Wstęp
Część I
Baza danych Twoich klientów z Allegro
Prowadzenie działalności na Allegro
Pozyskiwanie danych kontrahentów.
Przykład: tajemnica biletów lotniczych za 1 zł
Tworzenie bazy danych klientów
Dane kontaktowe
Historia zakupów
Zmiany w danych kontaktowych
Ważne daty
Przykład: prezent urodzinowy
Kompletna baza danych przewagą strategiczną firmy
Formalno-prawny aspekt posiadania bazy danych.
Etyka biznesu
Część II
Otwarty marketing internetowy
Autentyczność i znajomość sprzedawcy
Przykład: brak profesjonalizmu
Stały kontakt
Metody bardzo inwazyjne
Osobiste spotkania
Telefony
Metody mało inwazyjne
E-maile
SMS
Formy kontaktu
Direct Mailing — wysyłka maili
Istota Direct Mailingu
Po pierwsze — częstotliwość
Po drugie — treść
Po trzecie — zbieraj opinie
Po czwarte — szukaj wydarzeń
Po piąte — zbieraj klientów niszowych
SMS — promocja impulsywna
Przykład: Chomikuj.pl
Przykład: Grono.net
Przykład: Lex.pl
Direct Mail — przesyłki pocztowe
Przykład: Konwar — producent czapek
Przykład: Nazwa.pl
Przykład: mBank
Przykład: Citi Handlowy
Inne przykłady
Integracja działań marketingowych
Elementy składowe oferty Direct Mail
Rentgen szczęki
Część III
Rynek w liczbach
Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich
Podział klasowy w Polsce
Klasa wyższa
Klasa średnia
Klasa niższa
Jaka jest różnica pomiędzy klasą robotniczą a klasą średnią?
Klasa robotnicza
Klasa średnia
Kategorie majątkowe w Polsce
Bogaci
Bogaci „Old Money”
Bogaci „nuworysze”
Wydatki najbogatszych w Polsce
Typologia klasy średniej
Klasa biedna
Konsumenci niezamożni
Pokolenie a zarobki
Młodzież jako oddzielna grupa konsumencka
Siła nabywcza młodzieży w Polsce
Wpływ młodzieży na podejmowanie decyzji zakupowych
Segmentacja młodzieży w Polsce
Siła rynkowa seniorów
Istotne wartości dla seniorów jako grupy konsumenckiej
Segmentacja seniorów w Polsce
Płeć a zachowania nabywców
Różnice płci w procesie socjalizacji
Mężczyźni
Kobiety
Fakty dotyczące mężczyzn jako konsumentów
Podział decyzji zakupowych w małżeństwie
Wartości konsumentów
Polska typologia IQS Quant
Społeczeństwo konsumpcyjne
Materializm
Dobra materialne jako główny cel w życiu
Materializm w Polsce
Materializm wśród młodzieży
Konsumpcja na pokaz
Symboliczna konsumpcja odzieży
Konsumpcja na pokaz wśród młodzieży w Polsce
Internet a zachowania konsumpcyjne
Moja najbardziej dochodowa akcja Direct Mail
Mój najbardziej skuteczny Direct Mailing
Przypowieść biznesowa
Automatyczny rurociąg z wodą
Część IV
Podsumowanie. Jak sprzedawać na Allegro i zwiększyć zysk o 200%?
Podsumowanie Twoich działań
Przykład: Ikea
Przykład: sprzedawca na Allegro
A co jest najpiękniejsze w takiej formie promocji?
Dwa kanały sprzedaży
Strategia Mocnego Uderzenia
Przykład: Majewski Business Consulting
Jak wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte jako sprzedawca na Allegro i na innych serwisach aukcyjnych
do większych zarobków poza nimi?
Wielu sprzedawców na Allegro w pewnym momencie swojej działalności zastanawia się, jak rozkręcić dochodową sprzedaż poza tym serwisem. Na tę decyzję głównie wpływają wysokie prowizje od sprzedaży, ale także coraz większe doświadczenie w obsłudze i umiejętność radzenia sobie z pojawiającymi się problemami, oraz potencjalnie znacznie większe zyski.
Grzechem byłoby tej wiedzy nie wykorzystać! Jeśli więc jesteś już sprzedawcą na Allegro - czytaj dalej. Jeśli dopiero zaczynasz tam sprzedaż, zacznij od pierwszej książki Wojciecha Cywińskiego, czyli "Allegrowy Super Sprzedawca", dzięki której w pierwszej kolejności zwielokrotnisz swoją sprzedaż właśnie na Allegro, a dopiero później pomyślisz "...i co dalej".
Z roku na rok coraz więcej osób kupuje w internecie.
Czy wiesz, jak do nich dotrzeć i wykorzystać swoją szansę?
Liczba internautów dokonujących zakupów w sieci rośnie z roku na rok. W Polsce apogeum tego procesu zostanie osiągnięte według szacunków za jakieś 5-10 lat, kiedy to praktycznie 100% społeczeństwa będzie miało dostęp do internetu (w Norwegii ten poziom osiągnięto w 2010 roku!), a zakupy online staną się tak powszechne, jak te codzienne w hipermarkecie.
Jako sprzedawca internetowy powinieneś być tego świadomy. Te zmiany niosą za sobą ogromne zyski, o ile tylko umiesz wykorzystać możliwości płynące z uzyskanych danych. Jeśli przygotujesz się na te zmiany już teraz, stworzysz blokadę wejścia na Twój rynek dla przyszłych potencjalnych przedsiębiorców oraz utrwalisz swoją siłę na rynku.
Dowiedz się, kim jest autor i oceń,
dlaczego warto skorzystać z jego wiedzy
Przez Allegro do własnego biznesu...
"Drogi Internauto,
jako doświadczony sprzedawca mogę Ci powiedzieć, że Allegro to fantastyczny system transakcyjny, który zawładnął rynkiem handlu internetowego. Jednak w całym systemie transakcyjnym istnieje pewna prawidłowość, którą Ty możesz ze wzmożoną siłą wykorzystać.
W niniejszej publikacji przekazuję ogrom mojej wiedzy i doświadczeń, które z powodzeniem możesz wykorzystać w swojej działalności. Od lat sprzedaję zarówno na Allegro, jak i poza tą platformą aukcyjną i nie muszę tego ukrywać. Są na to sposoby, dlatego ważne, abyś zapoznał się z tym, co mam Ci do przekazania.
Oprócz sprzedaży na aukcjach internetowych prowadzę również sklep internetowy www.ZmyslowaSypialnia.pl. Firmę Fost założyłem ponad 3 lata temu i przez cały ten czas musiałem szukać nowych rozwiązań, aby wspierać sprzedaż. Masz gwarancję, że przekazują informacje z pierwszej ręki. To jest praktyczna wiedza oparta na rezultatach, które uzyskuję.
Wcześniej prowadziłem 2 inne firmy. Sprzedawałem cytrusowe rośliny (www.cytrusik.pl), sprzęt RTV (na Allegro — nick: kazina) i obrazy olejne (www.TouchOfArt.eu). Wszystkie te sklepy istnieją i mają się dobrze, a to za sprawą technik sprzedaży, które pozwalają generować wyższe obroty i zwiększają zysk przedsiębiorstwa. Dzisiaj doradzam sprzedawcom w wielu innych branżach, a to cały czas pozwala mi patrzeć na rynek handlu internetowego poprzez pryzmat globalnego rozwoju gospodarczego.
Jako sprzedawca dokonujesz standardowych transakcji w serwisie Allegro. Wystawiasz aukcje, zachęcasz innych użytkowników do zakupu, dostajesz informacje o sprzedaży i w następnym kroku serwis przekazuje Ci dane kontrahentów w celu dokończenia procesu sprzedaży.
Będąc sprzedawcą na Allegro,
masz dostęp do przysłowiowej kopalni złota
Od tego, co zrobisz później, zależy, czy trafisz na prawdziwą żyłę złota.
Ten proces odbywa się cyklicznie od wielu lat (od początku istnienia Allegro). Bardzo dużo firm powstało w oparciu o Allegro i potencjał, jaki to daje. Ale tylko niewielu na tej podstawie stworzyło większe biznesy, gdyż nie wiedzieli jak. Ja w ten sposób zbudowałem zaplecze mojej firmy i uruchomiłem drugi kanał sprzedaży poza Allegro. Można powiedzieć, że Allegro samo w sobie dało mi narzędzie do prowadzenia działalności handlowej poza serwisem. Wiele osób nie wie, jak wykorzystać ten potencjał i kończy tam, gdzie zaczęło, czyli na Allegro. W pierwszej części książki "Aukcje internetowe... i co dalej?" pokazuję, jak zrobić krok dalej. Co konkretnie trzeba zrobić, aby osiągnąć więcej i zarabiać więcej.
Druga część książki odkrywa nowoczesne aspekty marketingu internetowego i nieinternetowego, które razem dają efekt synergii (2 + 2 = 5) w sprzedaży wtórnej wśród stałych klientów. Przedstawiam tu konkretne techniki i sposoby tworzenia ofert sprzedażowych oraz ich rozsyłania wśród Twoich klientów pozyskanych na Allegro.
Do procesu sprzedaży musisz podchodzić w sposób otwarty i odważny, aby móc wyprzedzić konkurencję. I tu słowo "klient" powinno być rozumiane przez Ciebie w znacznie szerszym kontekście.
Kto powiedział, że jednej osobie masz sprzedać tylko jeden produkt?
To błędne myślenie. Siłą każdej firmy są stali klienci,
którzy kupują cyklicznie coraz więcej i częściej.
Jak myślisz, po co powstał najbardziej znany program lojalnościowo-punktowy PayBack? Ten największy w Polsce system premiowy ma przyciągać klientów nieskończenie wiele razy po to, aby firmy w nim uczestniczące mogły stale zarabiać na tych samych kupujących.
Jednak na potrzeby nieco mniejszej firmy niż Real, BP czy Allegro możesz wdrożyć coś prostszego, ale równie skutecznego. Siłą przedsiębiorcy jest podążanie za zmianami i kreowanie nowej rzeczywistości. Jeśli to zrobisz, możesz odnieść większy sukces, niż przypuszczasz, i zarobisz kilka razy więcej pieniędzy niż teraz.
W trzeciej części pokażę Ci, jak wykorzystać swoją bazę danych i przekaz marketingowy, aby skutecznie sprzedawać, nie płacąc nikomu żadnej prowizji. Proces wtórnej sprzedaży jest tym kluczowym elementem, który doprowadził wielu przedsiębiorców do sukcesu.
W ostatniej części odpowiadam na najczęściej zadawane pytania odnośnie stosowania prezentowanych przeze mnie technik i ich odbioru, dzięki czemu dowiesz się o najczęstszych problamach związanych z prowadzeniem sprzedaży poza Allegro i dowiesz się, jak je rozwiązać".
"Zaczynałem od Allegro, a dzisiaj wraz z żoną budujemy największą internetową europejską galerię obrazów TouchofArt.
Sprzedaż na Allegro jest ogromną szansą dla każdego przedsiębiorcy. Poza samą sprzedażą i możliwością rozpoczęcia działalności, Allegro daje duże zasoby w postaci gotowych klientów. Ta książka Wojciecha Cywińskiego jest zdecydowanie kontynuacją Allegrowego Super Sprzedawcy.
Rzeczywiście, autor w książce pokazuje najlepszą drogę do rozwoju biznesu internetowego poza Allegro i zwiększenia ilości zamówień przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Jako, że serwis jest praktycznie monopolistą na polskim rynku i ciężko tutaj z nim walczyć, najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie jego potencjału na swoją korzyść. Stopniowe przenoszenie sprzedaży z serwisu aukcyjnego na zewnętrzne kanały obsługi jest wyzwaniem. Jednak zabieg ten podnosi zyski i obniża koszty, a o to chodzi w każdym przedsiębiorstwie.
W naszym przypadku przeniesienie sprzedaży poza Allegro było początkiem prawdziwej ekspansji.
Dzisiaj nasza Galeria jest największą w Polsce i coraz dynamiczniej rozwija się również za granicą. Wszystko jednak zaczęło się od Allegro i stopniowego przenoszenia klientów do prywatnej Galerii. Ta książka to strzał w dziesiątkę internetowej sprzedaży." Paweł Kamiński, właściciel największej Europejskiej Galerii Obrazów www.TouchofArt.eu
Czas na podsumowanie:
Co konkretnie zawiera publikacja „Aukcje internetowe... i co dalej?”
i kto najbardziej może na niej skorzystać?
Książka jest skierowana do grupy ponad 300 000 sprzedawców na Allegro i do właścicieli sklepów internetowych. Najczęściej sprzedaż jest mieszana i zawsze zahacza o Allegro.
Wiedza, którą zdobędziesz, czytając tę publikację: