Art of Murder to klasyczna gra przygodowa typu point & click stworzona przez rzeszowski oddział firmy City Interactive. W skład zespołu wchodzą twórcy uznanych gier Schizm i Schizm II: Kameleon.
Wcielamy się w świeżo upieczoną, ambitną agentkę FBI – Nicole Bonnet. Podczas pierwszej misji Nicole w terenie, zostaje zamordowany inny agent, James Scott. Nasza bohaterka zostaje przydzielona do pracy z partnerem zamordowanego. Intryga ma związek z rytualnymi morderstwami inspirowanymi obrzędami starożytnej cywilizacji Inków. Kolejno giną dobrze sytuowani bogaci ludzie – większość ofiar zostaje pozbawiona serca za pomocą tajemniczego narzędzia skradzionego z Muzeum Sztuki Prekolumbijskiej. Pierwsze podejrzenie pada na lokalną mafię, ale to dopiero początek zawiłej fabuły. Akcja rozpoczyna się w Nowym Jorku, a w trakcie naszej przygody odwiedzimy peruwiańskie miasto Cusco oraz amazońską dżunglę.
Podczas gry spotkamy prawie 20 postaci, odwiedzimy kilkanaście głównych lokacji, na które składa się ok. 200 plansz. Twórcy nie zdecydowali się ubarwić swojego dzieła elementami zręcznościowymi, aczkolwiek znajduje się w nim kilka momentów, w których Nicole może zginąć. Jednak w wypadku porażki gra automatycznie wraca do początku niebezpiecznej sytuacji, bez konieczności wczytywania ostatniego zapisu. Dla początkujących detektywów zaimplementowano ciekawy system podpowiedzi. W Art of Murder: FBI Confidential dostępna jest lupa wskazująca istotne miejsca bądź przedmioty, dodatkowo Nicole głośno myśląc podpowie nam rozwiązanie trudniejszych problemów, gdy będziemy kilkukrotnie klikać w sprawiające problem miejsce.
W kwestii wyświetlania grafiki zastosowano rozwiązanie znane z wielu innych gier przygodowych – trójwymiarowe postacie poruszają się po dwuwymiarowych, starannie przygotowanych tłach. Dzięki temu tytuł ten ma stosunkowo niskie wymagania sprzętowe i bezproblemowo współdziała także z laptopami. Ważniejsze wydarzenia ilustrują prerenderowane przerywniki filmowe, a nasze poczynania ilustruje klimatyczna muzyka.