Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

# ARTYŚCI WŁOSCY W POLSCE XV-XVIII WIEK

02-06-2012, 16:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik Teodosius
numer aukcji: 2328844496
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 16-05-2012 21:25:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2004
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
ARTYŚCI WŁOSCY W POLSCE

Warszawa 2004

wyd. I, ss.
776
il. cz.–b., format B5
oprawa twarda lakierowana
stan idealny (nowa)

Pierwsi rzeźbiarze włoscy przybyli do Krakowa z Florencji w początkach XV w. za panowania Władysława Jagiełły. Jednym z ostatnich był był urodzony w Rzymie w 1792 r. Henryk (Enrico) Marconi, który w 1822 r. został zatrudniony przez gen. Ludwika Paca, a zmarł po wybuch powstania styczniowego w Warszawie jako sławny architekt. Po trzech wiekach masowej emigracji do Polski i szerokiej wymiany artystycznej z Italią w połowie XIX w. nastąpiło jej ograniczenie, ale nie zerwanie, o czym świadczą losy rodzin Marconich czy Bacciarellich, żyjących w dzisiejszej Polsce.
Tom zawiera prace 49 autorów, poświęcone związkom z Italią w okresie nowożytnym, w tym także rozprawy o sztuce XX w.

Treść:
  • Z dziejów stosunków polsko–włoskich: spory o Bonę;
  • Ustrój stanowy i kultura polityczna w obydwu częściach Prus (Prusy Królewskie i Prusy Książęce) w czasach wczesnonowożytnych;
  • Narodziny placu przed rezydencją w renesansowej Florencji;
  • Włoscy męczennicy pod niebem północy. Rozważania nad problematyką importu i kultu relikwii świętych;
  • Artyści jezuici w Polsce;
  • O pożytkach płynących z kostiumologii dla historyka sztuki (nowożytnej polskiej);O kilku próbach nawiązania do bizantyńskiej tradycji artystycznej w środowisku rzymskim około roku 1600;
  • Dziecięcy portret Tomasza Zamoyskiego z początku XVII wieku;
  • Dawid z głową Goliata Giovanniego Biliverta;
  • Śladami zagubionego obrazu z kolekcji infantki Izabeli Klary Eugenii;
  • Symbolika rubensowskich rycin do antwerpskich wydań poezji  Macieja Kazimierza Sarbiewskiego;
  • Gdański obraz Piera Dandiniego Królowa Saba z wizytą u Salomona. „Bozzetto” do obrazu florenckiej kolekcji Marchi?;
  • Paolo Bagani: dalla apella di San Sebastiano a Cracovia alla volta di San Martino a Castello Valsolda;
  • Novita e precisazioni Sulla formazione artistica di Michele Arcangelo Palloni;
  • Postać fundatora we fresku Michelandela Palloniego w Pożajściu;
  • Le sourire de Marie–Clémentine Sobieska;
  • Mały widok Starego Miasta Warszawy na tablicy wotywnej pielgrzymów na Jasną Górę z 1711 roku;
  • Laterańscy Apostołowie na Warmii;
  • Alegoria zgody małżeńskiej. Nieznany obraz Marcella Bacciarelliego;
  • Stworzenie świata Franciszka Smuglewicza w kościele w Krzyżanowicach. Uwagi o inspiracjach twórczością Michała Anioła w sztuce dawnej Polski;
  • Quattrocento w Modej Polsce, czyli jak malować po neorenesansie.Królowa czy podkanclerzyna? Dekoracja ołtarzowa Giovanniego Battisty Gisleniego;
  • Projekty dekoracji Giovanniego Battisty Gisleniego na wjazd Ludwiki Marii Gonzagi do Warszawy w marcu 1646 roku;
  • Ołtarz w Przeworsku — przykład oddziaływania sztuki Baltazara Fontany;
  • Zespół Dominikanów w Lubarze na tle wybranych osiowych założeń klasztornych epoki baroku;
  • Medytacje przed kolejnym franciszkańskim ołtarzem;
  • Niezrealizowana „królewska” rezydencja w Białej Podlaskiej;
  • Architektura włoska lat 20. i 30. XX wieku w świetle krytyki polskiej;
  • Architektura mieszkaniowa w twórczości Oskara Sosnowskiego w latach 1908–1926.Dama z jaszczurką, czyli o krakowskim epitafium Katarzyny i Stanisława Włodków;
  • Pomnik Jerzego Boksy Radostowskiego w kolegiacie wieluńskiej;
  • Cudowne wizerunki Chrystusa „z drzewa rżnięte” w dawnej diecezji wileńskiej;
  • Epitafium prymasa Mikołaja Prażmowskiego w kolegiacie łowickiej;
  • Prace snycerskie Jana Söffrensa z Elbląga dla misjonarzy w Chełmie i w Warszawie;
  • „Sekretne treści” pałacu w Białymstoku. O figurze Rotatora;
  • Rotator w Wersalu podlaskim;
  • Providentia divina. Program ikonograficzny kościoła na Skałce w Krakowie;
  • Tyniecka „porta caeli”;
  • Festinger versus Pinsel. O parze rokokowych ołtarzy z dawnej fary w Buczaczu;
  • Mauzoleum w Dunajowicach — nieznana praca Filippa Albaciniego;
  • Na temat pewnej statuetki;
  • Prospekt organów w Farze w Kazimierzu nad Wisłą a rycina w dziele Organographia Michaela Praetoriusa;
  • Aleksandro Scarlatti i inni. Postać św. Kazimierza królewicza we włoskiej tradycji oratoryjnej końca XVII wieku.
Teksty są bogato ilustrowane czarno–białymi fotografiami, planami, szkicami i rysunkami.

• • • •

Zapraszam do licytacji.
# ARTYŚCI WŁOSCY W POLSCE XV-XVIII WIEK