Assassin's Creed: Revelations to czwarta w kolejności przedstawionej chronologii wydarzeń część popularnego cyklu Assassin's Creed - to zarazem również ostatnia część trylogii skupiającej się na postaci włoskiego szlachcica i późniejszego zabójcy - głównego protagonisty
Assassin's Creed II oraz
Assassin's Creed: Brotherhood - Ezio Auditore de Firenze.
Twórcy
Assassin's Creed: Revelations - w głównej mierze oddział Ubisoft z siedzibą w Montrealu (pracujący nad wspomnianą grą wraz z zespołami z Kanady, Węgier i Singapuru) - przygotowali dla graczy wiele niekonwencjonalnych i zaskakujących rozwiązań, które nie tylko mają wpłynąć na przyjemność rozgrywki, ale również wprowadzić do serii upragniony powiew świeżości.
Scenariusz
Linia fabularna
Assassin's Creed: Revelations osadzona została w głównej mierze w XVI wieku, jednak w trakcie rozgrywki nasz protagonista, 50-cio letni w tym momencie
Ezio Auditore de Firenze, przeniesie się również w końcowe lata XII wieku - okres, w którym na terenie Ziemi Świętej działał
Altair (postać znana graczom z pierwszej części
Assassin's Creed).
Scenariusz po raz kolejny koncentruje się na potężnym zakonie Templariuszy, którego rosnąca z każdym rokiem potęga przyczynia się do destabilizacji władzy wielu państw. Jednym z głównych ośrodków działań będzie przepiękny Stambuł (do 1930 roku miasto było znane pod nazwą Konstantynopol).
Mechanika Rozgrywki
Mimo, że zasady rozgrywki w
Assassin's Creed: Revelations pozostały w dużej mierze niezmienne (względem poprzednich odsłon serii), to jednak projektanci przygotowali dla nas kilka nowości związanych chociażby z przemieszaniem się pomiędzy lokacjami (wymienić wystarczy chociażby specjalny hak umożliwiający nam zjazd pomiędzy budynkami różnej wysokości).
Zmianom uległ również system odpowiedzialny w poprzednich częściach za intuicję głównego bohatera - obecny aktualnie pod nazwą Eagle Sense system pozwoli graczom przewidzieć na przykład w jakim kierunku w najbliższym czasie uda się przeciwnik.