Witam,
Z bólem serca i cały czas mieszanymi uczuciami wystawiam na sprzedaż ten wyjątkowy samochód. Nietuzinkowy i wybijający się z tłumu. Nie rzadko zdarza się, że na światłach jestem zaczepiany z pytaniami o modyfikacje, moc, a na porządku dziennym są po prostu szczere: „Gratulacje przepięknego RS6!”
Samochód w aktualnej konfiguracji daje niebywałą radość z jazdy!
W tym momencie dla osób które nie lubią dużo czytać polecam takie 3 filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=DrX7iZU7QdU
https://www.youtube.com/watch?v=jOdlnQqQZRU
https://www.youtube.com/watch?v=1TPU_ebIA24
Dźwięk – czyli to jak samochód obwieszcza swoje przybycie! W tym przypadku aż się prosi o rozłożenie czerwonych dywanów, bo muzyki płynącej z wydechu nie powstydziłoby się AMG ;)
Wygląd – samochód ma już 15 lat, a nadal przykuwa uwagę dzięki kompletnemu bodykitowi od RS6 uzupełnionemu o 19-to calowe felgi również z RS6 oraz lekko przyciemniane wszystkie szyby. Smaczku dodają światła przednie zmienione na poliftowe bi-xenony (1,5k PLN) oraz tylne zmienione na LEDy które wspaniale prezentują się w nocy.
Prowadzenie – Niebywałe jest jak prawie 2 tonowy samochód potrafi być zarówno komfortowy jak i pokonywać mega ciasne zakręty niczym gokart!! Po części jest to zasługa kupionych rok temu opon Yokohama Advan Sport 265/30 R19 (4k PLN) ale przede wszystkim zamontowanemu w sierpniu zeszłego roku zawieszeniu gwintowanemu firmy AP. Jest ono idealnym kompromisem między komfortem, a torowymi zestawami. Dla osoby która stwierdzi, że samochód stoi za nisko – bez najmniejszych problemów można go podnieść do góry o grubo ponad 5cm… albo i na dół ;)
Bezpieczeństwo – podstawą w przypadku każdego szybkiego samochodu są oczywiście hamulce! Tutaj zmienione na kompletnie inne od seryjnych! Przód: 6-cio tłoczkowe zaciski z Porsche Cayenne współpracujące z tarczami wierconymi 350x34mm! Chłodzone kierownicami powietrza z VW Phaetona. Tył: Zaciski z RS6 C5, tarcze wiercone 330x22mm z Audi S6 C6! Obie osie oczywiście posiadają przewody w stalowym oplocie!
Tutaj zaznaczę ze tarcze z przodu mają mały rant ale spokojnie wytrzymają do przyszłego sezonu albo i dłużej. Klocki z przodu są nowe (zamontowane w maju). Tylny zestaw spokojnie wytrzyma jeszcze ze 2-3 lata. Koszt samych elementów niewiele się różni od seryjnych z S6 C5. Przewidziana jest również opcja sprzedaży samochodu bez tego zetawu. (-3000 PLN)
Multimedia i inne modyfikacje – W samochodzie została zmieniona kierownica na poliftową (dorzucam oryginalną z poduszką), Nawigacja na dużą RNS-E (koszt 2k PLN) wraz z mapą Polski.
Kwestie techniczne:
Modyfikacje i zmiany:
- Silnik seryjne 4.2 z dodatkowo termicznie zaizolowanym dolotem powietrza. Chroni to przed spadkami mocy w ciepłe dni. Dodatkowo wymienione przewody podciśnienia sterujące klapkami w kolektorze. Kolektor również został rozebrany i wyczyszczony w środku. Wymienione zostały zawory zwrotne oleju które są pod kolektorem, eżektor oraz zawór regulujący ciśnienie w bloku silnika. Standardem w tych silnikach jest cieknący olej spod pokryw zaworów dlatego ich uszczelki zostały wymienione na nowe wraz z półksiężycami przy nastawnikach. Dla świętego spokoju podczas jednej z wymian oleju został wyczyszczony smok olejowy wraz z miska olejową. O wkładce K&N czy innych nowych uszczelkach wspominać chyba nie muszę.
Koszt tych wszystkich prac to grubo ponad 5000 PLN.
Rozrząd wymieniony w lipcu 2011. Przy okazji został wymieniony napinacz, termostat oraz uszczelki wraz z rurką w chłodnicy oleju (bardzo popularny problem z cieknącym płynem G12). Wszystko oczywiście na oryginalnych częściach.
- LPG! Tak, samochód ma zamontowaną jeszcze przed poprzedniego właściciela instalacje LPG BRC P&D. Jak dla mnie świetna bezobsługowa instalacja. Nie czuć straty mocy itp. W zasadzie nie myśli się o tym, że ma się gaz. Jedynie tankuje i jedzie. Przegląd robiłem średnio raz do roku (koszt ok 150 zł). Spalanie: Miasto 20-25L/100, Trasa przy ok 120-130 to ok 15. Przy 100 to już tylko ok. 12-13. Butla 60L ale realnie udaje mi się z niej wykorzystać ok 42L.
- Wydech z RS6 bez katalizatorów. Koszt: ~2000 PLN
- Hamulce:
Zaciski przód: ZL18 i ZR18 6-cio tłoczkowe z Porsche Cayenne Zaciski tył: seria RS6 C5 Tarcze przód: 350x34 Zimmermann Sport Tarcze tył: 330x22 Zimmermann Sport Klocki przód: Brembo (po wymianie w maju) Klocki tył: Brembo Przewody przód i tył: w stalowym oplocie Goodridge Płyn hamulcowy: RBF600 Kierownice powietrza przy przednich tarczach
Koszt: ~6000 PLN
- Nadkola z RS6 poprawiające wentylację komory silnika oraz chłodzenie hamulców
- Skrzynia biegów po pełnym remoncie wraz z wymiana konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego) w lipcu 2013 – koszt: 7700 PLN
- Oleje we wszystkich mostach wymienione na Motula 75W90
- Nowy akumulator Bosch wymieniony w zeszłym roku
- Zawieszenie – od sierpnia 2013: Nowy gwint AP. Regulacja wysokości. Bardzo dobre trzymanie drogi, a przy tym komfortowe. Koszt: 2150 PLN
W ostatnich 3 latach wymienione zostały również dolne oraz górne wahacze, łączniki i gumy stabilizatora oraz górne mocowania amortyzatora z przodu. Części oczywiście dobrych marek bądź bezpośrednio z ASO, a nie najtańsze zamienniki.
- Koła: Letnie wspomniane oryginalne felgi z RS6 w o rozmiarze 19x9 cali (~2000 PLN) z oponami Yokohama Advan Sport 265/30 (~4000 PLN). Zimowe: oryginalne felgi z S6 17” w czarnym macie (stan średni) wraz z oponami 235/45 Pirelli SottoZero Winter (starczą na 1-2 sezony).
- Rozrusznik zregenerowany
- Alternator zregenerowany
Kwestie wizualne:
- Pełen body-kit z RS6. Zderzaki wraz z grillami, progi oraz lotka na tylnej klapie która również pochodzi z RS6. Koszt: ~4000 PLN
- Samochód dodatkowo jest przerobiony na wersję Shadow-line czyli: chromowane listwy okiem oklejone na czarno (gdzie nie gdzie lekko ten chrom wychodzi więc możnaby to poprawić), lusterka aluminiowe oklejone na czarno. Reszta elementów jak ramki grillów czy listwy pod światłami są oryginalne w czarnym macie.
- Reflektory poliftowe bi-xenon z dużą soczewka po pełnej regeneracji odbłyśników. Dodatkowo wewnętrzne ramki pomalowane na czarno. Dorzucam oczywiście również oryginalne srebrne. Koszt: ~1500 PLN
- Tylne światła LED + nowy stop. Koszt: ~800 PLN
- Migacze na błotnikach dymione z LEDami
Wnętrze:
- Kierownica z poduszką poliftowa (dorzucam oryginalne). Zmiana biegów również przyciskami na kierownicy.
- Włącznik świateł poliftowy w idealnym stanie
- Oryginalne aluminiowe nakładki na pedały z podstopnicą – bardzo trudne do dostania!
- Nowy ekran FIS (jak wiadomo fabryczne padały i miały martwe linie)
- Nowy skórzany podłokietnik (ASO)
- Wszystkie żarówki wnętrza zmienione na LEDowe
Koszt: ~2000 PLN
Wyposażenie:
- Jasna tapicerka skórzana Recaro z alkantarą na fotelach, boczkach i podsufitce
- Carbonowe listwy – wszystkie w idealnym stanie
- Podgrzewane fotele z przodu
- Fotochromatyczne lusterka – wszystkie sprawne
- Nawigacja RNS-E z mapą Polski.
- Audi BOSE
- poduszki i takie tam ;)
Inne:
- Alarm GPS/GSM z antynapadem – raz już uratował samochód. Koszt: ~2000 PLN.
- Klimatyzacja po wymianie całego czynnika rok temu.
- Czujniki parkowania – wszystkie sprawne
- Tempomat
A teraz trochę o wadach, bo nie każdy może sobie zdawać sprawę, że samochód który ma 15 lat może jakieś mieć:
1. Lakier. Proszę nie liczyć na oryginalny lakier. Ja nie miałem żadnego wypadku/stłuczki ale wiadomo, że samochód użytkowany na co dzień ciężko byłoby utrzymać w idealnym stanie. Dlatego za mojej kadencji były lakierowane progi (rysy itp.), tylny lewy błotnik (odpryski), przednie prawe drzwi i błotnik (zarysowane przez dziadka na parkingu), przedni zderzak (rysy), tylna klapa (po wymianie). Do tego w tym momencie można znaleźć odpryski na przednim zderzaku, niektórych błotnikach, rysy na rantach drzwi.
2. Czujnik poziomu oleju raz na 1-2 miesiące ma błędny odczyt i potrafi wywalić komunikat, że jest mało oleju mimo, że jest połowa stanu. Tutaj zaznaczę ze samochód czaaasem przy ostrzejszej jeździe potrafi wypić i ogólnie wacha się to miedzy 150-250ml / 1000km.
3. Maglownica i pompa wspomagania proszą się o wymianę. Rzadko (zazwyczaj jak stoi gdzieś poza garażem na mrozie/deszczu przez parę dni) ale jednak potrafi dostać się do układu powietrze i pompa pojękuje. Mam cały zestaw na wymianę więc możliwe, że ogarnę to wcześniej sam ;) W razie czego oczywiście go dorzucam.
4. Licznik pokazuje jakieś 15-20% więcej paliwa jak jest w rzeczywistości. Jest to dosyć popularna wada w tych modelach. W razie czego dorzucam drugi licznik który kupiłem ale nie miałem czasu na podmianę.
5. Mimo wszystkich wymienionych uszczelek silnik trochę się poci spod pokrywy nad pompą wspomagania i możliwe, że gdzieś z tyłu. No ale to już taki urok tych silników i nie spotkałem się z sucha jednostką.
6. Pewnie jakieś pierdoły na które nie zwracałem uwagi typu otarte rączki w boczkach, odstające nadkole z tyłu itp.
CENA!!!!!!
Podana cena jest za samochód tak jak stoi ze wszystkimi ew. dodatkowymi gratami jakie do niego posiadam.
Jestem za to gotów np. sprzedać go bez kół letnich jeśli ktoś na dzień dobry stwierdzi, że są dla niego za duże/małe/brzydkie/ładne itp. W opcji przewiduję również wyciągnięcie obecnego radia z navi lecz nie posiadam starego (koszt ok 500zł), a także sprzedaż bez dużych hamulców. Posiadam i oczywiście dorzucam seryjne lecz tarcze i klocki są…. w słabym stanie.
Opcje:
- bez kół 19”: -4000 PLN
- bez RNS-E: -1500 PLN
- bez dużych hamulców: -3500 PLN
Innych opcji nie przewiduję ;)
Podsumowując!
Auto dla pasjonata i fana aut!!! Nie mam ciśnienia na sprzedaż. Samochód ma gdzie stać w suchym miejscu. Mam drugie auto i latam sobie nimi wymiennie. Także dziękuję za propozycję zamiany czy "biorę za 45 ze wszystkim". Bez wcześniejszej rozmowy telefonicznej i przekonania mnie, że jesteś osoba godną zaufania (bo na ogłoszeniowych fanów przejażdżek nie mam czasu) raczej nie będzie szans na spotkanie. Ogłoszenie jest w zasadzie jedynie pobieżnym opisem tego co było robione przy aucie. Posiadam kilkadziesiąt faktur na części. Od uszczelek, wahaczy, olejów po najmniejsze śrubki. Samochód prawie zawsze był tankowany Shell V-Power Racing 100 !!! Geometria robiona 1-2 razy do roku! Nigdy nie pałowany bez wcześniejszego rozgrzania olejów - zwłaszcza w skrzyni (co mogłem sprawdzić aplikacją Troque w telefonie pobierająca dane z ECU). Zapraszam poważnie zainteresowane osoby do kontaktu przez tel/email.
KONTAKT:
telefon/sms: 728[zasłonięte]999
email: zapytanie o przedmiot przez formularz z allegro.
ZDJĘCIA: