Wyczep paralotniowy do holowania
Wyczep jest dzielony, co oznacza, że po wyczepieniu się z holu w uprzęży holowanego pilota pozostają dwie oddzielne taśmy, po jednej z każdej strony. Takie rozwiązanie nie utrudnia wyrzucenia systemu hamującego umieszczonego z przodu, jak i opuszczania uprzęży po wylądowaniu.
System tasiemek służących do połączenia wyczepu z liną holowniczą można używać przy różnych rozwiązaniach końcówki liny holowniczej.
Wyczep został przez nas dokładnie przetestowany, posiada także niemiecki atest DHV (nr 06-0039-11). Obecna wersja posiada nowy mechanizm wyczepiania o małych oporach tarcia. Jest też łatwiejszy do zainstalowania. Uchwyt uwalniający wyczep znajduje się teraz bliżej pilota, przez co łatwiej go użyć.
Montaż wyczepu
Istotną rolę odgrywa prawidłowe zamocowanie wyczepu do uprzęży. Można to zrobić na dwa sposoby:
- Mocowanie bezpośrednio do karabinków - sposób ten jest prawidłowy, ale powoduje, że podczas holowania następuje skręcenie karabinka i taśm nośnych. Dzieje się tak, ponieważ siła ciągu przyłożona jest niesymetrycznie (do wewnętrznego ramienia karabinka). Siła ta działa także na same karabinki, co może doprowadzić do ich szybszego zużycia.
- Mocowanie poprzez dodatkowe metalowe oczka, umieszczone w miejscach zamocowania taśm nośnych do karabinków. Ten sposób nie powoduje skrętu taśm, ani rozciągania karabinków. Możliwe jest też wtedy użycie wyczepu jako holpatentu.
Oczka do mocowania wyczepu (brak w zestawie)
Są to zakręcane metalowe oczka wykonane ze stali nierdzewnej. Ich wielkość dobiera się do szerokości taśm nośnych paralotni i wyczepu. Najczęściej są to dwa kwadraty C5. Jeśli będziesz ich potrzebował, napisz do nas, wystawimy je na aukcji.
Holpatent
Wyczepu można także używać w sposób, który powoduje zmniejszenie kąta natarcia skrzydła podczas startu holowanego (niektóre skrzydła lepiej wtedy startują). Do użycia wyczepu jako holpatentu potrzebne są dodatkowo dwa kwadratowe oczka (C5) i dwie deltki (D4).
|