Witam.
Na sprzedaż posiadam Audi A4 AVANT 1.9 TDI 130KM.
Ponieważ nie jest to mój pierwszy samochód, doskonale zdaje sobie sprawę jak wyglądają poszukiwania auta i ile kilometrów trzeba się najeździć żeby znaleźć to czego się szuka. Dlatego postaram się opisać posiadany przeze mnie model tak dokładnie jak to możliwe - łącznie ze wszystkimi jego wadami jak i zaletami - myślę że w ten sposób zaoszczędzę i sobie i Państwu czasu i kosztów. (wady nie są tragiczne i dyskwalifikujące auto - ale nie oszukujmy się, ten samochód ma już 11 lat. A po ideały zapraszam do salonu. Jednak wydaje mi się że lepiej opisać to co faktycznie jest i znaleźć kupującego który będzie sobie zdawał sprawę co jest do zrobienia niż ma szukać po całej Polsce "ideału" - których nie oszukujmy się: nie ma (kto sprzedaje samochód który jest w idealnym stanie? I nie ma w nim nic do zrobienia?).
Historia auta:
Samochód wyprodukowany w drugiej połowie 2001. Po malej kolizji (zepchnięty na barierkę) z przytartymi dwoma nadkolami przednimi oraz lewym tylnym został sprowadzony z Niemiec w roku 2008 – samochód przyjechał na własnych kołach - więc to nie była poważna kolizja. Gdzie został naprawiony. (import oraz naprawa wykonana przez mojego znajomego). Po roku użytkowania samochodu przez ojca mojego znajomego został odsprzedany mi. (rok 2009 przy przebiegu 130 000km).
Od tego czasu w samochodzie wymieniłem:
- rozrząd – przy przebiegu[zasłonięte]185 00 (łącznie z pompą wody, paskami wieloklinowymi, wszystkimi napinaczami - również napinacz od paska klimatyzacji – koszt samego tego napinacza to 560zł!),
- Sprzęgło wraz z dociskiem i łożyskiem,
- komplet tarcz i klocków - przód i tył,
- parę rzeczy w zawieszeniu na bieżąco,
- alternator (zima 2010/2011)
- łożysko z piastą - lewy tył (3 msc. temu)
oraz kilka innych rzeczy których już nawet nie pamiętam.
W tym miejscu muszę zaznaczyć, że kupujący nie musi od razu wymieniać rozrządu po zakupie - do przejechania zostało 35 000km, co jest dość istotne jeśli chodzi o koszty po zakupie auta - odpada prawie 2000zł.
Samochód przeszedł przegląd techniczny 27 maja 2012 - bez najmniejszych zastrzeżeń.
Sprawy do zdobienia: W zawieszeniu: powoli zaczynają się odzywać tuleje wahacza tylnego dolnego - oś przednia (z diagnostyki – z obu stron tj. 2 sztuki). Nie jest tragicznie, jednak przy podjeżdżaniu na np. krawężnik już coś słychać. Koszt: 55zł sztuka (np. http://allegro.pl/tuleja-wahacza-audi-vw-promocja-polecam-faktura-i244[zasłonięte]2955.html) + robocizna – 50 – 100zł. – czyli w sumie jakieś 200zł
Trzeba też wymienić sprzęgiełko od kompresora klimatyzacji – część już zakupiona (oczywiście przekaże ją kupującemu auto), pozostała wymiana: od 80 do 150 za robociznę – w zależności od warsztatu. (Klima nabijana i odgrzybiana w zeszłe lato).
Do wymiany na już: klocki hamulcowe przód – zostało ich jeszcze trochę, ale już kontrolka się świeci oraz spadła wydajność hamulców.
Tarcze z przodu są założone Brembo z tyłu TRW – zdecydowanie jeszcze co najmniej 1 czy 2 komplety klocków jeszcze wytrzymają.
Zbliża się również wymiana oleju – obecny przejeździł już prawie 8 000km.
Filtr paliwa, płyn hamulcowy, filtr powietrza wymienione tego roku wczesną wiosną (marzec) – tak więc za te elementy odpadają koszty na dzień dobry.
No i blacharka:
Niestety trzeba zrobić co najmniej 2 zaprawki przed zimą: prawe i lewe przednie nadkola (widać dokładnie na zdjęciach – koszt – myślę że zamknie się w kwocie 300 – 400zł – jak nie mniej.
Poza tym lakier jest błyszczący i naprawdę bardzo ładnie się prezentuje.
No i to by było na tyle jeśli chodzi o koszty doprowadzenia auta do ideału. W sumie mamy około 1150 zł. (z klockami i olejem)
Wydaje mi się że lepiej wiedzieć czego można się spodziewać po aucie niż bać się poważnych wad ukrytych.
A gwarantuję, iż takowych w tym egzemplarzu nie ma.
Jeśli jeszcze państwa nie zniechęciłem to zapraszam do poczytania o zaletach auta :)
- Silnik:
Jeździ na pełnym syntetyku, od wymiany do wymiany nie bierze ANI TROCHĘ oleju! Nie kopci (ani przy odpalaniu ani w trasie). Wyłącznie przy dość ostrej redukcji do wyprzedzania kolumny tirów potrafi puścić małego bączka. NIGDY nie obciążany przed pełnym rozgrzaniem. Od co najmniej 3 lat nie myty! – widać pozostałości po wycieku z zaworu EGR – który został wymieniony około roku temu. (600zł).
- Turbina:
Sucha, nie poci się, nie sprawia żadnych problemów. ZAWSZE studzona przed zgaszeniem silnika – nawet przy krótkich i delikatnych przejazdach.
- Skrzynia:
Wszystkie biegi wchodzą płynnie, zero wycieków, sprzęgło chodzi lekko i płynnie.
Skrzynia 5pięcio biegowa – ponoć znacznie trwalsza od 6-cio biegowych.
- Zawieszenie
Poza wymienionym wcześniej problemem - żadnych luzów ani innych niespodzianek.
- Wnętrze:
Niestety nie jest to auto nowe, tak więc posiada kilka małych defektów typowych dla tego modelu i ogólnie dla Audi:
Włącznik świateł – lekko przytarty, przycisk szyby od str. pasażera: złuszczona farba, rączka do zamykania drzwi od strony kierowcy – lekko odrapana wierzchnia warstwa. Przyciski plus i minus na klimatroniku – w nocy widać lekkie prześwitywanie – w dzień praktycznie nie widoczne.
Niestety są to elementy pokryte taką warstwą jak by silikonu, więc ulegają takim wytarciom – Ci którzy mają / oglądali różne modele audi wiedzą doskonale o co chodzi.
Kierownica i gałka zmiany biegów – widać na nich ślady użytkowania – i Tu muszę się przyznać, iż w moich rękach ich stan znacznie się pogorszył. Jednak naprawdę dużo jeżdżę i niestety taki jest efekt. Sam zrobiłem tym autem 110 000 kilometrów, więc to mnie trochę usprawiedliwia :)
Oczywiście kierownice można obszyć lub wymienić.
Pozostałe elementy wnętrza są naprawdę w bardzo ładnym stanie – fotele, podsufitka boczki drzwi, bagażnik itp.
Samochód znam doskonale i jestem pewien, ze przyszły nabywca będzie z niego zadowolony. Mnie nie zawiódł NIGDY. Niestety nie jest garażowany (parkuję pod zadaszeniem na działce – jednak nie jest to ogrzewany garaż, natomiast nawet przy mrozach żadu -35 stopni nigdy nie miał problemów z odpalaniem.
Akumulator:
Prawdę mówiąc nie wiem jaki jest jego staż, jednak funkcjonuje bezproblemowo – tygodniowy postój na mrozie ubiegłej zimy nie zrobił na nim żadnego wrażenia.
Opony:
ich stan oceniam na raczej nie doskonały – ten sezon przejeżdżą, jednak raczej trzeba będzie pomyśleć nad wymianą na kolejny. Minusem jest bombel na tylnej prawej oponie. Nie jest nie bezpieczny, jednak ujmuje komfortu (słychać to w przedziale prędkości 50 – 70 km/na godzinę).
Dodatkowo, dokładam komplet opon zimowych na felgach stalowych (przejeździły 2 zimy) ich stan oceniam na bardzo dobry, myślę ze jeszcze co najmniej 3 zimy przejeżdżą.
Wiadomo, auto nie jest nowe tak więc idealne nie jest. Myślę, ze rekompensuje to cena auta (raczej już nie do negocjacji – ponieważ i tak nie jest wysoka). Jednak przy nie wielkim wkładzie można auto doprowadzić do naprawdę wzorowego stanu i cieszyć się nim jeszcze dużą ilość kilometrów.
Na dobrą sprawę to na chwilę obecną najważniejszą naprawą są klocki i wymiana oleju.
Dla zainteresowanych, mogę podać nr. VIN auta (z mojego sprawdzania wynika, że auto ostatni serwis w Niemczech miało w roku 2007 przy przebiegu 110 000km. Tak więc obecny przebieg uznaję za autentyczny. A osobiście uważam, iż lepiej jest kupić auto z większym pewnym przebiegiem niż samochód od ‘handlarza’ z przebiegiem 150 000 który na 99% ma co najmniej 300 000…..
Jeśli chodzi o „spód” samochodu: nie widać żadnych wycieków ani innych dziwnych rzeczy. Zarówno podłużnice oraz podłoga samochodu nie wskazują na jakiekolwiek naprawy. Tak więc osobiście wykluczam jakieś większe przygody tego samochodu.
Ponieważ wydaje mi się że opisałem auto dość dokładnie oraz jestem pewien jego stanu, tak więc nie stwarzam problemów z wizytą w jakimkolwiek warsztacie, ani innej diagnostyce.
Od razu mogę dodać, iż samochód był sprawdzany na komputerze u znajomego mechanika około 3 miesięcy temu – żadnych błędów nie wykryto. Zarówno w komputerze silnika, module komfortu ani klimatyzacji (wartości ciśnień wtrysków prawdę mówiąc nie pamiętam jakie były ale mechanik stwierdził że jest jak najbardziej ok).
Tak więc stan techniczny auta jest bardzo dobry i posłuży przyszłemu właścicielowi jeszcze dużo lat bez większych problemów.
Podgrzewanie foteli, elektryczne szyby, domykanie szyb z pilota, podgrzwanie lusterek, wszelkie elementy oświetlenia itp. Wszystko w 100% sprawne.
Samochód sprzedaję, ponieważ wykańczam dom i nie będę ukrywał – potrzebuje gotówki, oraz samochodu znacznie większego i do transportu przeznaczonego (nie chcę wozić w audi żadnych klejów ani innych rzeczy, ponieważ jego stan mógł by się szybko drastycznie pogorszyć).
Wyposażenie:
- Podgrzewane lusterka (elektrycznie sterowane)
- Podgrzewane fotele
- Elektryczne szyby x2
- Kontrola Trakcji
- ABS
- 2-strefowy klimatronik
- halogeny
- Radio CD (obsługa płyt DVD, mp3, USB) + pilot
- Dzielona Tylnia kanapa
- Roleta tylnia
- 2 x podłokietnik (oryginalna apteczka w tylnim podłokietniku :) ).
- Felgi 17 cali z oponami letnimi + felgi stalowe 15 cali z oponami zimowymi.
- Prawdę mówiąc nie pamiętam ile jest poduszek powietrznych - nie testowałem :) - ale są nawet w boczkach siedzień.
W bagażniku, kolo koła zapasowego pod podłogą – system nawigacji Clarion
Po włamaniu do auta (wymieniona tylnia szyba) zdemontowałem ekranik z przedniej deski (montaż „bez inwazyjny”) – niestety płyta do nawigacji tylko na Niemcy (w Polsce oznaczone tylko główne drogi). Za to nawigacja podłączona jest do radia , tak że można podglądać listę utworów z płyty/USB, lub obejrzeć film na DVD (płyta odtwarzana przez radio). Oczywiście ekranik wraz z pilotem do nawigacji dodaję do auta. (podgląd ekraniku na ostatnim zdjęciu – wtyczka połączeniowa schowana pod deską – nic nie jest poucinane.
Nagłośnienie w aucie oryginalne (wraz ze wzmacniaczem i subwoferem w boczku bagażnika – w pełni sprawne. Gra czysto i przyjemnie.
W przypadku chęci obejrzenia auta lub jakichś pytań proszę dzwonić na numer:
506 [zasłonięte] 412 (w godzinach 10 – 23).
Auto do obejrzenia w Jabłonnie lub Legionowie pod Warszawą.
PS. Proszę nie dzwonić z pytaniami czy oddam za 16 tys. – nie, nie oddam.
Wiem co sprzedaję i wiem że wystawiona cena i tak nie jest wysoka – za 16 tys to są samochody rozbite – do naprawy! Lub sprowadzone do opłat - w nie znanym stanie!
Proszę zaczekać na załadowanie wszystkich zdjęć! UWAGA! Auto nie było myte przed robieniem zdjęć!
Efekt włamania do samochodu - szyba wymieniona. "Trójkącik" do dostania na Allegro w cenie ok. 40 zł, w ASO około 100zł.
Nadkole od strony kierowcy
Białe plamki pomiędzy kołem a drzwiami to kurz.
|