia kół oznaczone są na stronach zawierających dane poprzez liczbę umieszczona w czarnym kwadracie. Towarzyszące temu rysunkowi można odszukać w rozdziale „Punkty regulacyjne” na końcu zbioru danych. Odpowiedni rysunek ukazuje punkt regulacyjny i ewentualnie powiększony wycinek danego podzespołu.5. Ciśnienie w ogumieniu - Przed pomiarem i regulacja geometrii kół należy sprawdzić ciśnienie w ogumieniu. Szczegółowa tabela na początku zbioru danych dostarcza informacje dotyczące wymiarów obręczy kół i ogumienia wraz z odpowiednim ciśnieniami ogumienia dla wersji standardowych.