Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Arteterapia w pracy pedagoga Teoretyczne i praktyc

28-01-2012, 0:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 25 zł      Aktualna cena: 25 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2019298205
Miejscowość Wrocław
Kupiono sztuk: 3    Licytowało: 3    Wyświetleń: 50   
Koniec: 25-01-2012 10:16:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i per fekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Arteterapia w pracy pedagoga Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę
      Arteterapia w pracy pedagoga Teoretyczne i praktyc

       

      Autor
      Joanna Gładyszewska-Cylulko

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8387-439-6

      Kraków 2011, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 134 str., oprawa miękka

      Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...

      W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki.  W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym. 

      Spis Treści

      ROZDZIAŁ I – TEORETYCZNE PODSTAWY ARTETERAPII
      1.1. Arteterapia i jej miejsce w edukacji i terapii
      1.2. Cele i zadania terapii przez sztukę
      1.3. Perspektywy i problemy arteterapii
      1.4. Sylwetka arteterapeuty

      ROZDZIAŁ II – GŁÓWNE ZAGADNIENIA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
      2.1. Definicja i pojęcie terapii pedagogicznej
      2.2. Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego
      2.3. Zasady prowadzenia terapii pedagogicznej

      ROZDZIAŁ III - WYBRANE METODY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE WYKORZYSTUJĄCE MUZYKĘ, PLASTYKĘ I RUCH
      3.1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
      3.2. Metoda malowania dziesięcioma palcami Ruth F. Shaw
      3.3. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
      3.4. Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja Marianny i Christophera Knillów
      3.5. Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku Hedwig Abel
      3.6. Relaksacja Aktywna Maurice Martenot i Christine Sai"to w adaptacji Samy Boski
      3.7. System percepcyjno-motoryczny Newella C. Kepharta
      3.8. Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Denissona
      3.9. Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych Teresy Danielewicz, Anny Koźmińskiej, Janiny Magnuskiej
      3.10. Spójrz inaczej – program zajęć wychowawczo-profilaktycznych Andrzeja Kołodziejczyka i Ewy Czemierowskiej
      3.11. Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej

      ROZDZIAŁ IV - WYKORZYSTANIE TECHNIK ARTETERAPEUTYCZNYCH
      W TERAPII I WSPOMAGANIU ROZWOJU DZIECKA
      4.1. Arteterapia w diagnozie modalności zmysłowej
      4.1.1. Systemy reprezentacji – definicje i pojęcia
      4.1.2. Wykorzystanie technik arteterapii w diagnozie modalności zmysłowych u dziesięcioletniej dziewczynki
      4.2. Integracja zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
      4.2.1. Rozwój społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym
      4.2.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
      4.2.3. Wykorzystanie technik arteterapii w integracji zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
      4.3. Zaburzenia integracji sensorycznej
      4.3.1. Integracja sensoryczna – definicje i pojęcie
      4.3.2. Analiza wybranego konspektu zajęć
      4.3.3. Wykorzystanie wybranych technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej na przykładzie ośmioletniego chłopca
      4.4. Zaburzenia dyslektyczne
      4.4.1. Dysleksja – definicje i pojęcia
      4.4.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
      4.4.3. Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami dyslektycznymi na przykładzie sześcioletniej dziewczynki
      4.5. Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka nieśmiałego
      4.5.1. Nieśmiałość – definicje i pojęcia
      4.5.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
      4.5.3. Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka nieśmiałego na przykładzie jedenastoletniej dziewczynki
      Zakończenie
      Bibliografia

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: