Mapy zawierają: koleje normalno-, szeroko- i wąskotorowe, koleje przemysłowe (piaskowe, górnicze, cegielniane, torfowe), koleje parkowe, wojskowe i linowe, skanseny, muzea, pomniki kolejowe, mosty, wiadukty, tunele, kilometraż i numerację linii, sygnalizację mechaniczną na stacjach, stacje, przystanki, posterunki odgałęźne, zakłady przemysłowe z bocznicami, lokomotywownie, stacje, przystanki, mijanki, profile linii górskich, linie zelektryfikowane i ze zdemontowaną trakcją.
W atlasie znajdują się:
-ogólny skorowidz map
-97 arkusze map ogólnych Polski i Obwodu Kaliningradzkiego w skali 1:300 000
-43 mapy największych węzłów kolejowych w skali 1:25 000 – 1:100 000 (Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Inowrocław, Jarocin, Jaworzno Szczakowa, Kędzierzyn- Koźle, Kępno, Koluszki, Kostrzyn, Kraków, Kutno, Legnica, Lublin, Łazy, Łódź, Okręg Koniński, Okręg Rybnicki, Opole, Piła, Poznań, Przemyśl, Rybnik, Skarżysko-Kamienna, Szczecin, Świnoujście, Tarnowskie Góry, Tarnów, Toruń, Trzebinia, Tychy, Wałbrzych, Warszawa, Wrocław, Zbąszynek, Zduńska Wola, Żagań, Żary)
-15 map tematycznych (rozwój sieci kolejowej na tle zmieniających się granic, elektryfikacja linii, natężenie ruchu pociągów, prędkości szlakowe, korytarze transportowe, blokady SBL, zakłady PKP PLK)
-13 map historycznych (Kresy i Zaolzie 1939)
-mapa 100 największych hitów kolejowych Polski
-ok. 400 fotografii ciekawych obiektów i pięknych kolejowych widoków
-117 tabel z danymi historycznymi (daty uruchomienia, elektryfikacji, zawieszenia ruchu, reaktywacji lub likwidacji)
-7 stron z wizerunkami i opisami sygnalizacji mechanicznej i świetlnej stosowanej obecnie na polskich kolejach
-skorowidz nazw historycznych kolei
-indeks stacji, przystanków i posterunków obejmujący zmiany nazewnictwa w latach 1[zasłonięte]842-20
-legendy i tłumaczenia skrótów w językach: polskim, niemieckim, angielskim, czeskim, francuskim, włoskim, rosyjskim i węgierskim
POLISH RAIL ATLAS 2014 - It is already three years since the last edition of this useful book – an encyclopedic guide to the Polish railway network. Given the huge modernisation and revitalisation process – as well as route abandonment – that is currently underway, this is a very long time. There have been enough changes to justify the preparation of a new edition. As in the case of the earlier editions, the atlas will include information on existing and dismantled railway lines, both standard and narrow gauge, as well as updates and amendments. The new edition of the book will include more geographical details such as the road network and GPS net. Detailed maps of railway junctions, that were not included in the earlier versions, have been added: the Rybnik area, Skarżysko Kamienna, the Konin area, Kutno, Zduńska Wola, Tychy and more).