Tytuł: Architektura oprogramowania w praktyce Wydanie II
Autor: Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3302-9
Ilość stron: 464
Data wydania: 09/2011 (wydanie 2)
Oprawa: Twarda
Format: 172x245
Wydawnictwo: HELION
Twórz doskonałe projekty architektoniczne oprogramowania.
• Czym charakteryzuje się dobra architektura oprogramowania?
• Jak przebiega proces jej projektowania?
• Jak ją dokumentować?
Współczesne systemy informatyczne to zaawansowane, skomplikowane mechanizmy, składające się z wielu współdziałających ze sobą komponentów. Ich wyodrębnienie, a także określenie sposobu komunikacji i interakcji między poszczególnymi elementami, jest nie lada wyzwaniem dla architektów. Od ich decyzji zależy, czy system uda się zrealizować, czy będzie on efektywny, stabilny i łatwy w utrzymaniu.
Na szczęście istnieją metodologie, narzędzia oraz sposoby analizy efektów ułatwiające i porządkujące cały ten proces. W tej książce znajdziesz wszystko, o czym trzeba pamiętać przy projektowaniu oprogramowania. Poznasz sposoby projektowania z wykorzystaniem Metody Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM) oraz oceniania aspektów finansowych przy użyciu Metody Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM).
Autorzy przedstawią wiele studiów przypadków, które pozwolą Ci na zapoznanie się z rzeczywistymi problemami i ich rozwiązaniami. Ponadto nauczysz się stosować język UML do wizualnej reprezentacji architektury systemu oraz zobaczysz, jak przygotować dobrą dokumentację projektu. Książka ta sprawdzi się idealnie w rękach każdego architekta oprogramowania.
• Proces wytwarzania oprogramowania a cykl biznesowy architektury
• Wzorce architektury
• Struktury i perspektywy architektury
• Określenie i uzyskanie atrybutów jakościowych
• Projektowanie architektury pod kątem wysokiej dostępności
• Proces projektowania architektury
• Dokumentowanie architektury oprogramowania
• Język UML
• Metody rekonstrukcji architektury i inżynierii odwrotnej
• Metoda Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM)
• Metoda Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM)
• Ponowne wykorzystanie elementów architektury
• Dokumentowanie architektury
Poznaj najlepsze metodologie projektowania architektury.
|