Spis treści
O autorach (11)
O korektorze merytorycznym (12)
Wprowadzenie (13)
Podziękowania (14)
Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4 (15)
- Zmiany w środowisku programistycznym Arduino (15)
- Zmiany w szkicowniku (17)
- Aktualizacje interfejsu API (17)
- Funkcja pinMode (17)
- Zwracane typy danych (18)
- Typ uint_8 (18)
- Rdzeń Arduino API Core 1.0.4 (18)
- Biblioteka Arduino.h (18)
- Ulepszony obiekt Serial (19)
- Ulepszona klasa Stream (19)
- Klasa Print (20)
- Nowa klasa Printable (22)
- Ulepszona biblioteka String (22)
- Ulepszona biblioteka Wire (22)
- Ulepszona biblioteka HardwareSerial (23)
- Ulepszenia płyt i kompatybilność USB (23)
- Ulepszony program Avrdude (23)
- Nowa płyta Arduino Leonardo (23)
- Warianty płyt (25)
- Opcje programów ładujących zmienione na programatory (27)
- Nowe programy rozruchowe (27)
- Oprogramowanie wbudowane USB dla układu 16u2 (27)
- Podsumowanie (28)
Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe (29)
- Elementy kodowania społecznościowego i zarządzania projektem (30)
- Czym jest projekt i jak jest zorganizowany? (30)
- Kontrola wersji (33)
- Śledzenie spraw (33)
- Dokumentacja (34)
- Zarządzanie projektem w kodowaniu społecznościowym (34)
- Kontrola wersji w programach Git i GitHub (34)
- Czym jest program Git? (34)
- Instalacja programu Git (35)
- Narzędzia GitHub (35)
- Podstawowa kontrola wersji (36)
- Tworzenie własnego projektu (36)
- Edycja kodu i sprawdzanie zmian (38)
- Przebieg procesu (38)
- Podsumowanie: utworzenie własnego projektu (40)
- Podsumowanie: odgałęzienie innego projektu (41)
- Tworzenie żądania zmian (43)
- Jak uwzględniać żądania zmian (47)
- Czym jest zarządzanie sprawami? (50)
- Zarządzanie sprawami w systemie GitHub (50)
- Połączenie kontroli wersji z zarządzaniem zmianami (51)
- Dokumentacja (52)
- System GitHub wiki (52)
- Tworzenie stron (52)
- Składnia Markdown (54)
- Udostępnianie projektu społeczności Arduino (57)
- Odgałęzienie projektu Arduino (57)
- Jak zbudować środowisko programistyczne Arduino (58)
- Zasoby społeczności (59)
- Podsumowanie (59)
Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino (61)
- Od czego zacząć (62)
- Kod Arduino (62)
- Weryfikacja kodu (63)
- Funkcje Arduino do transmisji szeregowej (63)
- Konfiguracja openFrameworks (64)
- Połączenie z Arduino za pomocą openFrameworks (64)
- Weryfikacja kodu (66)
- Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej (67)
- Koduj raz dzięki Firmata i ofArduino (67)
- Konfiguracja protokołu Firmata (68)
- Sterowanie Arduino za pomocą openFrameworks (69)
- Weryfikacja kodu (71)
- Najważniejsze stałe wykorzystywane przez klasę ofArduino (71)
- Lista funkcji klasy ofArduino (71)
- Rozwijanie pomysłu (72)
- Zmiany w kodzie (73)
- Weryfikacja kodu (74)
- Inne pomysły do zrealizowania (74)
- Podsumowanie (75)
Rozdział 4. Narzędzia Android ADK (77)
- Urządzenia z systemem Android (78)
- Co należy sprawdzić (78)
- Kompatybilne urządzenia (78)
- Modyfikacje (79)
- Konfiguracja środowiska Arduino IDE (79)
- Tworzenie aplikacji w systemie Android (80)
- Szkic Arduino (84)
- Aplikacja Android ADK (85)
- Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java (89)
- Uzupełnienie szkieletu kodu (94)
- Uzupełnienie aplikacji (96)
- Arduino (100)
- Weryfikacja kodu (101)
- Interfejs SPI i protokół ADK (101)
- Podsumowanie (103)
Rozdział 5. Moduły radiowe XBee (105)
- Zakup modułów XBee (106)
- Prosty układ (107)
- Tryb transparentny (polecenia AT) (108)
- Konfiguracja modułu (108)
- Konfiguracja Arduino (109)
- Weryfikacja kodu (109)
- Tryb API (110)
- Konfiguracja modułu (110)
- Konstrukcja pakietów API (111)
- Wysyłanie poleceń (112)
- Wysyłanie danych (113)
- Pakiety żądań (114)
- Pakiety odpowiedzi (115)
- Odbiór i odsyłanie danych w Arduino (117)
- Oprogramowanie wbudowane urządzenia końcowego (121)
- Podsumowanie (123)
Rozdział 6. Symulacja czujników (125)
- Czujniki analogowe (126)
- Czytnik czujnika analogowego (126)
- Filtr dolnoprzepustowy (126)
- Weryfikacja kodu (128)
- Drabinka rezystorowa (128)
- Weryfikacja kodu (131)
- Czujniki cyfrowe (131)
- Czujniki PWM (131)
- Kod Graya (131)
- Czujniki szeregowe (135)
- Szeregowe wysyłanie danych (135)
- Weryfikacja kodu (137)
- Transmisja I2C (137)
- Rejestr TWRC (138)
- Rejestr TWAR (139)
- Rejestr TWDR (139)
- Rejestr TWSR (139)
- Wysyłanie danych magistralą I2C (139)
- Weryfikacja kodu (141)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 7. Kontrolery PID (143)
- Obliczenia matematyczne (143)
- Część proporcjonalna (143)
- Część całkująca (144)
- Część różniczkująca (144)
- Suma wszystkich części (145)
- Czas (145)
- Konfiguracja kontrolera PID (146)
- Połączenia sprzętu (146)
- Weryfikacja kodu (147)
- Aplikacja PID Tuner (148)
- Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF (149)
- Kontroler PID może sterować (150)
- Regulacja kontrolera (151)
- Biblioteka PID (152)
- Funkcje biblioteki PID (153)
- Dodatkowe materiały (154)
- Podsumowanie (154)
Rozdział 8. Sieci sensorowe Android (155)
- Budowa sieci sensorowej (156)
- Biblioteki openFrameworks (157)
- Kod Arduino (164)
- Aplikacja Android (171)
- Podsumowanie (178)
Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel (179)
- Arduino i niestandardowe środowiska (179)
- Środowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32 (180)
- Przykład: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usługi Task Manager (182)
- Zastosowanie Arduino z rodziną układów ATtiny (188)
- Rodzina ATtiny 85/45/25 (189)
- Rodzina ATtiny 84/44/24 (190)
- Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313 (190)
- Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego (191)
- Projekt: pudełko otwierane szyfrem (192)
- Co robi to urządzenie (192)
- Lista materiałów (193)
- Podsumowanie (196)
Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino (197)
- Standard I2C (198)
- Standard SPI (199)
- Połączenie dwóch urządzeń (199)
- Konfiguracja urządzenia master SPI (202)
- Weryfikacja kodu (203)
- Wektory przerwań (203)
- Konfiguracja SPI za pomocą rejestrów (204)
- Weryfikacja kodu (207)
- Wiele urządzeń slave (208)
- Tryb master w rejestrze (208)
- Weryfikacja kodu (209)
- Dwubiegunowa symetryczna szyna danych (209)
- Kod SABB (210)
- Weryfikacja kodu (213)
- Połączenie urządzeń SABB i SPI (213)
- Migracja do płyty Mega (214)
- Zalecane praktyki montażowe (215)
- Podsumowanie (216)
Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino (217)
- Gry odpowiednie dla Arduino (217)
- Prosta gra (218)
- Prototyp gry (219)
- Programowanie gry (220)
- Weryfikacja kodu (225)
- Nieuczciwe sztuczki (225)
- Lepszy wyświetlacz i grafika (225)
- Biblioteka Gameduino (226)
- Nowa gra Ułóż stos (227)
- Sztuka (229)
- Kodowanie gry Ułóż stos (231)
- Weryfikacja kodu (235)
- Dźwięki (236)
- Trochę efektów (237)
- Programowanie automatycznej gry (238)
- Ostatnie szlify (241)
- Materiały o arcade i innych grach (242)
- Podsumowanie (242)
Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino (243)
- Co musisz wiedzieć, aby napisać własną bibliotekę (243)
- Utworzenie prostej biblioteki (245)
- Utworzenie biblioteki Motor (249)
- Anatomia folderu bibliotek Arduino (254)
- Folder przykładów (255)
- Licencja (255)
- Plik keywords.txt (255)
- Instalacja bibliotek Arduino (256)
- Użycie bibliotek Arduino (256)
- Obiekty Arduino i konwencje bibliotek (256)
- Podsumowanie (263)
Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino (265)
- Instalacja zestawu testowego (266)
- Rozpoczęcie testów (268)
- Format wyniku testu Arduino (270)
- Szczegóły sekcji wyniku testu (270)
- Podstawowe funkcje zestawu testowego (271)
- Funkcja ATS_begin (271)
- Funkcja ATS_PrintTestStatus (272)
- Funkcja ATS_end (272)
- Użycie podstawowych funkcji (272)
- Wbudowane testy (273)
- Strategie testów płyt pochodnych od Arduino (273)
- Testowanie pamięci (274)
- Przykład: testowanie wycieku pamięci (277)
- Testowanie bibliotek (278)
- Test funkcji SPI.transfer() (284)
- Test funkcji setBitOrder() (284)
- Test funkcji setClockDivider() (285)
- Test funkcji setDataMode() (285)
- Wyniki testów biblioteki SPI (286)
- Podsumowanie (286)
Skorowidz (287)
|