| | Księgarnia PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24 tel. 501 [zasłonięte] 370 519 [zasłonięte] 288 504 [zasłonięte] 187 [zasłonięte]@tlen.pl | | | | Książkę wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3 dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę VAT. W tytule przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji. Odbiór osobisty: Księgarnia PIM, Tychy ul. Jana Pawła II 24 | | | | Wpłata na konto: Alior Bank 21 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 798709 | | | | Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. | | |
Auto moto PRL Władcy dróg i poboczy Zakrzewski Adam
wydawnictwo DEMART wydanie 2009 r. ISBN:[zasłonięte]978-8327-484-5 Format: 23.5x16.0cm, 256 stron Oprawa: Twarda
Opis książki Auto moto PRL Władcy dróg i poboczy : Auto-Moto PRL to niezwykła i bezkonkurencyjna publikacja o codziennych i niecodziennych polskich pojazdach okresu PRL. Dla osób pamiętających minioną epokę jest to sentymentalne wspomnienie dwóch, czterech a nawet więcej kółek – obiektów zachwytu, młodzieńczych marzeń, a w końcu własnych, wyczekanych wehikułów. Z kolei dla tych, którzy nie zetknęli się osobiście z poprzednim systemem, zebrany w książce materiał jest niebywałą okazją do przybliżenia sobie tematyki dawnej polskiej motoryzacji.
Warszawy, Syreny, Fiaty, Żuki, Nysy, Stary, Jelcze, SHL, WFM, WSK, Osy, czy w końcu legendarne Junaki – wszystko to, a także wiele innych konstrukcji seryjnych i prototypowych zostało opisanych w ciekawy sposób. Zagłębiając się w lekturę poznajemy historię polskiej powojennej motoryzacji z uwzględnieniem wszystkich produkowanych w Polsce samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz motocykli i motorowerów. Każdy model został omówiony od momentu powstania koncepcji do zakończenia jego produkcji. Przy okazji nie pominięto znaczących, wręcz historycznych prototypów, takich jak: Warszawa 210, Syrena Sport czy Beskid, które niestety nigdy nie trafiły na linie produkcyjne.
Opisy ilustrowane są wieloma niepublikowanymi wcześniej fotografiami. Są to zarówno zdjęcia z faz badawczych, przedprodukcyjnych, produkcyjnych, jak również scenki z życia. Rodzinne wyjazdy wakacyjne, pierwsze przejażdżki z miłością życia, widok lśniących pojazdów na wystawach Polmozbytu, czy nawet kolejki po benzynę – to ilustracje, które u niejednego czytelnika przywołają liczne wspomnienia i z pewnością skłonią do opowieści dzieciom i wnukom jak to kiedyś jeździło się np. Syreną.
Smaku książce dodają komentarze Patryka Mikiciuka – znanego telewizyjnego dziennikarza motoryzacyjnego, współtwórcy MuzeumMotoryzacji i Techniki w Otrębusach, człowieka młodego ale bardzo dobrze zapoznanego z tematyką dawnej motoryzacji.
| |