OPIS AUTA: AUDI A4 (B5) 8D5 AVANT 1.8T(APU) 150 KM QUATTRO 2000r LIFT
KOLOR: srebrny metalik.
HISTORIA AUTA: Wyprodukowane w styczniu 2000r w Inglostadt. Auto sprowadzone w czerwcu 2008 roku ze słonecznej Italii. Kupiłem je od kuzyna w listopadzie 2008 z przebiegiem 139000 km. Zakup może jeszcze wtedy mało przeze mnie kontrolowany ale bardzo udany. Zaraz po zakupie w aucie zamontowana została instalacja gazowa sekwencyjna (opis parametrów poniżej).
STAN OBECNY: Auto zarejestrowane i w pełni ubezpieczone w Polsce. Podróżuję nim głównie na trasie (ok. 1000 km przez weekend). Przez cały tydzień auto stoi w garażu. Auto ma wykupiony pakiet OC + AC + ASS + SZYBY ważne do 15-08-2012 roku.
STAN TECHNICZNY: Oceniam stan techniczny auta jako bardzo dobry. Auto jest zadbane, czyste nie było w nim palone. Skóra wygląda dobrze i bardzo ładnie komponuje się we wnętrzu. Auto chodzi płynnie, nic nie stuka nie puka. Większość rzeczy została przeze mnie sprawdzona i ewentualnie wymieniona (szczególnie zawieższenie jest tutaj czułe). Przeglądy i serwisowanie sprawiają, że silnik i całe auto jest bezawaryjne i wszystko działa. Z pewnością mogę odpowiedzieć na każde pytanie odnośnie stanu technicznego. Posiadam spis czynności wykonanych przeze mnie od momentu zakupu do chwili obecnej zawierający datę, przebied i co było robione.
PRZEGLĄDY I SERWIS: Ostatnio przy 221 000 km wymienione:
- filtry: pyłkowy, powietrza i oleju (MANN)
- olej MOTUL x-cess 8100
Co ważne:
TURBINA - wymieniona w sierpniu ubiegłego roku - stara padła no i niestety trzeba było zainwestować.
Przeglądy robię we własnym zakresie. Uważam, że często tak jest lepiej a po drugie z pewnością taniej. Wszelkie info o tym co gdzie jak i kiedy zrobić w aucie, jak coś naprawić, dlaczego coś nie działa zaciągam z forów internetowych:
http://www.a4-klub.pl/ oraz
http://forum.vw-passat.pl/ tutaj jest więcej o silniku 1.8T
Sprawdzam też auto za pomocą programów diagnostycznych, posiadam swój interfejs do VAG-COM typu KKL. Dzięki temu udało mi się np. wykryć przeładowanie turbiny (które naprawiłem sam, zgubiona była śrubka od przewodu nadcisnienia), oraz uszkodzony przepływomierz. Dzięki temu mam pewność i spokojne sumienie, że wyjeżdząjąc w trasę nic się nie stanie.
ROZRZĄD napinacze i pompa wody - wymienione przy 135000 km (wszystko na oryginalnych częściach)- więc można jeszcze około 20 tyś km jeździć bez problemów.
Obtaracie nad nadkolem (tył prawy) - na zdjęciach - to trzeba poprawić.
WYPOSAŻENIE AUTA: Jest to samochód po lifcie z bardzo bogatym wyposażeniem i bardzo estetycznym wykończeniem wnętrza.
Wnętrze:
- skórzana jasna tapicerka
- trójramienna skórzana kierownica (S-line)
- drewniane elementy wykończeniowe (ślicznie wyglądają i komponują całość deski rozdzielczej)
- podłokietnik środkowy (przód i tylna kanapa)
- pompowane fotele (wygięcie lędźwi, bardzo przydatne przy długich trasach)
- regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach
- regulacja fotela kierowcy i pasażera w 3 płaszczyznach
- komplet dywaników letnich i zimowych
- 10 poduszek powietrznych (bezpieczeństwo na wysokim poziomie)
- pełny klimatronik (klimatyzacja działa perfekcyjnie, jest serwisowana i odgrzybiana)
- podejrzewam, ze fabrycznie zamontowane zegary podświetlone na jasny niebieski (rzadko spotykane)
- radio Audi Symphony by Matsushita
- szyberdach, pełna elektronika
- przyciemniane automatycznie wewnętrzne lusterko wsteczne
- centralny zamek
- immobiliser
- 3 kluczyki + kod
- elektryczne szyby (razy 4)
- alarm
- zaprogramowane funkcje kluczyka, zamykanie, otwieranie drzwi, niezależne otwieranie bagażnika, domykanie szyb i szyberdachu, otwieranie szyb.
Inne:
- ABS;
- EDS;
- napęd Quattro;
- zespolone soczewkowe lampy (lift);
- podgrzewane ustawiane elektrycznie lusterka;
- alufelgi firmowe AUDI, jeden komplet
- CB + antena z ergonomicznym mocowaniem i podpiętym na do instalacji - dodatkowy koszt ew wymontuję
OBECNY STAN LICZNIKA: 221 500 km
NA ŻYCZENIE moge podeslac:
- VIN,
- kody wyposażenia,
- logi silnika,
- skan błędów komputera.
OPONY obydwa komplety mam nowe (używam je od listopada 2008):
- letnie: MICHELIN 205/60 R15
- zimowe: FULDA 205/60 R15 (wstępnie nie są wliczone w cenę - kwestia dogadania)
Opony przechowywane wg zaleceń producenta i w osobnych pokrowcach.
Opona zapasowa, ze wzglęu na butlę z gazem w miejscu przechowywania koła zapasowego jest spakowana w pokrowiec i mimo, ze zajmuje trochę miejsca, nigdy mi to nie przeszkadzało, jest w pokrowcu i wygląda bardzo estetycznie.
GAZ:
- komputer: STAG 4
- reduktor: KME SILVER (z powodzeniem wystarcza na te 150KM - nie miałem, żadnych problemów)
- wtryski VALTEC RED (były czarne ale listwa padła, czarne są bardziej czułe wg mnie z elektroniczej strony, na RED'ach śmigam już długo - rozwiercane na moje życzenie by skrócić czas wtrysku)
- zbiornik: toroidalny 45 litrów umieszczony w miejscu koła zapasowego.
To co pewni interesuje to spalanie gazu: Trasa: 10l/100km przy obiążonym aucie, myślę, że da się zejść do 9 przy spokojnej jeździe
Miasto: pewnie około 13, nigdy nie wyjeździłem całego baku na mieście więc cieżko powiedzieć.
Średnio przy 80/20 (trasa/miasto) tankuję i wychodzi około 10l, co przy obecnej cenie gazu daje ok 28 zł na 100 km (tankuję tylko i wyłącznie na BP).
ZALETY AUTA: stan auta: Stan auta oceniam osobiście jako bardzo dobry.
silnik: 1.8T, Ci co znają wiedzą o co chodzi.
bezpieczeństwo: 10 poduszek powietrznych, napęd Quattro
komfort: auto jest ciężkie 1350, prowadzi się super, napęd quattro spełnia swoje zadanie szczególnie w zimie, silnik dopasowany do gabarytu auta, daje radę a poza tym jest ekonomiczny.
wygląd: proszę ocenić samodzielnie ze zdjęć
finansowo: NIE WYMAGA OBECNIE ŻADNEGO WKŁADU FINANSOWEGO.
CENA: 17 800 zł
KONTAKT
Pytania prosze kierować na:
- gg:[zasłonięte]93833
- mail: [zasłonięte]@o2.pl
- tel. 507-[zasłonięte]-153
CB
Copyright © Kamil Borowiec