Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ARNOLD SCHONBERG monografia H H Stuckenschmidt

03-06-2012, 19:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 34.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2326083857
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 17-05-2012 19:30:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      5,10 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy       6,20 zł

     

     



              DZIEŃ DOBRY. PONIŻEJ : ZDJĘCIA, SPIS TREŚCI, SPIS ILUSTRACJI (jeśli jest w książce), STAN. WYSYŁKA - POCZTĄ.

 
Przewiń do spisu treści

 Żonie Margot
Przedmowa do drugiego wydania
Człowiek, o którym mówi ta praca, zmarł wkrótce po jej ukazaniu się; dedykowany mu egzemplarz książki nadszedł do Brentwood Park 14 lipca 1951. Od tego czasu nie zmieniło się wprawdzie duchowe oblicze Schónberga, z pewnością jednak stało się to ze światową muzyką. Wpływ, jaki wywierała za życia jego osobowość, przejęło teraz na siebie wyłącznie jego dzieło.
Okazało się, że zarówno rozwiązujące, jak i wiążące elementy tej muzyki zyskiwały z roku na rok coraz większą moc. Z techniki seryjnej, Schónber-gowskiego tworu, wyciągnięto konsekwencje, które porządkowi serii oddały we władzę również rytmiczne, dynamiczne i kolorystyczne elementy muzyki. To wszystko, nawet jeśli w szczegółach kontynuowane i systematyzowane przez Albana Berga i Antona Weberna — ma swój początek w dziele mistrza. Z nim wiążą się dwa epokowe wydarzenia w nowszej historii muzyki. On otworzył wrota do krainy muzyki beztonacyjnej, odkrywając tym samym świat nowych brzmień, po wchłonięciu których rozwój harmoniki zmierza ku swemu końcowi. On także z uwarunkowanego rozwojem historycznym prawa dwunastotonowości — które po raz pierwszy sformułował bezsprzecznie Joseph Matthias Hauer — rozwinął rozległą technikę kompozycji.
Najmłodsza, nawiązująca do Weberna i powołująca się nań europejska szkoła kompozytorska nie mogłaby istnieć i nie do pomyślenia byłaby bez Schonbergowskiego dzieła. Atematyczność i „punktualistyczna11 muzyka, organizacja materiału kolorystyczno-brzmieniowego i rytmiczne serie tkwią korzeniami w twórczości Schónberga. On także rozważał w latach trzydziestych możliwości muzyki „syntetycznejlc, która dziś istnieje w postaci kompozycji elektronicznych. Przede wszystkim jednak jego styl stał się istotnym elementem i znamieniem sporej części nowszej muzyki. Pojednawcze działanie czasu zatarło wiele przeciwieństw, dzielących Schónberga od niektórych współczesnych mu znakomitości. Ostatni etap rozwoju Strawińskiego przywrócił — poprzez uwzględnienie i adoptowanie Schbnbergowskich środków technicznych — jedność muzyki; teza i antyteza przeobraziły się w owocną syntezę.
 
            arnold schonberg 00

arnold schonberg 01

arnold schonberg 02

arnold schonberg 03


upload pictures

   

  
    
      Oprawa:  
miekka
     Format: 
12,5x19,5
                cm               
          Ilość stron: 
156
   str. 
    Nakład: 
3220
egz.
 Stan: 

db przytarcia i ubytki obwoluty, miejscami zaznaczenia w tekscie
             
             Tytuł, autor i wydawnictwo 

Hans Heinz Stuckenschmidł
Arnold
Schónberg
POLSKIE      WYDAWNICTWO     MUZYCZNE
1965  


     Spis treści: 

Spis treści
Przedmowa do drugiego wydania    .    .             ...                 5
Ust Tomasza Manna...........       7
Młodość i środowisko..........       9
Klimat wczesnych dzieł..........      15
Pierwszy kryzys............      23
Styl swobody.............      40
tfPierrot lunaire))............      51
Przerwa...............     64
Prawo................      75
Lata berlińskie.............      85
Nowe światy.............    102
sTrios i styl Schonbergowski.......    123
^ Mojżesz i Aarona...........    136
Śmierć i spuścizna............    143
Spis kompozycji.............    151
Spis ilustracji..............    153
Indeks osób         .............    154
li 


     Ilustracje:


Spis ilustracji
Arnold Schonberg. Fot. Karl Schenker, Berlin; po s. 48
Arnold Schonberg. Portret olejny Oskara Kokoschki; przed s. 49
Arnold Schonberg. Fot. Richard Fish, Los Angeles; po s. 64
Schonberg dyryguje koncertem. Rys. Dolbin; przed s. 65
Arnold Schonberg, 1951; po s. 112
Rękopis Schónberga: początek interludium zMojżesza i Aarona; przed s. 113
Arnold Schonberg, 1952. Fot. Richard Fish, Los Angeles; po s. 128
Scena z Mojżesza i Aarona. Stadtische Oper Berlin, 1959/60. Fot. Buhs;
przed s. 129


Przejdź na górę strony





Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.