Tel. 880 [zasłonięte] 853
e-mail: [zasłonięte]@wp.pl
Płatność z góry lub
za pobraniem
według cennika dostawy.
Wysyłka w kolejnym
dniu roboczym.
Wystawiamy paragon
lub na życzenie FV.
Analizy wielowymiarowe WF-Analizy dla Windows to program umożliwiający tworzenie wszechstronnych, szybkich i dynamicznych analiz w postaci zestawień tabelarycznych oraz czytelnych wykresów. Program jest uzupełnieniem funkcjonalnym pozostałych aplikacji systemu zarządzania firmą ASSECO WAPRO. Przeznaczony jest do analizowania danych zgromadzonych w bazach poszczególnych aplikacji systemu. Analizy mogą być przeprowadzane na podstawie danych handlowych i finansowych firmy, umożliwiając tym samym przeprowadzanie kompleksowych analiz w jednym miejscu.
Program bazuje na aktualnych zestawach danych zgromadzonych przez pozostałe aplikacje systemu jednak przetwarza je w odmienny sposób umożliwiając tym samym ich analizę pod zupełnie innym kątem i w niedostępny w tych aplikacjach sposób.
Pozostałe programy systemu Asseco WAPRO wyposażone są w bardzo dużą ilość wydruków operacyjnych, zestawień i rejestrów koniecznych w pracy użytkowników tych programów, jednak żaden z nich nie posiada narzędzi potrzebnych do wykonania przekrojowych analiz, porównywania wyników w różnych okresach, mechanizmów umożliwiających obserwację zmian procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, które są wymagane w procesach zarządzania firmą. Do tego celu przeznaczony jest program WF-Analizy.
Posiada on jeszcze jedną ważną przewagę w możliwościach analitycznych w porównaniu z pozostałymi aplikacjami systemu Asseco WAPRO. Nie wymaga wykonania wielu wydruków i ich żmudnej analizy w celu znalezienia odpowiedzi na postawione pytanie. W programie WF-Analizy analiza przeprowadzana jest dynamicznie na wybranym zestawie danych, a wyniki prezentowane są natychmiast na intuicyjnych wykresach. Wystarczy zdefiniować zakres danych oraz przekroje, jakie są wymagane w celu przeanalizowania problemu. Na tej podstawie system tworzy wielowymiarowe struktury OLAP, w których dane zostaną wstępne przetworzone w celu przygotowania ich do dalszego wykorzystania w analizie.
Zakładając na przykład, że naszym zadaniem jest bieżąca kontrola poziomu sprzedaży towarów handlowych, wystarczy wybrać właściwą, utworzoną w programie analizę i rozpocząć analizowanie danych. Po wczytaniu aktualnych danych, w jednym procesie analitycznym, wykorzystując dostępne w programie narzędzia można na przykład:
- Przeanalizować ogólny poziom sprzedaży / zyskowności / rentowności sprzedaży towarów handlowych. Czy utrzymuje się na założonym poziomie, rośnie lub spada. Czy przy założonej marży utrzymywana jest założona rentowność sprzedaży;
- W przypadku zaobserwowania niekorzystnych zmian, po przegrupowaniu danych można znaleźć kategorię lub poszczególne pozycje asortymentowe, które są odpowiedzialne za dany wynik;
- Porównać sprzedaż z analogicznym okresem lat poprzednich i przeanalizować sezonowość sprzedaży;
- Określić moment, od którego rozpoczął się ten niekorzystny trend, być może spadek sprzedaży wiąże się z zmianą ceny sprzedaży (marży) lub innych czynników związanych z polityką sprzedaży;
- Jeżeli zmiana nie wynika z sezonowości sprzedaży lub zmiany polityki sprzedaży, w wyniku kolejnych przegrupowań danych można na przykład przeanalizować osiągane wyniki przez poszczególnych handlowców lub sprzedaż w podziale na odbiorców;
- I tak dalej, aż do znalezienia przyczyny zaobserwowanych w pierwszym punkcie zmian.
W czasie każdej zmiany konfiguracji wyniki są natychmiast, dynamicznie prezentowane na ekranie a poszczególne etapy analizy mogą być wydrukowane.
W podobny sposób można oczywiście analizować wszystkie inne zadania, procesy zachodzące w firmie czy pojawiające się problemy.
Program WF-Analizy jest niezastąpionym narzędziem w systemie Asseco WAPRO do przeprowadzania analiz „business intelligence”.
W celu ułatwienia rozpoczęcia pracy z programem, zaraz po zainstalowaniu wyposażony jest on w zestaw predefiniowanych analiz, które zaprojektowano w ten sposób, aby dostępny zestaw obejmował swoim zakresem najważniejsze zagadnienia z punktu widzenia działalności przedsiębiorstw handlowo - usługowych. Predefiniowane analizy są gotowe do użycia natychmiast po uruchomieniu programu, można je ewentualnie edytować, przystosowując do własnych wymagań.
W programie można również tworzyć zupełnie nowe analizy oparte o własne projekty. Program WF-Analizy dla Windows wyposażony jest w intuicyjny kreatory analiz, który krok po kroku prowadzi użytkownika programu przez każdy etap tworzenia nowej analizy.
Prezentacja danych
Prezentację danych umożliwia wewnętrzna przeglądarka danych wyposażona we własny kreator wykresów. Posiada ona liczne mechanizmy filtrujące, sortujące czy grupujące wskazane informacje, które są niedostępne w innych aplikacjach systemu Asseco WAPRO.
Dane prezentowane są w postaci tabel przestawnych lub wykresów, co zapewnia czytelność prezentacji. WF-Analizy dostarczają szerokie możliwości konfiguracji, zmiany układu prezentowanych danych, poziomu ich grupowania i agregacji, zmiany hierarchii poszczególnych wymiarów, zmiany interwałów czasowych w jakich dane są sumowane, umożliwiają porównania danych w okresach i inne. Większość zmian konfiguracyjnych w dedykowanej przeglądarce odbywa się przy pomocy myszy, na zasadzie „złap i upuść”.
Użytkownik na każdym etapie ma szerokie możliwości konfiguracyjne, zmiany układu prezentowanych danych. Dzięki temu te same dane mogą być w wygodny sposób wszechstronnie przeanalizowane. Po zmianie jakichkolwiek ustawień, wynik jest natychmiast widoczny na ekranie monitora.
Wsparcie dla kadry menedżerskiej, osób odpowiedzialnych za nadzór i kontrolę działania firmy oraz planowanie
System ma za zadanie wspomóc kadrę menadżerską i kierowniczą przedsiębiorstwa w zarządzaniu nim poprzez kontrolę zachodzących w przedsiębiorstwie procesów a także planowanie przyszłych działań na podstawie analizy danych historycznych (analiz trendów).
System generuje czytelne raporty z przeprowadzonych analiz, które umożliwiają precyzyjną kontrolę m.in. kondycji finansowej firmy, badanie rentowności sprzedaży poszczególnych towarów, kategorii asortymentowych, według klientów czy handlowców, za dowolne okresy, w dowolnie wybranych interwałach czasowych.
Program umożliwia przeprowadzanie odpowiednich analiz na każdym stopniu zarządzania firmą, od zbiorczych zestawień wymaganych na najwyższym stopniu zarządzania przedsiębiorstwem do bardzo szczegółowych wymaganych np. na stanowiskach dyrektorów / kierowników działów sprzedaży i podobnych.
W biurach rachunkowych, które poza standardową obsługą, świadczą swoim klientom dodatkowe usługi polegające na raportowaniu wyników firmy w postaci zbiorczych zestawień i wykresów, analizie kosztów, program WF-Analizy jest znakomitym narzędziem do wykonania tego typu usług.
Sposób prezentacji danych i ich przetwarzania, umożliwia stałe śledzenie procesów zachodzących w firmie, możliwość analizy pojawiających się problemów, co daje kadrze menadżerskiej i kierowniczej pełny, szczegółowy obraz funkcjonowania firmy oraz umożliwia podejmowanie właściwych decyzji.
Korzyści z użytkowania programu WF-Analizy
- Dostęp do danych handlowych i finansowych oraz kosztów firmy w jednej aplikacji
- Analizy wykonywane bezpośrednio w bazach źródłowych, bez konieczności czasochłonnego importowania danych
- Atrakcyjna i czytelna forma prezentacji wyników analiz w postaci wykresów
- Niedostępna w innych aplikacjach Asseco WAPRO możliwość agregacji danych
- Możliwość dynamicznej zmiany zakresu, interwałów czasowych analizowanych danych, układu i szczegółowości prezentowanych informacji
- Bogaty zestaw narzędzi analitycznych pozwalających na analizę i prezentację danych w różnych przekrojach
- Możliwość prognozowania trendów sprzedaży, zmian kosztów i zysków dla grup i pozycji asortymentowych w oparciu o analizę danych historycznych
- Łatwość ciągłego śledzenia podstawowych wskaźników wyliczanych na podstawie aktualnych danych
- Lepsza kontrola stanu firmy dzięki szybkim odpowiedziom na zadane pytanie i odpowiednio przygotowanemu zestawowi analiz
- Bogaty pakiet predefiniowanych analiz oraz przystępne kreatory, prezentacja danych w postaci czytelnych i elastycznych tabel przestawnych i różnych typów wykresów
- Wsparcie merytoryczne w postaci przykładów, pozwalające na używanie produktu nawet przez osoby, które nie maja doświadczenia w zarządzaniu
- Możliwość definiowania własnych analiz w oparciu o stworzone własne widoki SQL
Dodatkowo w wariancie PRESTIŻ:
- pełna współpraca z pozostałymi produktami z linii PRESTIŻ
- obsługa pól dodatkowych - dla programu WF-Mag PRESTIŻ
- obsługa struktur MPK - dla programu WF-FaKir PRESTIŻ
Podstawowe funkcje
Program WF-Analizy dla Windows przeznaczony jest do przeprowadzania szybkich, interaktywnych analiz opartych o dane programów systemu zarzadzania firmą Asseco WAPRO. Jest wyposażony we wszystkie narzędzia i funkcje konieczne do intuicyjnego przygotowania projektów wymaganych analiz oraz do ich przeprowadzenia.
Należą do nich:
- Możliwość przygotowania własnych analiz na podstawie danych z programów:
- WF-Mag dla Windows
- WF-FaKir dla Windows
- WF-KaPeR dla Windows
- WF-GANG dla Windows
- WF-bEST dla Windows
zgodnie z dostępnymi w programie grupami analiz.
- Możliwość tworzenia Analizy:
- Na podstawie zestawu analiz predefiniowanych w programie
- Zgodnie z własnym projektem, przy użyciu kreatora analiz
- Przeglądanie i przetwarzanie danych:
- Przy wykorzystaniu wewnętrznej przeglądarki analiz
- Wewnętrzna przeglądarka:
- Funkcje
- definiowanie własnych filtrów
- szeroki wachlarz rodzajów wykresów
- możliwość zapisania konfiguracji przeglądarki
- wydruki
- eksportu danych do formatu: PDF, XLS, XLSX, HTML, RTF, TXT
-
Analiza sprzedaży
Analiza wykorzystuje dane programu WF-Mag dla Windows. Umożliwia przygotowanie wszechstronnej analizy dotyczącej sprzedaży. Przygotowane raporty mogą być grupowane między innymi wg czasu, klientów, grup cenowych, klasyfikacji kontrahentów, magazynów, pól dodatkowych (wariant PRESTIŻ) oraz artykułów i ich kategorii a jako wartości w analizach można zastosować miary: wartość sprzedaży netto, brutto, wartość zakupu netto, marża, narzut, zysk netto, ilość.
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy |
Asortyment |
Nazwa magazynu Kraj pochodzenia Lokalizacja Nazwa kategorii Producent Rodzaj Wyróżnik Indeks katalogowy Indeks handlowy Nazwa artykułu Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ) |
Data |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Data wydania |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Dokument handlowy |
Numer dokumentu Typ dokumentu Pracownik |
Firma / Magazyn |
Nazwa firmy Nazwa magazynu |
Kategoria wielopoziomowa |
Lista poziomów kategorii wielopoziomowych |
Klient |
Nazwa kontrahenta Nazwa płatnika Nazwa pełna kontrahenta Nazwa firmy Grupa cenowa Handlowiec Klasyfikacja Wyróżnik płatnika Wyróżnik kontrahenta |
Terytorium |
Nazwa kontrahenta Kraj Województwo Miejscowość |
Po przygotowaniu własnego projektu, wykorzystując wyżej opisane wymiary i poziomy w wewnętrznej przeglądarce programu można definiować bardzo wiele własnych zestawień i raportów. ”.
Zestaw danych do „Analizy sprzedaży” umożliwia między innymi:
- przeprowadzania analiz trendów sprzedaży towarów handlowych całej firmy, towarów z poszczególnych kategorii asortymentowych lub wielopoziomowych, towarów grupowanych wyróżnikiem lub dowolnie wybranych towarów w wybranych okresach czasu.
- Dokonywanie porównań wyników sprzedaży bieżącego okresu do analogicznych okresów lat poprzednich. Co jest bardzo przydatne w analizach sezonowości sprzedaży, badaniu ogólnych trendów sprzedaży, analizowaniu przyczyn aktualnie obserwowanych, ewentualnych spadków sprzedaży.
- Przeprowadzenie analizy udziału sprzedaży (zysku ze sprzedaży) w/w grup towarów lub dowolnie wybranych pozycji asortymentowych w ogólnym zysku ze sprzedaży osiągniętym w aktualnym lub dowolnie wybranym okresie obrotowym. Analiza umożliwia w bardzo prosty sposób wyselekcjonowanie towarów najbardziej zyskownych lub przeciwnie mało zyskownych. Co jest szczególnie ważne przy planowaniu przyszłej oferty handlowej.
- W bardzo prosty sposób wykonanie raportu prezentującego udział w bieżącym zysku poszczególnych oddziałów firmy (magazynów) lub też poszczególnych handlowców firmy.
- W bardzo prosty sposób ustalenie rankingu najlepszych odbiorców, rankingu zysku ze sprzedaży osiągniętego w ramach poszczególnych grup cenowych. Informacje dostępne w takim zestawieniu mogą być bardzo użyteczne przy planowaniu polityki sprzedaży (cen sprzedaży, upustów) firmy, oddziału lub sklepu;
- W prosty sposób ustalić profil sprzedaży dla poszczególnych odbiorców w wybranych okresach roku obrotowego.
- Wykonanie wielu innych zestawień przy wykorzystaniu wyróżników asortymentu, kontrahentów czy też pól dodatkowych pozycji asortymentowych (tylko w wariancie PRESTIŻ) i innych nie omówionych wyżej poziomów.
Analiza obrotów magazynowych
Analiza wykorzystuje dane programu WF-Mag dla Windows. Umożliwia przygotowanie zestawień, raportów obrotów magazynowych tzn. przychodów i rozchodów magazynowych. Mogą one być grupowane wg czasu, dostawców, pól dodatkowych, magazynów oraz artykułów i ich kategorii a jako wartości w analizach można zastosować miary: wartość przychodu wyrażana w cenie zakupu, wartość rozchodu wyrażona w cenie zakupu, saldo wartości zakupu (różnica pomiędzy wartościami zakupu przychodów i rozchodów), ilość.
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy |
Asortyment |
Nazwa magazynu Lokalizacja Nazwa kategorii Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ) Producent Rodzaj Wyróżnik Indeks katalogowy Indeks handlowy Nazwa artykułu |
Data |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Dokument magazynowy |
Kierunek ruchu Pracownik Typ dokumentu Numer dokumentu |
Firma / Magazyn |
Nazwa firmy Nazwa magazynu |
Kategoria wielopoziomowa |
Lista poziomów kategorii wielopoziomowych |
Kontrahent |
Nazwa firmy Grupa cenowa Klasyfikacja Nazwa kontrahenta Nazwa pełna kontrahenta Wyróżnik kontrahenta |
Pozycja dokumentu |
Jednostka Data ważności |
Terytorium |
Kraj Województwo Miejscowość Nazwa kontrahenta |
Analiza obrotów magazynowych jest ważnym uzupełnieniem analizy sprzedaży. W większości dostarcza podobnych danych do analizy sprzedaży. Podstawowa różnica polega na tym, że analiza obrotów magazynowych oparta jest o dokumenty magazynowe.
Podstawą zaletą tego rodzaju analizy jest możliwość śledzenia ilościowo i wartościowo ruchów / obrotów magazynowych na podstawie, których możliwe jest ustalenie aktualnej rotacji towarów lub w dowolnie wybranym okresie czasu, a co za tym idzie planowanie przyszłych zamówień do dostawców. Przy wykorzystaniu odpowiednich miar, porównaniu ich, możliwe jest łatwe analizowanie rotacji towarów, badanie poziomu dokonanych zakupów towarów handlowych w porównaniu do aktualnego poziomu sprzedaży. Analizy tego typu można oczywiście przeprowadzać na różnym stopniu szczegółowości: dla całej firmy (wszystkich oddziałów), poszczególnych oddziałów (magazynów), grup towarów lub też pojedynczych pozycji asortymentowych. Przykładowy zrzut ekranu dla analizy obrotów towarowych znajduje się na stronie „
Analiza zamówień
Analiza wykorzystuje dane programu WF-Mag dla Windows. Przeznaczona jest do przygotowania zestawień związanych ze stanem realizacji zamówień, zarówno ich stanem bieżącym jak i podsumowaniem w wybranym okresie czasu. Analiza ta przygotowuje raporty w postaci tabeli przestawnej. Raporty takie mogą być grupowane wg czasu, zamówień, terytorium, klientów, grup cenowych, klasyfikacji kontrahentów, magazynów, lokalizacji, producentów, wyróżników, artykułów i ich kategorii i wielu innych poziomów charakterystycznych dla zamówień. Jako wartości w analizach można zastosować miary: ilości i wartości – „do realizacji”, „zamówiono”, „zarezerwowano”, „zrealizowano”, „odbiorcy odbiorą” i „dostawcy dostarczą”.
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy analizy |
Asortyment |
Nazwa magazynu Lokalizacja Nazwa kategorii Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ) Producent Rodzaj Wyróżnik Indeks katalogowy Indeks handlowy Nazwa artykułu |
Data |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Firma / Magazyn |
Nazwa firmy Nazwa magazynu |
Kategorie wielopoziomowe |
Lista poziomów kategorii wielopoziomowych |
Klient |
Nazwa firmy Grupa cenowa Handlowiec Klasyfikacja Nazwa kontrahenta Nazwa pełna kontrahenta Wyróżnik kontrahenta |
Terytorium |
Kraj Województwo Miejscowość Nazwa kontrahenta |
Zamówienie |
Kierunek zamówienia Pracownik Priorytet Stan realizacji Status zamówienia Numer zamówienia |
Analiza zamówień pozwala dokładnie przeanalizować stan realizacji zamówień zarówno „do dostawców” jak i „od odbiorców”. Szybko wykonać techniczny wykaz zamówień o określonym statusie dla wybranych dostawców lub zawierające określone towary. Poza tym czysto technicznym aspektem, szczególnie analiza zamówień „od odbiorców” może dostarczyć ciekawych informacji handlowych.
W trakcie interaktywnej pracy w wewnętrznej przeglądarce w prosty sposób można na przykład:
- Wykonać ranking towarów pod kątem największej lub najmniejszej wielkości zamówień w wybranym okresie;
- Wykonać ranking odbiorców (partnerów handlowych) pod względem wielkości dokonywanych zamówień w wybranym okresie.
- Wykonać ranking producentów pod względem wielkości zamówień towarów przez nich produkowanych;
- Wykonać porównanie wielkości zamówień (trendów) różnych towarów spełniających podobną funkcję jak np. magnetowidów VHS i nagrywarka cyfrowa;
- Wykonać porównanie trendów wielkości zamówień konkurencyjnych towarów różnych producentów;
- Wykonać porównanie wielkości dokonywanych zamówień przez różne oddziały, filie lub sklepy firmy;
- Ustalić profil zamówień składanych przez różne oddziały, filie lub sklepy firmy. W firmach prowadzących działalność na terenie całego kraju, ustalić profil zamówień zależny od regionu.
- Wykonać ranking handlowców pod względem wielkości realizowanych zamówień;
Analiza zapisów na kontach
Analiza wykorzystuje dane programu WF-Fakir dla Windows. Umożliwia szybkie przeglądanie obrotów na kontach księgi handlowej. Wymiarami są tutaj kolejne poziomy analityki konta, przy czym możliwa jest analiza danych aż do poziomu pojedynczych zapisów na koncie. Oczywiście mamy też do dyspozycji wymiar „Data” reprezentująca okres z poziomami: rok, kwartał, miesiąc, tydzień i dzień. W ramach wymiarów dane mogą być prezentowane w postaci dwóch miar: „Obroty WN” i „Obroty MA” .
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy analizy |
Data |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Dokument |
Firma Numer ewidencyjny Strona Konto |
Konta |
Syntetyka Nazwa syntetyki Analityka (1-5) Nazwa analityki (1-5) |
Zestaw analiz zapisów na kontach oparta jest dane pochodzące w programu WF-FaKir dla Windows i jego indywidualnie zdefiniowany plan kont. W związku z tym, możliwości tej grupy analiz w bardzo dużym stopniu uzależniona jest od indywidualnego planu kont, jego budowy, stopnia rozbudowania poziomów analitycznych oraz od ilości lat obrotowych księgowanych w programie.
W zależności od powyższego analiza zapisów na konta umożliwia przeprowadzanie analiz:
- Zmian obrotów na wybranym koncie lub wskazanej grupie kont – analiza trendów (kont majątku trwałego, kont rozrachunkowych, kosztowych, w okresach rocznych kont bilansowych ;
- Porównywanie obrotów na wybranych kontach w poszczególnych okresach obrachunkowych (okres do okresu);
- Porównanie kosztów w układzie kalkulacyjnym;
Analiza rozrachunków
Przeznaczona jest do wszechstronnej analizy stany rozrachunków w firmie. Dostępne miary: „Kwota”, „Kwota w walucie”, „Pozostało”, „Pozostało w walucie”, „Zapłacono”, „Zapłacono w walucie”.
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy analizy |
Data płatności |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Data wystawienia |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Firma |
Nazwa firmy |
Rozrachunek |
Pracownik Stan rozliczenia Strona rozrachunku Numer rozrachunku
|
Analiza rozrachunków należy do grupy analiz umożliwiających kontrolę funkcjonowania firmy, umożliwia nadzór nad stanem rozrachunków firmy:
- obserwację trendów związanych z stanem rozliczeń należności firmy w wybranym okresie.
- Analizę należności w podziale na kontrahentów w ostatnim okresie;
.
Analiza Miejsc Powstawania Kosztów (MPK)
Analiza dostepna wyłącznie w wariancie PRESTIŻ
Analiza wykorzystuje dane programu WF-Fakir dla Windows. Analizy MPK przeznaczone są do wszechstronnej analizy kosztów firmy. Dane do analizy pobierane są z bazy danych programu WF - FAKIR. Do przygotowania analizy dostępne są wymiary: „Gałąź” z poziomami analitycznymi MPK, „Konto” - konta bilansowe, na których równolegle do MPK księgowano koszty, „Dokument” - z poziomami : numer dokumentu i konto, „Data” reprezentująca okres z poziomami: rok, kwartał, miesiąc, tydzień i dzień oraz „Grupy wskaźników (1 - 5)” z poziomami: grupa wskaźnika i kod wskaźnika;
Dostępne wymiary |
Dostępne poziomy analizy |
Data |
Rok Kwartał Miesiąc Tydzień Dzień |
Dokument |
Firma Numer dokumentu Konto Nazwa konta |
Gałąź |
Poziom (1-5) Kod Poziom (1-5) Kod + nazwa Poziom (1-5) Nazwa |
Grupa (1-5) wskaźników |
Grupa wskaźników (1-5) Kod wskaźnika (1-5) Nazwa wskaźnika (1-5) |
Konta |
Syntetyka Nazwa syntetyki Analityka (1-5) Nazwa analityki (1-5) |
Podobnie do powyżej opisanej analizy zapisów na kontach księgowych, której możliwości analityczne uzależnione są od budowy planu kont, tak analiza MPK (Miejsc Powstawania Kosztów) uzależniona jest budowy struktury MPK, od jej stopnia szczegółowości. Z samego założenia, ten zestaw analiz przeznaczony jest do kontroli ponoszonych przez firmę kosztów, ich rozkładu pomiędzy różne centra powstawania kosztów. Podobnie jak w wyżej opisanych analizach możliwe jest obserwacja i kontrola:
- Poziomu ponoszonych kosztów z dowolnym stopniem szczegółowości w ostatnim okresie obrachunkowym;
- Obserwowanie zmian poziomu kosztów w dowolnych MPK w czasie;
- Porównywanie poziomu aktualnie poniesionych kosztów do analogicznych lat poprzednich;
W programie dostępne są następujące predefiniowane analizy:
Analiza sprzedaży wg handlowców
Przykład 1:
Przykład 2:
Przykład 3:
Analiza sprzedaży wg kontrahentów
Przykład 1:
Analiza sprzedaży wg artykułów
Przykład 1:
Przykład 2:
Przykład 3:
Analiza sprzedaży wg kategorii asortymentowych
Przykład 1:
Przykład 2:
Analiza sprzedaży wg magazynów
Przykład 1:
Analiza obrotów magazynowych wg. kategorii asortymentowych
Przykład 1:
Przykład 2:
Przykład 3:
Analiza zamówień od odbiorców wg. artykułów
Przykład 1:
Przykład 2:
Przykład 3:
Analiza zamówień od odbiorców wg handlowców
Przykład 1:
Analiza zamówień od odbiorców wg kontrahentów
Przykład 1:
Przykład 2:
Przykład 3:
Analiza zamówień od odbiorców wg. magazynów
Przykład 1: