Area 51 jest pierwszoosobową grą akcji, której fabuła związana jest z tajemniczą Strefą 51 zlokalizowaną na pustynnym obszarze w Nevadzie, gdzie zaobserwowano dziwne światła i domniemane niezidentyfikowane obiekty latające.
Pewnego dnia armia amerykańska straciła łączność z laboratorium. Ethan Cole, specjalista od niebezpiecznych materiałów pochodzenia organicznego i dowódca niewielkiego oddziału sił specjalnych, zostaje wyznaczony do zbadania kompleksu. Po dotarciu do celu okazuje się, że w bazie wybuchła niespotykana epidemia, która przeobraża zainfekowane osoby w straszliwe monstra. Zadaniem gracza jest niedopuszczenie do rozprzestrzenienia się tego groźnego wirusa oraz rozwikłanie wielu podejrzanych spraw, w tym związanych z rządem USA.
>Ważnym ogniwem programu są jednostki w nim występujące. Studio Stan Winston, znane m.in. z kreacji „głównych bohaterów” w takich filmach jak Jurassic Park oraz Predator, na potrzeby Area 51 stworzyło kilka rodzajów wymyślnych potworów. Od najprostszych małych, szarych ludzików z dużymi, wyłupiastymi oczyma, po ogromne monstra z czterema kończynami - producenci gwarantują w tej materii naprawdę spore zróżnicowanie. Pomocne w walce z tymi stworzeniami okazać mogą się różne narzędzia służące do zabijania (są to bronie pochodzenia zarówno ziemskiego jak i pozaziemskiego, a łącznie jest ich ponad trzydzieści). Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest możliwość celowego zarażania się wirusem i transformacji w dziwne stworzenie. Użytkownik zdobywając odpowiednią ilość niezbędnych mutagenów, może przeobrazić się na pewien czas w istotę, cechującą się szeregiem unikalnych umiejętności i zdolności (np. zabójcza skuteczność).
Na kampanię w trybie singleplayer składa się dwanaście potężnych poziomów. Przechodząc kolejne etapy, grający w Area 51 zwiedzi niemalże wszystkie zakamarki tajemniczego kompleksu. Twórcy nie zapomnieli również o grze wieloosobowej, w której wyróżnia się następujące tryby rozgrywki: „Deathmatch”, „Team Deathmatch”, „Capture the Flag” oraz „Humans vs. Alien Mutant Team Deathmatch”.
Istotną zaletą omawianej produkcji jest sugestywna oprawa wizualna. Liczne mroczne scenerie, wspaniale wymodelowane postacie, realistyczne animacje, a także wysokiej jakości renderowane przerywniki filmowe mogą się spodobać nawet najbardziej wymagającemu graczowi.
![](http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/581/581122/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>501200<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>13940_640w.jpg)
![](http://assets2.ignimgs.com/2004/09/19/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>409190<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>50098-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>323_640w.jpg)
![](http://www.tothegame.com/res/game/1874/feature/2<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>005-04/screen1_large.jpg)
![](http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/581/581122/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>501200<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>10472_640w.jpg)
![](http://www.tothegame.com/res/game/1874/feature/2<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>005-04/screen3_large.jpg)
![](http://assets1.ignimgs.com/2004/06/29/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>406290<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>38890-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>618_640w.jpg)
![](http://assets1.ignimgs.com/2005/02/17/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>502170<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>39892-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>9513_640w.jpg)
![](http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/588/588722/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>502170<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>31533_640w.jpg)
![](http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/581/581122/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>501200<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>09128_640w.jpg)
![](http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/581/581122/area-51-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>501200<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>07815_640w.jpg)