Historia impresjonizmu, John Rewald, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985
554 strony, ilustracje kolorwe i czarno-białe, lekkie uszkodzenie obwoluty,
Przedmowa
1[zasłonięte]855-18 Wystawa Światowa w Paryżu, 1855. - Panorama sztuki francuskiej
1[zasłonięte]859-18 Monet i Boudin. - Manet i Degas.- "Akademia" Suisse'a. - Pracownia Courbeta
1[zasłonięte]862-18 Pracownia Gleyre'a. - Salon Odrzuconych i reorganizacja Szkoły Sztuk Pięknych
1[zasłonięte]864-18 Barbizon i jego malarze. - Nowe Salony. - Sukcesy i rozczarowania
1[zasłonięte]866-18 Zola jako krytyk. - Wystawa Światowa. - Projekt wystawy zbiorowej. - Dalsze kłopoty Moneta
1[zasłonięte]869-18 Cafe Guerbois. - Drzeworyty japońskie. - La Grenouillere
1[zasłonięte]870-18 Salon 1870. - Wojna i Komuna Paryska. - Monet i Pissarro w Londynie
1[zasłonięte]872-18 Lata powojenne. - Auvers-sur-Oise. - Kolejny Salon Odrzuconych (1873)
1[zasłonięte]873-18 Pierwsza wystawa grupy (1874). - Pochodzenie słowa; impresjonizm
1[zasłonięte]874-18 Argenteuil. - Caillebotte i Chocquet. - Dalsze wystawy i aukcje. - Pierwsze echa za granicą. - Duranty; Nowe malarstwo
1[zasłonięte]877-18 Cafe de la Novelle-Athenes. - Renoir, Sisley i Monet na Salonie. - Nowy krytyk artystyczny; Huysmans. - Poważne rozbieżności
1[zasłonięte]880-18 Dalsze wystawy i różnice zdań. - Śmierć Maneta
1[zasłonięte]883-18 Niezadowolenie i wątpliwości. - Gauguin w Komenhadze. - Redon. - Seurat i Signac. - Stowarzyszenie Niezależnych
1886 Ósma i ostatnia wystawa impresjonistów. - Pierwszy sukces Durand-Ruela w Ameryce. - Gauguin i van Gogh
Lata po 1886
Tablice biograficzne
Lista uczestników poszczególnych wystaw grupy
Bibliografia
Indeks analityczny
Anna Palej, Grażyna Schneider-Skalska, Architektura od abc...czyli o tym jak rozumieć świat, który nas otacza, Wyd.Polskiej Akademii Nauk, Kraków 2008
142 strony, twarda oprawa, ilustracje
stan: bdb
Człowiek a przyroda:
- dawniej i dziś,
- projektowanie zrównoważone,
- dobra kontynuacja,
- habitat,
- współdecydowanie
Potrzeby człowieka:
- dom,
- skala,
- proporcje i wymiary,
- wewnątrz i na zewnątrz,
- razem czy osobno,
- dziecko w mieście,
- tkanka i monumenty,
- piękne budowanie,
- miasto przyszłości,
- konstrukcja,
- materiały,
- instalacje,
- komunikacja
Część II: ARCHITEKCI W SZKOŁACH
- Wspólne projektowanie:
- edukacja środowiskowa,
- idea,
- cel,
- metoda pracy,
- doświadczenia autorek,
- wybrane zadania projektowe
OPIS I ŹRÓDŁA ILUSTRACJI
Żyjemy w świecie, który jest w nieustannym ruchu. W pośpiechu nie dostrzegamy rzeczy znajdujących się wokół nas, które mają wielki pośredni i bezpośredni wpływ na rodzaj naszych zachowań. Wrażamy przekonanie, że niniejsza książka zachęci do obserwacji, pobudzi do refleksji kreatywnego myślenia, a także dostrzegania i radowania się tym, co nas otacza. Może również pomóc w zrozumieniu potrzeby utrzymania harmonii pomiędzy środowiskiem naturalnym i środowiskiem zbudowanym.
Książka jest podzielona na dwie części. Pierwsza - to starannie dobrany zbiór wydarzeń dokonujących się w przestrzeni. Część druga - skierowana do architektów i nauczycieli, pokazuje jak za pomocą metodycznie prowadzonych Warsztatów Projektowych zapewnić dzieciom i młodzieży kontakt z architekturą.
Publikacja wydana jest na papierze kredowym, w twardej oprawie, bogatą zawartością kolorowych ilustracji.